Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin vanhempainilta

Vierailija
15.08.2022 |

Mistä asioista toivoisit kuulevasi tai mitä asioita toivoisit käsiteltävän lapsesi vanhempainillassa? Onko jotain mitä minun pitäisi välttää? Kerro tähän niin saan pidettyä kivan ja antoisan illan. T. Vaka- ope

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pk:n vanhempainillat oli minusta aina melko turhia, kun ne samat asiat olisi voinut ilmoittaa kirjallisesti. Ja aina, siis AINA joku alkoi puhumaan juuri oman lapsensa asioista tai jostain mikä ei ehkä liity edes asiaan ja siinä sitten istuttiin ja kuunneltiin.

Parempi olisi että yhteyden saisi tarvittaessa kun oikeasti on asiaa. Myös se on tärkeää että tieto kulkee ryhmän työntekijöiden välillä ja näkemykset on samankaltaiset. Vanhemman näkökulmasta on turhauttavaa jos tulee kovin erityylistä viestiä eri työntekijöiltä, keneen siinä sitten luottaa?

Työntekijöiden yhteneväiset toimintatavat tuovat turvaa ja selkeyttä,kiitos!

Vierailija
22/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee ihanaa että on vanhempainiltoja, hyviä ehdotuksia edellä aika aikaisintaan 17.30.

Minustakin on mukava tavata vanhempia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse noviisi päiväkotilaisen vanhempana, joten minua, joskin lukenut paljon päiväkotielämästä ( ja myös siitä miten hurja tilanne tuntuu tällä hetkellä varhaiskasvatuksessa olevan) joten toivoisin tietoa siitä miten voin omalla toiminnalla helpottaa päiväkodin arkea ja jättää tilaa ja aikaa lasten hoidolle ja huolenpidolle. 

Myös se miten lasten osallisuus päiväkodissa toteutuu kiinnostaa kovasti. 

Kiitos tekemästänne työstä .

Vierailija
24/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin kuulla, että miten lapsia varhaiskasvatetaan kyseisessä varhaiskasvatusyksikössä ja aivan erityisesti sen, että miten varhaiskasvattajat huomioivat varhaiskasvatuksen eri osa-alueet kuten tunnetaidot, hienomotoriset taidot, ihmisoikeustaidot, musikaaliset taidot yms.

Vierailija
25/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin alkoi 17.30. Alkuun oli yhteinen hetki jolloin johtaja kertoi asioista yleisesti , noin 30min ja sitten siirryttiin ryhmiin puhumaan ryhmäasioista. Porukkaa oli vähän mutta juttu lähti liikkeelle niin hyvin ettei oltu saada iltaa loppuun ollenkaan. Tosi hyviä keskusteluja ja ajatusten vaihtoa puolin ja toisin ja vanhemmat keskenäänkin. Aluksi käytiin läpi käytänteitä ja ryhmän toimintaa, sitten oli sanavapaa . Tarjolla pullaa ja kahvia/teetä. Joskus taas ei tunnu käynnistyvän ollenkaan ja hlökunta saa puhua hiljaiselle yleisölle.

Vierailija
26/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse noviisi päiväkotilaisen vanhempana, joten minua, joskin lukenut paljon päiväkotielämästä ( ja myös siitä miten hurja tilanne tuntuu tällä hetkellä varhaiskasvatuksessa olevan) joten toivoisin tietoa siitä miten voin omalla toiminnalla helpottaa päiväkodin arkea ja jättää tilaa ja aikaa lasten hoidolle ja huolenpidolle. 

Myös se miten lasten osallisuus päiväkodissa toteutuu kiinnostaa kovasti. 

Kiitos tekemästänne työstä .

Tämä minua on askarruttanut. Kuinka tuoda esille vaihtuvuus henkilöstössä poissaolojen vuoksi ja kuuluuko sitä edes jakaa vanhemmille. Onko enemmän johtamiskysymys? Ihana kun ajattelet noin.

Vierailija
27/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahtoisin kuulla, että miten lapsia varhaiskasvatetaan kyseisessä varhaiskasvatusyksikössä ja aivan erityisesti sen, että miten varhaiskasvattajat huomioivat varhaiskasvatuksen eri osa-alueet kuten tunnetaidot, hienomotoriset taidot, ihmisoikeustaidot, musikaaliset taidot yms.

Liva, että sisällöt kilnnostaa. Ne minulla olikin yhtenä osana vanhempainiltarungossani.

Vierailija
28/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisin alkoi 17.30. Alkuun oli yhteinen hetki jolloin johtaja kertoi asioista yleisesti , noin 30min ja sitten siirryttiin ryhmiin puhumaan ryhmäasioista. Porukkaa oli vähän mutta juttu lähti liikkeelle niin hyvin ettei oltu saada iltaa loppuun ollenkaan. Tosi hyviä keskusteluja ja ajatusten vaihtoa puolin ja toisin ja vanhemmat keskenäänkin. Aluksi käytiin läpi käytänteitä ja ryhmän toimintaa, sitten oli sanavapaa . Tarjolla pullaa ja kahvia/teetä. Joskus taas ei tunnu käynnistyvän ollenkaan ja hlökunta saa puhua hiljaiselle yleisölle.

Just tämä keskusteleva ilta mulla toiveissa! Se on siis mahdollinen saada aikaiseksi. Tästä sain motivaatiota, kiitos!

