Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin vanhempainilta

Vierailija
15.08.2022 |

Mistä asioista toivoisit kuulevasi tai mitä asioita toivoisit käsiteltävän lapsesi vanhempainillassa? Onko jotain mitä minun pitäisi välttää? Kerro tähän niin saan pidettyä kivan ja antoisan illan. T. Vaka- ope

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui kysyä, mikä olisi sopiva pituus illalle ja ajankohta. Iltapäivä vai ilta? Tarjoilua vai ei? Jos vastasit kyllä viimeiseen, niin mitä?

Vierailija
2/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vanhempainilta on sellainen, jossa on tietty aika, esim.tunti, ja jossa ope ottaa hyvän roolin johtaakseen keskustelua. Tuskaisimpia on sellaiset, joissa annetaan keskustelun rönsyillä ihan mihin sattuu, yleensä yksittäisen janipetterin erikoiseen tilanteeseen, ja siellä istutaan 2,5h vilkuillen kelloa.

Paras aika on tällaisen toimistotyöntekijän näkökulmasta päivän jälkeen, esim.klo 16.30 tai 17.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva ajankohta, ei sellaista ole. Sopiva pituus, no miksi edes pitää kun ei ole järkevää asiaa. Vanhemmathan arvostaa moista järjestelyä työpäivän jälkeen ajanvietteenä lähes saatanasti. Kellä sitä ei ylimääräisiä iltoja olisi viettää kuunnellen kurahousujen pesemisestä.

Vierailija
4/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vanhempainilta on sellainen, jossa on tietty aika, esim.tunti, ja jossa ope ottaa hyvän roolin johtaakseen keskustelua. Tuskaisimpia on sellaiset, joissa annetaan keskustelun rönsyillä ihan mihin sattuu, yleensä yksittäisen janipetterin erikoiseen tilanteeseen, ja siellä istutaan 2,5h vilkuillen kelloa.

Paras aika on tällaisen toimistotyöntekijän näkökulmasta päivän jälkeen, esim.klo 16.30 tai 17.

Hyviä näkökulmia, kiitos sinulle!

Vierailija
5/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiivis asiapaketti n. tunti ,jossa kerrotaan mitä suunnilleen on päiväkodin toiminta ja mitä odotuksia on yhteistyöltä perheiden kanssa. 

Myös kysely siitä mitä vanhemmat toivovat , mutta mieluiten kirjoitetuna lapuille, koska muuten siellä joku pirkkopekan mamipapi alkaa kertoa tuhannen tarkasti mitä he odottavat ja muut kokevat myötähäpeää. 

Vierailija
6/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiva ajankohta, ei sellaista ole. Sopiva pituus, no miksi edes pitää kun ei ole järkevää asiaa. Vanhemmathan arvostaa moista järjestelyä työpäivän jälkeen ajanvietteenä lähes saatanasti. Kellä sitä ei ylimääräisiä iltoja olisi viettää kuunnellen kurahousujen pesemisestä.

Puhu sä vaan itsesi puolesta. Mua sen verran on aina kiinnostanut lasteni elämä, että olen kyennyt itkemättä käymään kolmen lapseni päiväkodin ja koulun vanhempainilloissa.

Mutta itse kysymykseen vastaisin, että tulisin mieluiten iltapäivällä vaikka 17-18. Myös loppumisaika määriteltynä. Ei mitään leikkejä aikuisille vaan tärkeät asiat läpikäytynä. Jos joku alkaa ummet ja lammet omasta piltistään selittämään niin jämäkästi vakaopelta vastaus, että nyt käydään yleisiä asioita. Ei tarjoiluja niin päästään kaikki nopeiten pois.

Vierailija
7/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheenaiheet sellaisia kivoja, kuten mitä olet suunnittelut kuluvalle vuodelle.

Eli millaisia retkiä, tavoitteita, harjoituksia, teemoja ym. Ja tietenkin kuuntelet toiveita. Ei mistään yksityistapauksista höpöttämistä, niitä käsitellään erikseen. Eikä todellakaan ed. mainitsemaa kurahousupaasaamista, mutta tuskin niin tekisitkään. :'D

Itse arvostaisin kellonaikana klo 16.30, vaikka se todennäköisesti tietäisikin hieman sumplimista. 45 min riittäisi hyvin, kun tietää mistä puhuu ja jättää vapaat kysymykset loppuun. Teetä ja kahvia voisi napata tullessa käteensä.

Vierailija
8/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän väsymyksesi ja juuri siksi kaipailen vinkkejä. En halua tuhlata vanhempien aikaa tai aiheuttaa mielipahaa. Haluan avata hoitopäivää, jonka lapsi viettää erossa vanhemmastaan. Kiitos sinulle, kun arvotat vanhemman aikaa työpäivän jälkeen.

Vierailija
9/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä en vaan mitenkään tajua, lapsesi viettää siellä enemmän aikaa kun kotona ja sulla ei liikene yhtä tuntia vuodessa käydä vanhempainillassa. Ei vaan tajua.

Vierailija
10/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras aika vasta 17.30 aikaisintaa. Moni lapsi lähtee hoidostakin vasta 17.00.

1h -1,5h pituus ja oikeaa asiaa mistä puhutaan. Jos sitä ei ole niin lyhyempikin riittää. Mikä on kauden toimintasuunnitelma, resurssit, kuinka varauduttu hoitajien poissaoloihin, miten pienryhmätoiminta, retkeilykäytäntö tai yleensäkin mitkä asiat helpottaa kodin ja pk yhteistyötä. Lapsen varusteet mitä ainakin pitää olla mukana. Loppuun voi sitten jättää aikaa jos vanhemmilla jotain kysymyksiä.

