E-pillereiden aloituksesta vuosi ja vasta nyt haittavaikutuksia?
Olen ollut selittämättömästi jotenkin tosi alakuloinen, toisaalta mielialat vaihtelee hurjasti, mutta enimmäkseen olen alakuloinen ja surullinen. Olen huomannut että seksihalut ovat pienemmät kuin ennen, enkä kiihotu niinkuin ennen (vaikuttaa jo parisuhteeseenkin kun ennen on saanut orgasmin helposti ja nyt tuntuu ettei millään). Huomasin että siinä missä rinnat on kasvaneet, on kyllä painokin noussut 4 kg, vaikka ruokavalio ja liikunnan määrä pysynyt ihan samana. Lisäksi rinnat on usein arat (niinkuin ennen menkkoja), vaikka menkkoja minulla ei enää ole tullutkaan. Jotain satunnaista vuotoa vaan joskus.
Olen menossa labroihin (kilppariarvot, ferritiini jne), mutta tänään iski tajuntaan että hitto vie, oisko nyt kuitenkin kyse näistä e-pillereistä? (merkki Slinda). Yleensähän puhutaan vain että alussa tulee haittavaikutuksia ja sitten tasoittuu, mutta onko muille käynyt niin että vaikutuksia tuleekin vasta pitkän ajan jälkeen? Minulla ei alussa ollut muuta kuin vuotojen epäsäännöllisyyttä.
Kommentit (23)
Joskus n. 10kk/vuosi lopettamisen jälkeen tuli vähäksi aikaa outo "akneiho", jotain ihme hormoninäppylöitä poskien sivuille, lähtivät itsekseen ja siinä se oli. Aika varma että johtui pillereiden lopetuksesta kun ei vastaavaa ole koskaan muulloin ollut.
No minä huomasin haitat vasta lopetettuani pillerit. Tuli niin huomaamatta.
Minulla myös Slinda käytössä, ollut jo parisen vuotta mutta onnekseni en ole kokenut mitään tuollaista (vielä)... Alakuloisuutta minulla on, mutta sairastan myös vaikea-asteista masennusta, joten uskon että siitä johtuu omalla kohdallani.
Alku näiden kanssa oli erittäin vaikeaa, oli kipuja ja erittäin runsasta vuotoa, niin runsasta etten voinut joinakin päivinä poistua asunnosta, mutta kun se aloitus rauhottui useamman kuukauden jälkeen, kuukautiset ovat tulleet ehkä 2krt/vuosi ja kestäneet viikon. Kipuja tulee edelleen satunnaisesti, mutta on minulla huomattavasti parempi olla näin, verrattuna siihen mitä elämäni oli ennen näitä pillereitä.
Toivottavasti ap löydät apua tuohon ongelmaasi tai jopa toisen valmisteen.
N33