Kuumetta yli 38 astetta mutta en saa koronatestistä positiivista
Koko muu perhe on saanut mutta en minä. Esimies painostaa töihin, jos kerran testitulos negatiivinen. Oon ruumiillisessa työssä enkä tosiaan pysty menemään sinne, mutta työpaikka on totaalisen alimiehitetty niin esimies kokee oikeudekseen pommittaa viesteillä useamman kerran päivässä.
Kommentit (17)
Jos olet kuumeessa, niin ihan riippumatta syystä, olet kyllä työkyvytön. Miten kukaan esimies voi kuumeista henkilöä painostaa töihin?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kuumeessa, niin ihan riippumatta syystä, olet kyllä työkyvytön. Miten kukaan esimies voi kuumeista henkilöä painostaa töihin?
Ehkä aloittaja ei kertonut kuumeesta tai sitten pomo on hommaansa soveltumaton.
Soitat työrterveyteen/terveyskeskukseen ja kerrot tilanteesi. He kertovat, kuinka saat sairauslomatodistuksen.
Oletko nuori ensimmäisessä työpaikassasi?
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Ehkei sulla ole koronaa?
Ehkä ei, mutta pelkkä flunssa ei kyllä yleensä ole näin korkeaa kuumetta nostattanut. Lieneekö influenssaakin sitten jo liikkeellä?
Saahan ne yrittää painostaa kipeänä töihin, jos on hölmö, niin menee.
Ei voi pakottaa!
Teet joka päivä uuden testin kunnes näyttää kahta viivaa. Ei kuumeessa mennä töihin vaikkei ois koronakaan.
Esimies palkatkoon vuokratyövoimaa tai tehköön ite. Ei ole sun ongelmasi.
Varaat ajan viralliseen testiin. Jos koronaa on perheessä ja sinulla kuumetta, niin koronahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin ei enää muita sairauksia olisi kuin korona.
Minäkin luulin keväällä, että nyt se korona iski. Olikin A-influenssa eli ns. sikainfluenssa, ihan todistetusti, vaikka influenssarokotteenkin olin ottanut.
Tottakai sulla on korona, kun on tuollaiset oireet ja koko muulla perheelläkin on korona.
Lääkäri arvioi työkykysi - ei työntekijä eikä esimies. Kuume ei tarkoita automaattisesti työkyvyttömyyttä. Jos lääkkeellä saa kuumeen riittävän alas, voit tehdä kevyttä työtä. Minulle työnantaja järjesti koronassa kevyempää työtä (no piti kuitenkin kävellä isossa varastossa, mutta ei tarvinnut nostella). No se tauti meni hetkessä ohi.
Toi on ihan hölmö käytäntö, että kuumeessa pitäisi jäädä esim. pois toimistohommista tai muusta kevyestä työstä. Olo ei ole työkyvyttömyyttä ja riittävällä lääkkeellä kuumekin laskee.
Eri asia sitten on influenssa. Silloin avokki soitti pomolleni ja kertoi että olen sairaalassa ja sinne menin ambulanssilla. Ei pyytänyt silloin töihin tai lääkärin arviota.
Hmm. Ehkei sulla ole koronaa?