Toridiili: jos ostaja ei ole tyytyväinen tuotteeseen, kuka maksaa esim. tavaran palautuspostin?
joku ei ollut tyytyväinen lähettämääni tuotteeseeen joka maksoi hänelle 10 e + toridiilipostin oisko 2 e (normiposti olisi ollut 7e) ja meneekö 2 e toimitusmaksu. nyt vaatii että hyvitän 5 e takaisin vaikka kerroin että tuotteessa on naarmuja ja laitoin ilmoitukseen kuvia.
periaatteessa en halua antaa sitä 5 e takaisin, ja miten se hänelle hyvitettäisiin?= toiseksi jos en suostu tähän niin joutuuko ostaja lähettämään tuotteen takaisin ja millä ehdoilla? normipostipaketti on jo 7 e, kuka sen maksaa lopulta? mitä järkee minun olisi siis ollla hyvittämästä tätä 5 e jos joudun osallistumaan postimaksuun myyjänä?
Kommentit (17)
Ostaja maksaa kaiken. En ottaisi lähetystä takas.
Siihen ei ole mitään velvotteita, kahden taviksen välissä tehdyissä kaupoissa.
Ostajalla on 24 tuntia aikaa tarkastaa ja hyväksyä paketti
Mikäli ostaja ei reagoi 24 tunnin kuluessa tai hyväksyy paketin Torin kautta, rahat siirretään myyjälle.
Mikäli ostaja huomaa tavarassa olevan jotain vialla, hän voi ottaa myyjään yhteyttä ja lykätä maksua. Tämän jälkeen ostajan tulee selvittää asia myyjän kanssa. Jos yhteisymmärrykseen ei päästä, Torin asiakastuki pyydetään apuun.
Jos asiasta tehdään riitatilanne, koko riitatilanteen ajan rahat pysyvät katevarauksena ja liikkuvat vasta kun asia on selvitetty. Rahat palautetaan sille osapuolelle, kenen hyväksi tilanne tuomitaan Torin toimesta. Tori tutkii asian puolueettomasti ja faktoihin perustuen.
Kuluttajien välisessä kaupassa ei ole mitään palautusoikeutta. Siellä pätee "siinä kunnossa kuin tavara on ostohetkellä" ja "perävalotakuu".
Kuluttajansuoja koskee vain yrityksen ja kuluttajan välistä kauppaa. Jos haluat niin aina voit lähteä käräjöimään tuosta kympin tavarasta 😁
Mullakin on moni kyselly Toridiilikauppaa, en tod lähde siihen. Kaupat joko naamatusten tai normipostilla. Laitan ilmoitukseen aina selkeät ja tarkat valokuvat.
Ei tulis mieleenkään alkaa jotain Toridiiliä säätämään, ihan susi systeemi.
jos en myyjänä anna 5 e hyvitystä, niin joutuuko ostaja ostamaan tuotteen vai palauttamaan sen omilla rahoillaan? minä en myyjänä maksa kyllä paluupostia kenenkään puolesta. ehkä tori. fi maksaa sitten postin ja antaa asian olla tai suostuu siihen etten hyvitä 5 e ja ostaja joutuu maksamaan kaiken. itse kuvasin tuotteen naarmuuntuneeksi ja siitä on tori fissä todisteet. jo on tyhmä ihminen että rupee kitisenään 5 eurosta, mutta minäpä en anna periksi.
Vierailija kirjoitti:
jos en myyjänä anna 5 e hyvitystä, niin joutuuko ostaja ostamaan tuotteen vai palauttamaan sen omilla rahoillaan? minä en myyjänä maksa kyllä paluupostia kenenkään puolesta. ehkä tori. fi maksaa sitten postin ja antaa asian olla tai suostuu siihen etten hyvitä 5 e ja ostaja joutuu maksamaan kaiken. itse kuvasin tuotteen naarmuuntuneeksi ja siitä on tori fissä todisteet. jo on tyhmä ihminen että rupee kitisenään 5 eurosta, mutta minäpä en anna periksi.
Ei ostajaa sido ptuotteen palautus. Kuten ei sinuakaan pakoteta maksamaan takaisin. Tori pesee tässä asiassa siis kätensä ja se on ostajan ja myyjän oma ongelma, miten toimia. Jos ostaja ei hyväksy tuotetta, niin rahat ei siirry myyjälle, mutta kukas sen tulee vahtimaan, että ostaja lähettää tuotteen takaisin? Ei kukaan. Pahimmillaan ostaja siis pitää sekä tuotteen että rahat. Täysin rehellisten ihmisten kanssa toridiili on tosi kiva, mutta jos yhtään tulee vastaan vinkuroivaa ostajaa, niin siinä sitten myyjänä on se kuka vetää lyhimmän korren.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos en myyjänä anna 5 e hyvitystä, niin joutuuko ostaja ostamaan tuotteen vai palauttamaan sen omilla rahoillaan? minä en myyjänä maksa kyllä paluupostia kenenkään puolesta. ehkä tori. fi maksaa sitten postin ja antaa asian olla tai suostuu siihen etten hyvitä 5 e ja ostaja joutuu maksamaan kaiken. itse kuvasin tuotteen naarmuuntuneeksi ja siitä on tori fissä todisteet. jo on tyhmä ihminen että rupee kitisenään 5 eurosta, mutta minäpä en anna periksi.