Vierailija
29/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alan kirjaamaan suunnitelmaa itselleni. Kiitos kaikille ideoiden ja ajatusten jakamisesta. Hyvää syksyä koteihin ja osallistukaa vanhempainiltoihin! Ap

Vierailija
30/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhein vamhempainilta on ollut sellainen ettei edes kerrottu mitään tärkeää tietoa vaan vanhemmat vaan pistettiin keskenään tekemään ryhmätöitä ja esittelemään niitä muille. Ei tätä ainakaan! 

Vierailija
31/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kiinnostaa useimpia vanhempia, että kuinka lapsille asetetaan turvalliset rajat varhaiskasvatuksessa. Sanoitus, tunnekortit, tunnemittari, positiivinen vahvistaminen, liikennevalometodi, pidättäytyminen fyysisten keinojen ja rangaistusten käytöstä yms.

Vierailija
32/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluiten netissä tai ei ollenkaan. Kaikki tiedotteet vaan kirjallisina ja järjestäkää joku kyselyhetki lasten haun yhteydessä, siis että pihalla on työntekijä vain vastaamassa kysymyksiin vaikka tiettyinä parina päivänä siihen aikaan kun lapsia haetaan.

Tämäpä uudenlainen ehdotus. Voisin toteuttaa tällaisen kyselytunnin puolessa väliä vuotta. Näin alussa joutuisin varmaan ihan papukaijana toistamaan samat jutut. Kiitos, pistän korvan taakse.

Nyt syksyllä on kysyttävää kun kaikki uutta. Papukaijajutuista pitäisi laittaa kirjallinen tiedote kaikille. Ei niitä kuultuna muista kumminkaan. Aika niukasti on tullut tietoa yhtään mistään, kuten varusteista jotka tarvitaan.

Vierailija
33/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vakaopena odotat kotikasvatukselta perheissä ja miten se parhaiten tukisi lasten saamaa varhaiskasvatusta?

Vierailija
34/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä olen aina kaikissa vanhempainilloissa käynyt. Ja joka päivä haluan tietää mitä päivän aikana on tehty ja puuhattu. Esitän myös kysymyksiä hoitajille, jos jokin askarruttaa.

Arvostan jaksamistasi, pikkulapsiarki on niin täynnä kaikkea. Hyvää syksyä sinulle!

Kiitos, samoin sinulle. Hyviä vaka opeja tarvitaan, ja itse arvostan työtä lasten parissa. Olenhan jättänyt rakkaimpani muiden hoivaan.

Vierailija
35/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahousujen tarve kiinnostaa syksyä ajatellen. Henkselikurikset vaiko vyötärökurikset? Toppauksella vaiko ilman?

Vierailija
36/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata ja kahvia tarjolle.

Vierailija
37/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä vapaata keskustelua tai vanhempien mielipiteiden kysymistä! Olen käynyt kahden lapsen päiväkodin ja koulun vanhempainillat, ja aina - AINA - siellä on joku maailmannapa, joka ei osaa esittää kysymystään napakasti ja kuunnella vastausta, vaan alkaa jaarittelemaan ummet ja lammet oman lapsensa tilanteesta.

Lähes poikkeuksetta ope ei kykene tai halua ottaa tilannetta haltuun ja katkaise jaaritusta, vaan pahimmillaan alkaa kahden hengen maratondialogiin paasaajan kanssa.

Lisäksi jos loppumisaikaa ei ole määritelty, nämä illat päättyvät niin, että muut osallistujat valuvat pikkuhiljaa yksitellen pois kun tilaisuudella ei ole selkeää loppua, ja paasaaja on kaapannut vanhempainillan.

Eli aikaraja eikä vapaata keskustelua. Tiivis tietopaketti ryhmän toiminnasta, tavoitteista, päivän ja viikon kulusta, toimintatavoista, teemoista jne :)

Vierailija
38/57 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noihin pakko osallistua?

Vierailija
39/57 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hoh-hoijaa. Varhaiskasvatuksessa turhauttaa juuri henkilökunnan vetelyys. Kysellään vauvapalstalta ideoita vanhempainiltaan! Eikö ne pitäisi löytyä sieltä ihan omasta arjesta. Katsot vasua, mitä siellä sanotaan. Mitkä teidän ryhmässä ovat niitä olennaisia asioita. Ei kaikessa tarvitse mennä vauvapalstalaisten mielipiteiden mukaan. 

Vierailija
40/57 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hoh-hoijaa. Varhaiskasvatuksessa turhauttaa juuri henkilökunnan vetelyys. Kysellään vauvapalstalta ideoita vanhempainiltaan! Eikö ne pitäisi löytyä sieltä ihan omasta arjesta. Katsot vasua, mitä siellä sanotaan. Mitkä teidän ryhmässä ovat niitä olennaisia asioita. Ei kaikessa tarvitse mennä vauvapalstalaisten mielipiteiden mukaan. 

Mun mielestä on ihan hyvä, että OP tuli kysymään täältä asiasta. Oletus on varmastikin ollut, että tätä kautta voisi hyvinkin saada ajatuksia, mitä kannattaa ja ei kannata tehdä. Rehellisesti sanottuna itse en jaksaisi tunia kuunnella nostoja Varhaiskasvatussuunnitelmasta. Voisi olla hyvä antaa vanhempien esittää kysymyksiä esim. anonyymisti ennen vanhempainiltaa. Niihin voisi sitten vastata vanhempainillassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi