Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi mennä silmälääkäriin, jos ei ole ketään saattajaa?

Vierailija
16.08.2022 |

En tiedä ketä kysyisin. Autolla ei siis saa ajaa, kun siellä laitetaan jotain sumentavia tutkimustippoja.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla useimmat menevät, jos ei ole saattajaa.

Vierailija
2/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy paikallisen Punaisen Ristin ystäväpalvelusta. Ainakin täällä meillä ihan pikkupaikkakunnallakin on tarjolla ilmaista saattoapua juuri kuvailemiisi tilanteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi

Vierailija
4/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla tietysti

Vierailija
5/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla? Aurinkolasit päähän ettei laajennettujen pupillien kautta tule liikaa auringonvaloa. Ihan hyvin onkistuu kulkea itse ilman saattajaa.

Vierailija
6/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksilla useimmat menevät, jos ei ole saattajaa.

Tulee kallis lääkärikäynti.

Ap

Vierailija
7/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin muutaman tunnin nokoset parkkihallissa silmälääkärikäynnin jälkeen. Sitten aurinkolasit päähän ja ajelemaan pois. Ei ollut muita vaihtoehtoja.

Vierailija
8/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy paikallisen Punaisen Ristin ystäväpalvelusta. Ainakin täällä meillä ihan pikkupaikkakunnallakin on tarjolla ilmaista saattoapua juuri kuvailemiisi tilanteisiin.

Sivuilla ainakin luki, että ystävätoiminta on tauolla.

Ap

Vierailija
9/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ystävät siellä ystävätoiminnassa on muutenkin vääränlaisia.

Ap

Vierailija
10/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussilla? Aurinkolasit päähän ettei laajennettujen pupillien kautta tule liikaa auringonvaloa. Ihan hyvin onkistuu kulkea itse ilman saattajaa.

Ei kulje busseja.

Ap

Vierailija
11/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ystävät siellä ystävätoiminnassa on muutenkin vääränlaisia.

Ap

Älä tule trollaamaan mun ketjuun senkin alhainen vale-Ap.

Ap

Vierailija
12/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin muutaman tunnin nokoset parkkihallissa silmälääkärikäynnin jälkeen. Sitten aurinkolasit päähän ja ajelemaan pois. Ei ollut muita vaihtoehtoja.

Täsmennän: otin nokoset tietysti autossani, joka oli parkkihallissa.

Vierailija
13/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää silmälääkärien jatkuva mainonta ja silmäsairauksilla pelottelu, jotta saadaan asiakkaita. Ymmärrän jos oikeasti on silmissä sairautta, mutta eiköhän niillä ole asiat hoidossa ilman pelotteluakin. Silmälääkärithän on yksityisiä, joten kallista olisi, jos silmät sairastuisi.

Vierailija
14/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin hyvin mene aikuisella ihmisellä, jonka tarvitsee palstalla kysellä arkipäiväisiä asioita. Jos et millään itse keksi, miten sinne pääsisit, niin jätähän sitten menemättä, jos niin vaikeaa on. Normaalit ihmiset osaavat kyselemättäkin käyttää taksia, ja kävellä näet vaikka mitkä tipat silmissä. 

Vai oletatko, että joku meistä lähtisi sinua kuskaamaan missä tahansa päin Suomea? Ilmaiseksi tietenkin?

Vierailija
15/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä autolla jos odotat pari tuntia tutkimuksen jälkeen. 

Vierailija
16/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan yksin maailmassa? Kai nyt joskus joku voi ottaa kyytiin vaikka töihin mennessä, ja tulet kotiin samassa kyydissä, istut vaikka kirjastossa päivän. Ota eväät, jos saakeli olet niin köyhä ettet yhtä kertaa elämässä voi ravintolassa tai grillillä syödä ja kahvia termariin, ja nisua jne. Ja potta, tai käy vessassa silmälääkärissä.

Vierailija
17/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä bussilla ainakin voi kulkea, ei ne nyt niin paljon haittaa.

Itse kävin silmälääkärissä ostoskeskuksessa, kävin kahvilla ja tein ruokaostokset, sitten omalla autolla kotiin.

Silmänpohjakuvaus terveyskeskuksessA, kävin kans sitten kahvilla ja kiersin korttelin, sit omalla autolla kotiin. Muutama kilometri.

Kyllähän tavallista tarkempi pitää olla ajaessa.

Huom. Pitkää matkas en varmaan olisi lähtenyt ajamaan.

Vierailija
18/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kulje busseja eikä ole varaa taksiin, niin sitten eoi auta kuin tehdä samoin kuin tuo yksi, hengata pari tuntia autossa. Tai voit myös sen ajan shoppailla tai kävellä kaupungilla. Käy syömässä pitkän kaavan mukaan, mene uimahalliin uimaan tai kirjastoon hengaamaan. Vai onko silmälääkärikin jossain keskellä metsää?

Vierailija
19/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää silmälääkärien jatkuva mainonta ja silmäsairauksilla pelottelu, jotta saadaan asiakkaita. Ymmärrän jos oikeasti on silmissä sairautta, mutta eiköhän niillä ole asiat hoidossa ilman pelotteluakin. Silmälääkärithän on yksityisiä, joten kallista olisi, jos silmät sairastuisi.

Optikko ei määrää laseja jos näkee vähänkin outoa, kaihin alkua tai silmänpohjan rappeutumaa tai mitä nyt voi olla.

Vierailija
20/48 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä bussilla ainakin voi kulkea, ei ne nyt niin paljon haittaa.

Itse kävin silmälääkärissä ostoskeskuksessa, kävin kahvilla ja tein ruokaostokset, sitten omalla autolla kotiin.

Silmänpohjakuvaus terveyskeskuksessA, kävin kans sitten kahvilla ja kiersin korttelin, sit omalla autolla kotiin. Muutama kilometri.

Kyllähän tavallista tarkempi pitää olla ajaessa.

Huom. Pitkää matkas en varmaan olisi lähtenyt ajamaan.

Off topic. Jotta pääsee silmänpohjakuvaukseen terveyskeskukseen, niin tarvii yksityisen silmälääkärin lähetteen.