Vierailija
11/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten netissä tai ei ollenkaan. Kaikki tiedotteet vaan kirjallisina ja järjestäkää joku kyselyhetki lasten haun yhteydessä, siis että pihalla on työntekijä vain vastaamassa kysymyksiin vaikka tiettyinä parina päivänä siihen aikaan kun lapsia haetaan.

Vierailija
12/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiivis asiapaketti n. tunti ,jossa kerrotaan mitä suunnilleen on päiväkodin toiminta ja mitä odotuksia on yhteistyöltä perheiden kanssa. 

Myös kysely siitä mitä vanhemmat toivovat , mutta mieluiten kirjoitetuna lapuille, koska muuten siellä joku pirkkopekan mamipapi alkaa kertoa tuhannen tarkasti mitä he odottavat ja muut kokevat myötähäpeää. 

Tämä tärkeä pointti! mieluiten kirjoitettuna lapulle vältetään pitkät puheenvuorot ja ujotkin puhujat saavat myös toiveensa tuotua esille. Kiitos!

Vierailija
13/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä olen aina kaikissa vanhempainilloissa käynyt. Ja joka päivä haluan tietää mitä päivän aikana on tehty ja puuhattu. Esitän myös kysymyksiä hoitajille, jos jokin askarruttaa.

Vierailija
14/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen näköjään ihan eri linjoilla kuin kaikki muut vastaajat, mun mielestä paras ajankohta on selkeästi illasta, 18.30 alkaen tai mieluiten vaikka 19.00. Ja rajattu aika ja kunnolla moderoitu keskustelu, niin että puolet ajasta ei mene siihen, miten jonkun Linda-Valtteri on kokenut minkäkin asian. 

Vierailija
15/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee ihanaa että on vanhempainiltoja, hyviä ehdotuksia edellä aika aikaisintaan 17.30.

Vierailija
16/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheenaiheet sellaisia kivoja, kuten mitä olet suunnittelut kuluvalle vuodelle.

Eli millaisia retkiä, tavoitteita, harjoituksia, teemoja ym. Ja tietenkin kuuntelet toiveita. Ei mistään yksityistapauksista höpöttämistä, niitä käsitellään erikseen. Eikä todellakaan ed. mainitsemaa kurahousupaasaamista, mutta tuskin niin tekisitkään. :'D

Itse arvostaisin kellonaikana klo 16.30, vaikka se todennäköisesti tietäisikin hieman sumplimista. 45 min riittäisi hyvin, kun tietää mistä puhuu ja jättää vapaat kysymykset loppuun. Teetä ja kahvia voisi napata tullessa käteensä.

Toiveissa siis toiminnan esittelyä ja oppimisen osa-alueita. Menetelmät myös kiinnostaisivat sinua. Jätetään paasaamiset pois, just näin. Kiitos sinulle!

Vierailija
17/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluiten netissä tai ei ollenkaan. Kaikki tiedotteet vaan kirjallisina ja järjestäkää joku kyselyhetki lasten haun yhteydessä, siis että pihalla on työntekijä vain vastaamassa kysymyksiin vaikka tiettyinä parina päivänä siihen aikaan kun lapsia haetaan.

Tämäpä uudenlainen ehdotus. Voisin toteuttaa tällaisen kyselytunnin puolessa väliä vuotta. Näin alussa joutuisin varmaan ihan papukaijana toistamaan samat jutut. Kiitos, pistän korvan taakse.

Vierailija
18/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä olen aina kaikissa vanhempainilloissa käynyt. Ja joka päivä haluan tietää mitä päivän aikana on tehty ja puuhattu. Esitän myös kysymyksiä hoitajille, jos jokin askarruttaa.

Arvostan jaksamistasi, pikkulapsiarki on niin täynnä kaikkea. Hyvää syksyä sinulle!

Vierailija
19/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk:n vanhempainillat oli minusta aina melko turhia, kun ne samat asiat olisi voinut ilmoittaa kirjallisesti. Ja aina, siis AINA joku alkoi puhumaan juuri oman lapsensa asioista tai jostain mikä ei ehkä liity edes asiaan ja siinä sitten istuttiin ja kuunneltiin.

Parempi olisi että yhteyden saisi tarvittaessa kun oikeasti on asiaa. Myös se on tärkeää että tieto kulkee ryhmän työntekijöiden välillä ja näkemykset on samankaltaiset. Vanhemman näkökulmasta on turhauttavaa jos tulee kovin erityylistä viestiä eri työntekijöiltä, keneen siinä sitten luottaa?

Vierailija
20/57 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen näköjään ihan eri linjoilla kuin kaikki muut vastaajat, mun mielestä paras ajankohta on selkeästi illasta, 18.30 alkaen tai mieluiten vaikka 19.00. Ja rajattu aika ja kunnolla moderoitu keskustelu, niin että puolet ajasta ei mene siihen, miten jonkun Linda-Valtteri on kokenut minkäkin asian. 

Keskustelun rajaaminen on noussut tärkeäksi, huomaan. Ajankohta tuntuu aika myöhäiseltä, kun pitkä päivä teettää ylitöitä ja ne on sitten lapsilta pois. Kiitos, kun jaoit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme