Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en voi ymmärtää, miksi en pääse töihin!!

Vierailija
16.08.2022 |

Olen työttömänä, ja omalla alallani on huutava työvoimapula. Olen lähetellyt moneen eri paikkaan työhakemuksia, en mitään tusinaversioita, vaan jokainen räätälöity kyseistä työtehtävää varten. Ja mä en pääse edes työhaastatteluihin! Mulla on työkokemustakin alalta melkein 20 vuotta, mutta ei. Alkaa tulemaan pikkuhiljaa sellainen fiilis, että mussa on jotain pahasti vialla kun en kelpaa minnekään. Ja etenkin, kun omasta mielestä mun työhakemukset on olleet oikeasti hyviä, asiallisia, ja selkeästi kirjoitettuja. Työnantajien mielestä sitten kumminkin niissä on jotain väärin, mutta kun en edes tajua että mitä. Miksi en kelpaa töihin? Ikäni takia? :(

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistuttaa esim työkkärissä onko ne hakemukset asiallisia. Paljon riippuu työpaikasta mutta joskus vaikka kirjoitusvirheet voivat olla ratkaisevia.

Vierailija
2/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi takia? No kuinka vanha olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla vastavalmistunut mutta vähintään 5 vuotta työkokemusta omaava monilahjakkuus (ulospäinsuuntautunut) ja omata kattava verkosto kontakteja tänä päivänä työnantajien mielestä, vaikkapa ihan kaupan hyllyttäjän tehtäviin. Tai sitten olla joku sukulainen johtotehtävissä, se on se oikeasti olennaisin asia työnhaussa.

Vierailija
4/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä, joilla on useampi tutkinto ja hyvät suositukset on ihan sama tilanne. Vain hyvillä suhteilla pääsee. Ellei sitten tosiaan ole jotain erityistä täsmäosaamista tai kansainvälistä kokemusta.

Vierailija
5/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tarkistuttaa esim työkkärissä onko ne hakemukset asiallisia. Paljon riippuu työpaikasta mutta joskus vaikka kirjoitusvirheet voivat olla ratkaisevia.

Ehkä jos haet äidinkielenopettajaksi tai juttujen kirjoittajaksi johonkin...

Vierailija
6/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha ap olet?

Vierailija
7/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet liian kalliiksi. Palvelukseen halutaan vain ilmaista työvoimaa. Kuinka kehtaat vaatia palkkaa?!

Vierailija
8/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla vastavalmistunut mutta vähintään 5 vuotta työkokemusta omaava monilahjakkuus (ulospäinsuuntautunut) ja omata kattava verkosto kontakteja tänä päivänä työnantajien mielestä, vaikkapa ihan kaupan hyllyttäjän tehtäviin. Tai sitten olla joku sukulainen johtotehtävissä, se on se oikeasti olennaisin asia työnhaussa.

Aika hyvin kiteytetty nykytilanne!

Vierailija
9/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sentään ole hoitoalalla?

Vierailija
10/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus. Kirjoita hakemus niin, että se tuo ratkaisuja työnantajan ongelmiin. Tuolla erotut massasta.

Vierailija
11/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ja palkkaa riittäisi kaikille, jos ne työt ja rahat jaettaisiin kristillisesti, nyt osa jengistä haalii itselleen kaiken ja syyllistää sitten muita kun eivät tee mitään ilmaiseksi.

Vierailija
12/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työkokemus tai koulutus mitään ratkise vaan puoluekirja avaa tien som... virkoihin.

Vierailija
13/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikähän se.

Jos teksti on yleismuodoltaan hyvää, yhdyssanat oikein jne., ei siellä seassa satunnainen kirjoitusvirhe haittaa. Itse olen päässyt monta kertaa haastatteluun hakemuksella, jossa on ollut kirjoitusvirhe. Niitä tulee juuri niille, jotka hinkkaavat hakemuksiaan vähän liikaakin.

Vierailija
14/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet viidenkympin kieppeillä, turha edes uneksia paluusta työelämään. Työnantajalle olet pelkkä uhkakuva vanhuuden vaivoinesi, työnantaja todennäköisesti yrittää päästä eroon jo niistäkin plus 50-ikäisistä joita sillä vielä palkkalistoillaan on. Ei se halua yhtään ikääntyvää enää lisää.

Vierailija
15/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä ja palkkaa riittäisi kaikille, jos ne työt ja rahat jaettaisiin kristillisesti, nyt osa jengistä haalii itselleen kaiken ja syyllistää sitten muita kun eivät tee mitään ilmaiseksi.

Teen kolmea työtä ja luopuisin kahdesta työstä heti, mutta kun työnhakijat haluavat yhdestä työstä saman palkan, jota nyt saan kolmesta, niin ei oikein ole tulijoita. Harva työtön ymmärtää, että hänen tulee tuoda firmaan palkkansa verran rahaa ja jos ei tee oikein mitään, ei palkka voi olla sama kuin sillä, jonka töistä pystyy laskuttamaan palkan+sivukulut.

Vierailija
16/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soittaminen on sallittu (eli ei erikseen sanottu että ei soittoja) niin soita hakemuksen perään, onko saapunut miltä vaikutti yms.

Vierailija
17/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä, joilla on useampi tutkinto ja hyvät suositukset on ihan sama tilanne. Vain hyvillä suhteilla pääsee. Ellei sitten tosiaan ole jotain erityistä täsmäosaamista tai kansainvälistä kokemusta.

Ei niistäkään ole hyötyä. On aivan sama, kuinka hyvä ja osaava olet. Ei hakemuksiin vastata.

Vierailija
18/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt aloittaja ikäsi tähän.

Vierailija
19/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja joutuu maksaan vanhemmasta työntekijästä enemmän jotain maksuja, eläkemaksuja tai jotain.

Siks 55+ ihmisiä ei oteta enää mihinkään töihin. Raha ratkaisee.

Vierailija
20/51 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin kiteytetty nykytilanne!

Olin juuri tuollainen. Tulin sitten raskaaksi. Hoidin määräaikaisen työsuhteeni ilman yhtään poissaoloa, kunnes lain mukaan oli pakko siirtyä äitiysvapaalle. Työsuhdettani ei vakinaistettu, vaikka alunperin palkkasivat määräaikaiseksi, jonka lupasivat vakinaistaa heti määräaikaisuuden jatkoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi