Muistatteko vielä kun mifu oli muodissa?
Opiskelijatytöt laittoi ylihintaista ja -prosessoitua soijarouhetta tomaattikastikkeeseen ja väinkäsi internetissä et on se bologneesea
Tänne ketjuun hauskimmat mifu-kaskut
:DDDD
Kommentit (38)
Kyllä sitä ainakin täälläpäin (Helsingin Viikissä) saa joka kaupasta edelleen, jopa pienistä Alepoista. Ei varmaan ole suosituimpia tuontyyppisiä tuotteita kyllä koska
- ei sovi vegaaneille koska maitopohjainen
- ympäristötietoisetkin välttelee koska juustojen (mitä tämä käytännössä) on hillijalanjälki on paljon isompi kuin palkokasvipohjaisten proteiinien
- jotkut välttää terveyssyistä kovia eläinrasvoja ja Mifussa niitä on
- sitten taas juustoakin ihan mielellään syövät laktoveget jollainen itsekin olen, usein kokevat esim. Halloumin tai mozzarellan maukkaammaksi ruokiin. Mifu on raejuustomaista ja vähän hapanta, en itse tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin maistaa sitä. Se kuulostaa kuitenkin ihan hyvältä, ainakin teoriassa. Miltä se maistuu ja saako sitä enää? Lähikaupasta ei löytynyt.
No ei poikkea kovin paljon raejuustosta. Natisevaa ja mautonta. Hiilijalanjälkihan sillä on valtava, kuten juustolla kun on maitoproteiinista tehty.
No itse rakastan raejuustoa, leipäjuustoa, halloumia, grillijuustoa. En tiedä miksen tykkäisi mifusta, mutta pitää tosiaan maistaa. Kunhan jostain löydän ensin.
Täälläkin oli hyvän kuuloinen resepti. Taisi olla mifua ja paistettua paprikaa (sipulia) ja koskenlaskijaa. Niin ja mausteita. Syötiin jonkun kauran kanssa.Kaikesta päättäen syöt ihan tarpeeksi juustoa, joten et tarvitse yhtä juustonkaltaista maituotetta lisää.
Missähän sanoin, että syön noita em asioita tarpeeksi. 🤭 Mifu kyllä kiinnostaa ja muutenkin yritän lihansyöntiä vähentää.
Enpä ollut tollasesta kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ollut tollasesta kuullutkaan.
Et ole menettänyt mitään.
En ole kasvissyöjä, mutta olen muutaman kerran ostanut jotain sitä välimeren tomaattiraetta rtäpäivänä kun olen tehnyt itselleni salaatin ja halunnut siihen proteiinia. Tämäkin siksi että meidän lähikaupassa tätä on ja Rasia on osunut silmiin. Ihan perusproteiinia ja itselleni lähinnä vaihtelua siihen, että laittaisin salaattiin raejuustoa.
Mifu texmex jauhosta olen muutaman kerran ostanut kun kaveri hehkutti jotain Valion ohjetta Mifu meksikonpadasta. Teinit olivat tätä syöneet jossain kaverilla ja maistuu vanhemmillekin. Tämäkin lähinnä vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
En ole kasvissyöjä, mutta olen muutaman kerran ostanut jotain sitä välimeren tomaattiraetta rtäpäivänä kun olen tehnyt itselleni salaatin ja halunnut siihen proteiinia. Tämäkin siksi että meidän lähikaupassa tätä on ja Rasia on osunut silmiin. Ihan perusproteiinia ja itselleni lähinnä vaihtelua siihen, että laittaisin salaattiin raejuustoa.
Mifu texmex jauhosta olen muutaman kerran ostanut kun kaveri hehkutti jotain Valion ohjetta Mifu meksikonpadasta. Teinit olivat tätä syöneet jossain kaverilla ja maistuu vanhemmillekin. Tämäkin lähinnä vaihtelua.
Voi itku noita kirjoitusvirheitä! Puhelin ehdottelee ja korjailee itsestään.
Tuota tomaattiraetta olen siis paistanut hieman ennen salaattiin laittamista.
Ja tuo jälkimmäinen tuote oli siis Mifu jauhis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään mifupastaa suunnilleen kerran viikossa kiirepäivinä. Maailman helpoin pikaruoka on keittää pasta, heittää mifut ja valmiskastike pannulle ja lämmittää.
Oikeesti! Kuulostaa ällött'v'lle, se mifu on sianruokaa hyi!
Kukaan ei pakota sinua syömään sitä, voit rauhoittua.
Sanoinko, että minut on pakotettu, sanoin vaan että se on sianruokaa. Ihan itse valitsen, syönkö vai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään mifupastaa suunnilleen kerran viikossa kiirepäivinä. Maailman helpoin pikaruoka on keittää pasta, heittää mifut ja valmiskastike pannulle ja lämmittää.
Oikeesti. Aikuinen ihminenkö siellä kommentoi?
Eipä ole tainnut olla muodissa, maitotuote kun on. Kerran ostin kokeilumielessä mifusuikaleita ja ei olleet kovin kaksisia, mutta eivät pahojakaan. Oikea juusto on hyvää ja niin on pavut yms jos vegaanista tahtoo.
Oliko se muka ikinä muodissa... Taisi olla vaan kovat markkinointibudjetit ja tuputus, joka nyt sitten tietenkin jonkin verran tarttuu sellaiseksi kuluttajien "jaa, kai sitä voi kokeilla"-tyyppiseksi suhtautumiseksi. Mutta veikkaanpa, että ko. tuote ei koskaan pistänyt rahaksi esim. siihen nähden, kuinka paljon rahaa markkinointirummutukseen käytettiin.
Ai mulla meni mifut ja nyhtökaurat sekaisin :DDDDD
No molemmat on älyttömiä 2000-luvun alun keksintöjä, joille on nyt helppo naureskella!
Ap
Kokeilin kerran ja oli niin raejuuston makuista, että yhteen kertaan jäi. Tykkään kyllä raejuustosta sellaisenaan, kylmänä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä aloittaja sekoittaa mifun nyhtökauraan. Se oli hauskaa aikaa, kun facebookista sai vinkin, että jonkin kaupan hyllyyn oli tullut nyhtökauraa ja sitten rynnättiin sitä ostamaan. Useimmissa kaupoissa se oli tosiaan loppunut, kun tuotanto ei pystynyt vastaamaan kysyntään.
Se oli uusi tuote ja sitä haluttiin kokeilla. En näe sitä muotina.
Mixu, nyhtökautra ovat suomalaisia ja siksi päässeet esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko, että minut on pakotettu, sanoin vaan että se on sianruokaa. Ihan itse valitsen, syönkö vai en.
Ilmeisesti et ole maistanut. Itse en oikein tykännyt mutta en tykkää sianlihastakaan. Enkä kahvista. Enkä kalasta tai makkaroista. En edes leikkeleinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et ole maistanut. Itse en oikein tykännyt mutta en tykkää sianlihastakaan. Enkä kahvista. Enkä kalasta tai makkaroista. En edes leikkeleinä.
Heh kaljasta tuli kala. Kalasta tykkään, oluesta en.
Kaikesta päättäen syöt ihan tarpeeksi juustoa, joten et tarvitse yhtä juustonkaltaista maituotetta lisää.