Tuntuu, että kaikilla on ollut pullantuoksuinen mummo maalla
Minun isäni oli iltatähti ja mummo asui meillä. Mieleen jäi vain kiukkuinen mummo, joka luona sai käydä mutta luvalla. Katsoi kyllä perään kun oltiin ulkona, mutta kuri oli tiukka. Äidinäiti oli duunari, joka asui kaupungissa pienessä kaksiossa lähiössä. Olin kerran kesällä kutsuttuna serkun kanssa pari viikkoa. Mieleen jäi vain pohjaanpalanut ruoka ja se, että oli vähän tylsää. En suostunut koskaan lähtemään toista kertaa - kuten ei kukaan tainnut, ei veljeni eikä serkut. Nuorinta serkkua ei edes laitettu. Ukkejani ei ollut elossa syntyessäni.
Kommentit (33)
Mulla oli pullatuoksuinen mummo maalla, mutta vain arkipäivinä, viikonloppuisin mummo yleensä ryyppäsi ja makasi krapulassa. Viikolla oli kyllä ihan ihannemummo.
Ei oo ollut pullantuoksuista mummoa missään. Kaupungissa oli köyhä, mutta mukava mummo, kaupungin palvelutalossa pienessä kämpässä, ei leiponut pullaa. Maalla oli paremmin toimeentuleva vittupäämummo, joka pisti alipalkatun kotiapulaisensa leipomaan pullaa.
Taitaa nykyisin olla entistä yleisempi pullontuoksuinen mummo kaupunkikaksiossa.
Vierailija kirjoitti:
No mulla ei ainakaan ollut vaikka mummola maalla olikin. Mutta mummon naapurissa asui mummon pikkuserkku tai vastaava sukulainen ja hän sitten oli justiinsa tuollainen pullantuoksuinen ja mukava ihminen.
Tosi hyvä, että se pikkuserkku oli siellä naapurina.
Minulla on kaksi mullantuoksuista mummoa hautausmaalla...
Mulla ei ollut koskaan isovanhempia! Kuoleet paljon ennen kuin synnyin. Isäkin ainoa huoltaja kuoli 69v.kun olin 11vuotias tyttö ero lapsi! Äidin tunsin 2 viikkoa, olin silloin 21 vuotias. Kun hän kuoli sydän kohtaus Mannerheimintiellä Helsinki 57vuotiaana työstää palattua. Sepä se.
Mulla oli mullantuoksuinen mummo maassa.
Minulla oli juuri sellainen hyvä mummo ja myös aivan kaikilla muillakin lapsilla joita tunsin. Varmaankin riippuu vähän piireistä. Ei ollut rappioalkoholisteja ja elämäntapatyöttömiä tutuissa.
Minulla oli ihana, sydämellinen mummo Kainuussa. Olin isovanhempien puheissa heidän Pikku Piika. Ihania muistoja. Muistan saavitolkulla pyydetyt kalat ja leivinuunissa paistetut rieskat.
Lapin mummo taas oli pieni ja kipakka mutta ihana hänkin. Piti jöötä mutta meitä saattoikin olla serkkuja pirtissä kesälomaa viettämässä jopa 8 yhtä aikaa. Poronkäristystä, kampanisuja.
Voi mitä lapsuusmuistoja
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli juuri sellainen hyvä mummo ja myös aivan kaikilla muillakin lapsilla joita tunsin. Varmaankin riippuu vähän piireistä. Ei ollut rappioalkoholisteja ja elämäntapatyöttömiä tutuissa.
Ja tää on varmaan ihan sun erinomaisuuden ansiota.
Mun mummi oli piinkova bisnesnainen, joka hoiti firman ja kaiken muunkin itsenäisesti. Oli tyylikäs, kaunis ja laiha. Urheili vapaa-ajalla hirveästi. Oli ensin mun ihannenainen, joka kaltaiseksi olisin halunnut tulla. Mutta kun kasvoin aikuiseksi, tätini kertoikin, että mummi on narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Minkäs lapsi sille voi mihin piireihin sattuu syntymään? En tilannut juoppoa mummoa mutta sellainen nyt sattui olemaan.
Mun pullantuoksuiset mummot ei ollu maalla, vaan maan alla ennen syntymääni.