Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilasin juuri Saksasta 260 eurolla juomia, säästöä tulee 515 euroa ja pattiarallaa

Vierailija
15.08.2022 |

Kuka oikeasti ostaa Suomesta mitään juomiaan? :D

Kommentit (141)

121/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Tilasin SpritXXL kaljaa, mutta heidän sivuiltaan en saa mitään kuljetusfirmaa. Nyt oluet maaneet siellä jo ylikuujpkauden. Mitä neuvoisitte ?

Pakettipojat tai shippii, vissiin tuo eka ainakin toimii. Optimoinnin kannalta kannattaa etukäteen tutustua eri paikkoihin ja kuljetusyrityksiin. Helsingissä on ihan omat halvat kuviot ja muille shippiin big bucks (rajoitteita miten voi sekoitella töniköitä ja laatikoita).

Pakettipojat on mielettömän kallis.

Kun tilasin Netprisiltä Shippii otti rahat, mutta ei koskaan toimittanut eikä palauttanut niitä rahojakaan.

Netpris muuten pitää eri hintaa ostoskorissa ja sivustoillaan, kuin mitä sitten kassalla laskuttaa.

Netpris on historiaa siksi ainakin mulle.

Siis oikeasti eri hinta ostoskorissa ja kassalla?

Näin on. Siksi peruin tilaukseni heiltä. Ennen ei ollut tällaista huijausta. Ottaakohan joku työntekijä siellä välistä. Sössöttivät mulle muka pakkauskuluista. Siitä ei ollut kysymys, kun nehän tottakai ymmärrän ja ovat noin parin euron luokkaa, mutta kun tilaus oli kassalla 35 euroa suurempi, kuin hinta sivulla ja ostoskorissa, niin mun hihat paloi. Olen tosi vähävarainen.

Vierailija
122/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti aloittaja saa viinansa perille ehjinä. Ja ainakin puolet tilatuista.

Ei kyllä tätä ketjua lukiessa taida meiltä tilausta ulkomaille lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti aloittaja saa viinansa perille ehjinä. Ja ainakin puolet tilatuista.

Ja entäs ne tulliselvitykset ja verot?

Vierailija
124/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tilattiin tammikuussa, mun osuus oli 2 kanisteria viiniä ja litran ginipullo. Vielä on jäljellä 1 viini ja lähes täys gini. Säästin kymppejä.

Säästän myös huimia summia tilaamalla lemmikkien ruuat ja tarvikkeet Saksasta.

Kannattaisiko kissanhiekat tilata sieltä ? Everclean maksaa enemmän, kuin mun oluet. Mikä on sun mielestä paras saksalainen lemmikkieläinfirma hintojen kannalta ?

Zooplussalta tilaan. En nyt muista mitä hiekkoja ja millä hinnalla, kun en oo pitkään aikaan tilannut sitä.

Vierailija
125/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa mitkä? Mitään veroja tai selvityksiä tarvitse maksaa tai tehdä, kun on kyse etämyynnistä. Ei mun paketeissa edes lue, mistä firmasta ne tulee. Siinä lukee päällä lähettäjänä shippii, eli se keneltä kuljetus on, ei esim netpris jolta tuotteet ostan.

Vierailija
126/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa mitkä? Mitään veroja tai selvityksiä tarvitse maksaa tai tehdä, kun on kyse etämyynnistä. Ei mun paketeissa edes lue, mistä firmasta ne tulee. Siinä lukee päällä lähettäjänä shippii, eli se keneltä kuljetus on, ei esim netpris jolta tuotteet ostan.

Kyllä Tulli tietää, mitä paketeissa on. Ja se Tulli voi taka varikoida kaljat. Niin kävi yhdelle Penalle.

Vierailija
127/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Tulli tietää, mitä paketeissa on. Ja se Tulli voi taka varikoida kaljat. Niin kävi yhdelle Penalle.

Kyse on etämyynnistä, niin mitään veroja ei tarvitse maksaa.

Vierailija
128/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn kerran tai pari 5h ostoristeilyllä vuoden aikana. Nyt viime aikoina olen myös pohtinut suoraan kotiin tilausta. Minun mielestäni 36€ 3-olut packista on yksinkertaisesti liikaa. Tai 15€ keskinkertaisesta viinistä.

Minusta on vieläpä oikein mukava välillä ottaa tölkki tai pari vaimon kanssa illalla, tai tarjota vieraille lasi viiniä ym.

Tai ottaa packi mukaan mökille lähtiessä tai mitä näitä nyt on.

Ilmeisesti osasta kommenteista päätellen olen rapa juoppo. Tuota on hieman vaikea uskoa itse, kun ei minulla ole mitään ongelmaa olla juomatta, käyn töissä ja pyöritän vieläpä omaa yritystä, käyn lenkillä säännöllisesti ja kuskaan lapsiakin harrastuksiin eikä koskaan ole jäänyt mitään edellä mainituista tekemättä juomisen takia

Vierailija
129/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia ollenkaan joten säästän vuodessa satasia (luultavimmin tonneja, sen verran juoppo kansa kyseessä). Siinäpä säästökohde inflaation kourissa riutuville perusperteille ja pirkoille: alkoholin kulutuksen lopettaminen. Maksa ja yhteiskunta kiittävät.

Vierailija
130/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Baijerista erästä tiettyä laatuolutta, kuljetuskustannuksineen kotiovelle alle 3€ / pullo, 6-8 tilausta vuodessa ja samalla tilaan kavereille, yhdessä tilauksessa 2-4 koria (viime vuonna 25 koria).

Ja ihan vain siksi, että paikalliset lkot (2x) eivät osaa tilata sitä, vaikka olen vienyt heille mallipullon ja kyseessä tunnettu iso panimo. Myyvät Alkossa kyllä saman panimon "perussoppaa" jota saa marketistakin, mutta se on vaan pliisu aavistus oikeasta tavarasta. On se kumma kun ei bisnes kelpaa, meinaan sen verran hyvästä tavarasta kyse että menisi huomattavasti enemmän kuin markettiversiota ja vahvempana oluena ei edes saisi olla marketin hyllyllä.

Vierailija
131/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tilannut ja säästin 260 euroa. Kumpi meistä säästi enemmän? 

no AP säästi enemmän koska sanoi säästäneensä 515€ (260€ ostoksissa).

Kannattaa tilata vaikka ei joisikaan.

Vierailija
132/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolloin Tulli rikkoo lakia ja silloin voipi haastaa puljun oikeuteen, jolloin Tulli (eli veronmaksajat) maksaa korvauksia virkaintoisesta kyyläysperseilystä. Tämä siis mikäli kyse on etämyynnistä ja sen pystyy todistamaan - keskieurooppalaiset diilerit kyllä laittaa sellaiset kuitit ja pumaskat tilausprosessista, että saapi olla aika typerä tullari joka alkaa kokeilemaan onneaan.

Vierailija
133/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ps?

Vierailija
134/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, Suomijuntin soidinhuuto :D Voi meitä raukkoja jotka istumme terasseilla ja kahviloissa kesäisin. 

Vierailija
135/141 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, sinä et säästänyt, vaan käytit 260€. Säästöä tulee, kun ei osta mitään

Vierailija
136/141 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas ajattelin kokeilla ja laitan parinsadan tilauksen kokeeksi menemään. Toivottavasti Tulli ei nappaa.

Vierailija
137/141 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan kaikki mitä pystytään ulkomailta. Säästetään aika paljon. Ravintolassa syöminen tapahtuu myös nykyään pelkästään ulkomailla: pitkä viikonloppu kivassa kaupungissa, ja lennoista ja majoituksesta huolimatta säästöä syntyy paljon. 

Vierailija
138/141 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tulli oikeesti ottaa ihmisten viinat noin vain itselleen?

Vierailija
139/141 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tilannut Sakasta juomia, enkä ostele niitä muualtakaan.  Säästän melkoisesti enemmän kuin ap, koska en ole risamaksainen juoppo. :)

Minäkin jätin tilaamatta ja säästöä tuli 775e.

Vierailija
140/141 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tilasin 12x3 litran vodkatönkkää. Hinnaksi tuli 115 euroa.

Paras säästö on, kun ei juo viinaa. Moni kuvittelee säästävänsä, kun voi ostaa halvalla.

Todellisuudessa halpaa viinaa juodaan enemmän. En ikinä laittaisi 115 euroa viinaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän