Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en voi ymmärtää, miksi en pääse töihin!!

Vierailija
16.08.2022 |

Olen työttömänä, ja omalla alallani on huutava työvoimapula. Olen lähetellyt moneen eri paikkaan työhakemuksia, en mitään tusinaversioita, vaan jokainen räätälöity kyseistä työtehtävää varten. Ja mä en pääse edes työhaastatteluihin! Mulla on työkokemustakin alalta melkein 20 vuotta, mutta ei. Alkaa tulemaan pikkuhiljaa sellainen fiilis, että mussa on jotain pahasti vialla kun en kelpaa minnekään. Ja etenkin, kun omasta mielestä mun työhakemukset on olleet oikeasti hyviä, asiallisia, ja selkeästi kirjoitettuja. Työnantajien mielestä sitten kumminkin niissä on jotain väärin, mutta kun en edes tajua että mitä. Miksi en kelpaa töihin? Ikäni takia? :(

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista näkee hyvin, miksi monet ihmiset ovat työttöminä. Syytetään kaikkia muita paitsi sitä joka ratkaisee: itse.

Eräs kaverini soitti minulle kerran ja kysyi, miten pääsisi töihin. Kerroin hänelle millä perusteella itse palkkaisin ja mitä itse tekisin, mutta aivan kaikkeen hän vastasi "Ei toi vaan toimi!!" Lopulta hän alkoi keljuilemaan että "Ei sustakaan ole mitään hyötyä p&%!", jossa vaiheessa suljin puhelimen.

Nöyrä mutta määrätietoinen asenne ratkaisee. Se, että on valmis tekemään kaikkensa. Hakemuksella ei töihin pääse, vaan kyselemällä suoraan. Ota riski pois työnantajalta: "Jos ette oo tyytyisiä, voitte kosk tahansa kertoa siitä mulle, niin käydään läpi, miten voisi tehdä paremmin."

Työttömiä on vaikka kuinka, mutta valtaosa on niin laaduttomia, että parempi tulla toimeen vajaalla porukalla.

Todella ankea kommentti! Luuletko tosiaan että työttömät on jotain ylpeitä tyyppejä, jotka syyttelevät muita kun eivät työllisty?! Täällä ihmetellään, miksi ei työllisty, vaikka mitä tekisi, esim. ilmaiset harjoittelut, palkkatuet, työkokeilut jne. Työnantajalla ei ole mitään sen suurempaa riskiä palkatessaan työtöntä, kuin työssä olevaakaan.

Vierailija
42/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on työvoimapula, mutta +40v ihmisiä ei mielellään palkata. Koska pitää maksaa jo parempaa palkkaa ja luullaan, että meillä on toinen jalka haudassa, vaikka eläkkeelle päästään vasta +70v.

Ihmettelen suuresti, jos edes hoitoalalle ei pääse. Välillä ollut työtön ja huomannut tämän hakiessa, vaikka on ammatteja ja osaamista varsinkin palvelualalle otetaan mieluiten parikymppisiä. Kokoajan jää vanhempia ikäluokkia pois työelämästä ja nuoret ikäluokat ovat kokoajan pienempiä. Kohta rekrytoijat huomaavat, että pakko ottaa meitä nelikymppisiä kehäraakkeja taas töihin. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on työvoimapula, mutta +40v ihmisiä ei mielellään palkata. Koska pitää maksaa jo parempaa palkkaa ja luullaan, että meillä on toinen jalka haudassa, vaikka eläkkeelle päästään vasta +70v.

Ihmettelen suuresti, jos edes hoitoalalle ei pääse. Välillä ollut työtön ja huomannut tämän hakiessa, vaikka on ammatteja ja osaamista varsinkin palvelualalle otetaan mieluiten parikymppisiä. Kokoajan jää vanhempia ikäluokkia pois työelämästä ja nuoret ikäluokat ovat kokoajan pienempiä. Kohta rekrytoijat huomaavat, että pakko ottaa meitä nelikymppisiä kehäraakkeja taas töihin. 😁

Sitä odotellessa olen jo täyttänyt 50 vuotta!

Vierailija
44/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haetko töitä Pohjois-Karjalasta? Täällä kaikki paikat jaetaan sukulaisille. Hommia saa, jos niitä suostuu tekemään puoli-ilmaiseksi alle kaikkien sopimusten.

Höpö höpö. Meillä on ollut rekry päällä jo ainakin vuoden, mutta eipä ole tulijoita. Ei niitä sukulaisia tai kavereita sen enempää kuin tuntemattomiakaan. Ja ihan TES:n mukaista palkkaa maksettaisiin. 

Vierailija
45/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla yleensä työpaikat saadaan

Vierailija
46/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin mahdat asua? Jos et asu pk-seudulla niin ymmärrän. Itse ainakaan en saanut edes Turusta oman alani töitä vaan piti lopulta muuttaa Helsinkiin työn perässä.

Vierailija
47/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan paikka?

Vierailija
48/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haetko töitä Pohjois-Karjalasta? Täällä kaikki paikat jaetaan sukulaisille. Hommia saa, jos niitä suostuu tekemään puoli-ilmaiseksi alle kaikkien sopimusten.

Höpö höpö. Meillä on ollut rekry päällä jo ainakin vuoden, mutta eipä ole tulijoita. Ei niitä sukulaisia tai kavereita sen enempää kuin tuntemattomiakaan. Ja ihan TES:n mukaista palkkaa maksettaisiin. 

Minkä alan paikka?

Vierailija
49/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin mahdat asua? Jos et asu pk-seudulla niin ymmärrän. Itse ainakaan en saanut edes Turusta oman alani töitä vaan piti lopulta muuttaa Helsinkiin työn perässä.

Otetaanko nykyään kauempana asuvia esim Helsinkiläisiin työpaikkoihin, jos on mahdollista tehdä etätöitä, eikä halua muuttaa?

Vierailija
50/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alallasi on ihan oikeasti paha työvoimapula niin silloin on hyvin todennäköistä että sinne välittävät työntekijöitä vuokrafirmat. Jonkun sellaisen listoille voit siis mennä ja luultavasti pääset sitä kautta johonkin määräaikaiseen tai keikkatyöhön ensin. Ja sitten osoitat olevasi hyvä työntekijä niin vakipaikkakin voi paljon helpommin aueta.

Monien ihmisten ongelma on se että he hakevat heti vain sellaisia paikkoja jotka ovat parhaita mahdolisia eli vakituisia työsuhteita hyvissä firmoissa eivätkä ole valmiita ensin tekemään jotain pätkää tai sijaisuutta.

Vierailija
51/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on nykyisin todella vihamielinen iäkkäämpiä kohtaan. Tämä näkyy etenkin työelämässä, mutta myös koronakeskustelun ympärillä. Pääministeri ei tilannetta paranna boomer-twiiteillään. Harkitsen vakavasti poismuuttoa Suomesta, sillä suoraan sanoen oksettaa nykyinen ilmapiiri.

Niin on palstakin, boomerien pilkkausketjuja, vanhempien ihmisten syyttelyä nuorten korona-ahdingosta jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi