Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka juot lähes joka päivä alkoholia.

Vierailija
15.08.2022 |

Miksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei?

Tai siis en itse juo ihan joka päivä, kun ei rahat riitä, mutta jos voisin niin varmaan joisin.

Vierailija
2/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö kysymys . Alkoholismi on krooninen aivosairaus. Siksi siis . Miksi sinä synnyit ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän maun vuoksi.

Kysypä seuraavaksi miksi jotkut uskovat mystiseen mielikuvitusolentoon pilvissä, joka määrää, mikä on oikein ja mikä ei.

Vierailija
4/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseni

Vierailija
5/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseni molosuu

Vierailija
6/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon jos juon ja vihervassareille haistatan pitkät paskat!

Vierailija
7/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu

Vierailija
8/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohramallas maistuu hyvälle. Kello on jo puol ykstoista, kipin kapin kämpille nukkumaan!

Vierailija
9/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toustia iltapalaks naminami herkkua.

Vierailija
10/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö kysymys . Alkoholismi on krooninen aivosairaus. Siksi siis . Miksi sinä synnyit ?

Miten ilman mitään apua minun aivosairaus alkoholiin katkesi 12v. sitten.

Vierailija
11/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä aivosairaus sellainen on, mistä voi parantua tahdonvoimalla?? Selkärangattomia luusereita...

Vierailija
12/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseni. Koska se on mukavaa tissutella vähän työpäivän jälkeen. Olen elänyt näin yli 20 vuotta ja tykkään. Lapsia tai miestä ei ole, joten kukaan ei kärsi tissuttelustani.

Vierailija
13/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon jos juon ja vihervassareille haistatan pitkät paskat!

itse paskon housuun vittuillakseni viher vassareille!!t.persu

Vierailija
14/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapan aikaa. Lapset tykkää enemmän.

Vierailija
15/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuus. Yksinäisyys. Ajankulu.

Vierailija
16/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä on kiva olla

ei huolet paina ei rasitu polla...

Vierailija
17/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhdenlaista alkoholismia tai a-riippuvuutta,

Itse en ole koskaan sekoillut, yrjöillyt tai muutenkaan toikkaroinut kännissä (olen keski-ikäinen nainen). Olen kuitenkin ollut tissuttelija, lipittelijä ja etenkin viini ja olut ovat maistuneet vuosia joko lähes päivittäin tai ainakin viikonloppuisin. 

Ihan selvästi olen kuitenkin sillä lailla vammainen, että jos alan säännöllisesti antaa itselleni luvan "maistella", niin se lipsuu melko helposti myös viikolla ottamiseksi, olkoon sitten se annos illassa. Eli mulle tulee pakkomielle alkoholista. 

Tämän takia joudun lopettamaan. Olen ollut tipatta vuosia välissä ja nyt korona-aikana taas aloin viinittelemään yksinäisyyteeni ja "hoitamaan" näköalattomuuttani elämän suhteen. Huonosti kävi: nyt kesällä tajusin, miten masentunut olin ja miten surkeasti nukuin. Ja miten alkosta oli vaivihkaa tullut taas läheisin ystäväni. 

Onneksi eron voinnissa huomaa muutamassa viikossa käytön lopettamisesta. Aluksi väsyttää ihan jumalattomasti, mutta uni alkaa olla myös syvempää. Muutun ajatuksiltani ja tunne-elämältäni lähes toiseksi, en ulospäin, mutta sisäisesti oikein järkytyn erosta. Alkoholi tekee minusta turran, passiivisen ja välinpitämättömän. Matkoillanikin keskityn vain halpohin juomiin, vaikka esitän itselleni käytön harmittomuutta ja maltillisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä