Lemmikin kuolema
Moi oon 14v tyttö ja oon tosi eläinrakas. Mulla on ollut hamsteri jo melkein 2 vuotta mutta eilen sen jalat loppui toimimasta. Käytiin eläinlääkärillä ja ne antoi vaan särkylääkettä. Tänään aamulla olin lähdössä kouluun ja kävin pikaisesti katsomassa miten hamsterini voi. Näin itse kuinka huonot oltavat sillä on eikä juuri pystynyt liikkumaan ollenkaan. Laitoin äitilleni viestiä että voidaanko mennä lopettamaan se tänään ja vastaus oli kyllä. Oon itkeny koko aamun ja mua pelottaa. Oon ollu jo 2 päivää pois koulusta enkä voi olla paljoa enempää. Mun kaverit ei ymmärrä mua tälläsissä asioissa ja en tykkää puhua äitinikään kanssa. Kertokaa miten pääsen surusta läpi äkkiä.
Kommentit (2)
Eläimen kuolema voi ottaa yhtä koville kuin ihmisen. Sen kanssa jakaa koko elämänsä, sille höpöttää, sitä hellii, se on aina läsnä. Ennenkaikkea se hyväksyy sinut juuri sellaisena kuin olet.
Sinua on aivan turha lohduttaa sillä, että eläin se vain on. Tämä on tuttu tunne niin monelle aikuisellekin, joka joutuu luopumaan pennusta asti kasvatetusta vanhasta koirasta tai vastasyntyneenä varsana kotitallista löytyneestä hevosesta.
Kun olet noin herkkä, sinun kannattaisi ottaa seuraavaksi lemmikiksi lyhytikäisen jyrsijän sijasta kilpikonna, niin et joutuisi yhtä suurella todennäköisyydellä taas muutaman vuoden kuluttua luopumaan siitä.