Miksi ei ole vielä yhtään suomalaista saatu hollywoodissa päärooleiihin? Liam niissoniakin kun katsoo niin aivan kuin olisi karjalasta kotoisin.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaiset osaa näytellä?
En tiedä,itse en edes katso kotimaisia sarjoja/elokuvia,kun koen ne jotenkin tylsäksi tms.
En kaikki tähdet tietty osaa näytellä.. hmm. Ja etenkin espanjalainen aksentti ei näytä haittavaan.
Itse en tajua esim. Ana de Armas hypeä.. 🤷
Sinänsä minusta suomalaiset osaa näytellä, mutta suomalainen kehonkieli on luonnostaan tosi erilainen amerikkalaisen kanssa, samoin äänenkäyttö. Sekin on taas aksentin lisäksi yksi lisäkynnys, asia joka pitäisi erikseen opetella kun paikallisilta tulee luonnostaan. Suomalainen vaikuttaa helposti jäykältä ja pökkelöltä luonnostaan koska meillä ollaan vähäeleisiä.
Höpöhöpö.
Ei ne ruotsalaisetkaan kovin riehakkaita ole.
Heiltä löytyy maailman tähtiä ja Oscar-palkintoja .
Greta Garbo, Ingrid Bergman, Dolph Lundgren, Maud Adams, Anita Ekberg, Lena Olin, Zarah Leander, Mikael Persbrandt, Noomi Rapace, Stellan Skarsgård
Vierailija kirjoitti:
Trinity-elokuvien vaalea kaunotar on suomalainen Kirsti Somersalo.
Kauhuklassiko Vampira on suomalaissyntyinen Maila Nurmi:
https://m.imdb.com/name/nm0885533/?ref_=fn_al_nm_0Taina Elg : https://m.imdb.com/name/nm0253359/
Blakkklansmanin päänatsi - Jasper Pääkkönen.
Mission impossible - Samuli Edelmann
The American - Irina Björklund
Ford Fairlaine -Kata Kärkkäinen
The Cleaner
True Blood ja
CSI: MIAMI - Peter FranzénTitanic - Jari Kinnunen
Muita:
Jouko Ahola
Vera Jordanova
Sivuosissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Matt Damon ole geeneiltään ainakin osittain suomalainen?
Rento äijä. Taputttaisi ensin olkapäälle ennekuin ampuiisi ohimoon. Vitsi.
Ja Rebecca Ferguson. Siis ruotsalaisia.
Just katsoin pätkää jotain kotimaista/kansainvälistä sarjaa ja tuli myötis siitä enkusta.
Jäi katsomatta pidemmän päälle. En tiedä miksi en itsekään lämpene kotimaiselle tuotannolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaiset osaa näytellä?
En tiedä,itse en edes katso kotimaisia sarjoja/elokuvia,kun koen ne jotenkin tylsäksi tms.
En kaikki tähdet tietty osaa näytellä.. hmm. Ja etenkin espanjalainen aksentti ei näytä haittavaan.
Itse en tajua esim. Ana de Armas hypeä.. 🤷
Sinänsä minusta suomalaiset osaa näytellä, mutta suomalainen kehonkieli on luonnostaan tosi erilainen amerikkalaisen kanssa, samoin äänenkäyttö. Sekin on taas aksentin lisäksi yksi lisäkynnys, asia joka pitäisi erikseen opetella kun paikallisilta tulee luonnostaan. Suomalainen vaikuttaa helposti jäykältä ja pökkelöltä luonnostaan koska meillä ollaan vähäeleisiä.
Kuka suomalainen näyttelijä osaa näytellä, siis näistä nykyeläjistä? Ei kukaan! Vanhoissa on montakin, mutta kaikki alle 50-vuotiaat on silkkaa pascaa. Puhutaan mutisemalla, kaikki roolit vedetään samalla tavalla. En ole vuosikausiin katsonut suomalaisia sarjoja enkä elokuvia, niitä ei vaan kestä, myötähäpeä on niin raju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitchockin psykossa oli selllainen kohtaus jossa pyöri kärpäsiä ympärillä ja että ei tekisi pahaa kärpäsellekkäään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitchockin psykossa oli selllainen kohtaus jossa pyöri kärpäsiä ympärillä ja että ei tekisi pahaa kärpäsellekkäään.
Että kyllä britanniassa ostaan tuo jännityselokuviien tekemienne ja kyllä siellä lahjakkuutta riittä niin komedian kuiin jännityksen sarallla.
Joonas Chewbacca Suotamo.