Ei ostajaa sido ptuotteen palautus. Kuten ei sinuakaan pakoteta maksamaan takaisin. Tori pesee tässä asiassa siis kätensä ja se on ostajan ja myyjän oma ongelma, miten toimia. Jos ostaja ei hyväksy tuotetta, niin rahat ei siirry myyjälle, mutta kukas sen tulee vahtimaan, että ostaja lähettää tuotteen takaisin? Ei kukaan. Pahimmillaan ostaja siis pitää sekä tuotteen että rahat. Täysin rehellisten ihmisten kanssa toridiili on t
Rahat on toridiilissä molempien osallisten ulottumattomissa riitatilanteessa siihen asti kunnes torin aspa on päättänyt miten edetään. Eli jos ostaja ei hyväksy tuotetta, ei hänellekään palaudu hänen maksamansa rahat takaisin tuosta noin vain. Riitatilanteissa ostaja joutuu todistamaan aspalle että tuote ei vastaa myynti-ilmoitusta.
ToriDiiliin ei kannata laittaa myyntiin niin kallista tavaraa, ettei sen hintaa ole valmis häviämään.
Kaikki ihmiset eivät ole huijareita, mutta aina 12:n joukkoon yksi Juudas osuu.
Vierailija kirjoitti:
Ostaja maksaa kaiken. En ottaisi lähetystä takas.
Siihen ei ole mitään velvotteita, kahden taviksen välissä tehdyissä kaupoissa.
Mitä jos ostaja ei hyväksy myymääsi tuotetta? Saatko silti toridiilin kautta rahasi?
Ostakaa / Myykää www.huuto.net
Rahat tilille ja tavara ostajalle, tai kaupat nokikkain. Vähemmän huijausmahdollisuuksia kuin ToriDiilissä, merkittävästi vähemman. Puhumattakaan Vintedistä.
Ostaja tietysti maksaa palautuskulut!
Jos myymäsi tavara on virheellinen ja haluat sen takaisin, niin silloin sun pitää maksaa ostajalle sen postituskulut.
Mutta ostaja ei noissa tilanteissa päätä milloin tavara on virheellinen, vaan sulla on joko mahdollisuus päättää että tavara on virheellinen ja hyväksyä rahojen palautus. Tai sitten sä voit ilmoittaa että sä et hyväksy, jolloin jos ostaja vielä vaatii palautusta niin Tori toimii teidän välillänne tuomarina sekä tekee päätöksen kumpi teistä on oikeassa.
Tuossa tilanteessa kun ilmoitit naarmuista rehellisesti myynti-ilmoituksessa ja tavaran hinta oli vain 10 euroa, niin ei kannata suostua ostajan kanssa yhtään mihinkään. Vaan ilmoita että naarmuista oli kerrottu myynti-ilmoituksessa ja hinta oli myös sen mukainen.
Yksityisten välisissä nettikaupoissa ostajalla ei ole mitään oikeutta päättää että hän ei pidäkään tavarasta sekä haluaa palauttaa sen. Palautuksen saisi tehdä vain tavaran virheen perusteella. Ja sellainen ongelma tavarassa josta ostajalle on kerrottu jo ennen kun hän osti ei ole virhe, vaan se on tavaran ominaisuus että ostaja on tarkoituksella ostanut huonomman tavaran koska sai sen halvemmalla.
Ei tietenkään ole pakko ostaa, mutta miten joku voi myydä näin p a s k a i s i a kenkiä, sanoo uusiksi ja pyytää 90 e, mutta ei viitsi kuraa pois pyyhkiä
Vierailija kirjoitti:
Ostajalla on 24 tuntia aikaa tarkastaa ja hyväksyä paketti
Mikäli ostaja ei reagoi 24 tunnin kuluessa tai hyväksyy paketin Torin kautta, rahat siirretään myyjälle.
Mikäli ostaja huomaa tavarassa olevan jotain vialla, hän voi ottaa myyjään yhteyttä ja lykätä maksua. Tämän jälkeen ostajan tulee selvittää asia myyjän kanssa. Jos yhteisymmärrykseen ei päästä, Torin asiakastuki pyydetään apuun.
Jos asiasta tehdään riitatilanne, koko riitatilanteen ajan rahat pysyvät katevarauksena ja liikkuvat vasta kun asia on selvitetty. Rahat palautetaan sille osapuolelle, kenen hyväksi tilanne tuomitaan Torin toimesta. Tori tutkii asian puolueettomasti ja faktoihin perustuen.
Ei pidä paikkaansa tori.fi ei ole puolueellinen vaan on myyjän puolella. Myyjän ohjeessa on kaikista virheistä pitää olla maininta myynti-ilmoituksessa. Myyjä että tori.fi ovat molemmat epärehellistä!!
Tämä juuri on toridiilin heikkous myyjälle. Ostaja voi ruveta kikkailemaan ja kiva sitten ruveta vääntämään jostain kymmenen euron hinnasta tuntitolkulla.
Ostajallehan tämä on erinomainen välien, erityisesti koijareille.