Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sanotaan ettei raha tee onnelliseksi kun kyllähän se mukavampi on katsoa tilin saldoa jos siellä on jotain muuta kuin 0?

Vierailija
15.08.2022 |

Olen elänyt itse joskus mm. toimeentulotukiasiakkaana ja katsonut tuskissani kun saldo menee miinukselle niin tiedän sen epätoivon. Sittemmin taas tilanne on korjaantunut ja sitä leveämpi hymy kasvoilla mitä useampinumeroiseksi saldo kertyy.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huomattavasti helpompi hengittää, paljon enemmän mahdollisuuksia kerryttää lisää rahaa jne. 

Vierailija
2/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka samaan malliin, niin joku päivä huomaat, että raha ei tuonutkaan onnea. Se on niin kovin hetkellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut välillä todella tiukoilla ja välillä töissä.

Kun olin tukien varassa sai viikottain laskea riittääkö rahat. Kun olin töissä huomasin ettei tarvinnut moneen kuukauteen käydä tilillä.

Milloin tehdään tutkimus kuinka äkkirikastuminen kuten veikkaus voitto vaikuttaa voittajan terveyteen?

Vierailija
4/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus lukiossa kuulleeni että jenkeissä n. 150k/v tuloihin asti raha tuo onnea, sen jälkeen nousulla ei ole niin merkittävästi enää väliä. Tästä on tosin jo 15v aikaa. Nykyään tienaan itse noin 140ke/v ja huomaan ettei tarvitse rahaa kyllä miettiä yhtään eikä ole juuri intoa palkkatöillä tienata enempää. Arvostan enemmän vapaa-aikaa ja pääomatuloja. 

Vierailija
5/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanotaan ettei AIDSittomuus tee onnelliseksi kun kyllähän se mukavampi olla terve, kuin olla sairastunut AIDSiin?

Vierailija
6/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatka samaan malliin, niin joku päivä huomaat, että raha ei tuonutkaan onnea. Se on niin kovin hetkellistä.

En mä onnea kaipaa vaan onnellista elämää. Ihan eri asia.

Vierailija
7/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tuo välttämättä onnea, mutta kyllä se elämää helpottaa ja stressiä vähentää monin eri tavoin.

Vierailija
8/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan joskus lukiossa kuulleeni että jenkeissä n. 150k/v tuloihin asti raha tuo onnea, sen jälkeen nousulla ei ole niin merkittävästi enää väliä. Tästä on tosin jo 15v aikaa. Nykyään tienaan itse noin 140ke/v ja huomaan ettei tarvitse rahaa kyllä miettiä yhtään eikä ole juuri intoa palkkatöillä tienata enempää. Arvostan enemmän vapaa-aikaa ja pääomatuloja. 

Se menee juuri näin. Raha tuo onnea johonkin rajaan saakka. Uskoakseni raja on kyllä paljon alempana kuin 140t.

Vierailija
9/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei tuo välttämättä onnea, mutta kyllä se elämää helpottaa ja stressiä vähentää monin eri tavoin.

Eli onnellisuus ei ole sitä että elämä on helpompaa ja vähemmän stressaavaa?

Vierailija
10/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen saakka että peruseläminen on kunnossa. Sen jälkeen ei.

Vierailija
11/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tuo turvaa ja onnellisuutta tiettyyn pisteeseen saakka. Siitä tietystä pisteestä jos mennään ylöspäin, niin onnellisuus ei enää lisäänny. Mutta tosiaan on typerää väittää ettei raha toisi onnea, ei se tietenkään yksinään auta jos kaikki muut asiat elämässä ovat ihan päin vttua, mutta kyllä elämä on paljon parempaa jos rahasta ei tarvitse huolehtia koko aikaa.

Vierailija
12/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeneeni saman. Ja käy järkeen. Kun raha-asioita ei tarvitse miettiä, on oikeastaan sama, paljonko tilillä on rahaa.

Vierailija
13/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli onnellisuus ei ole sitä että elämä on helpompaa ja vähemmän stressaavaa?

Ei välttämättä.

Vierailija
14/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha ei tuo onnea eikä terveyttä mutta se helpottaa kummasti elämää.

Voit ostaa palveluita jotta edes päivästäsi tulee hiukan parempi..

Esim: mennä suoraan erikoislääkärille eikä jonottaa jossain vuoden jonossa.

Vierailija
15/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimys ja kunnnia.

Vierailija
16/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei raha tuo onnea, mutta se mahdollistaa asioita jotka tuo onnea tai lisää onnellisuutta. Kokemusta on molemmista taloudellisista ääripäistä, ei ole enää ikävä niitä aikoja kun ostokset jäi kassalle, kun ei ollutkaan rahaa tilillä. Se että raha ei tuo onnea, on vain lohdutuslause köyhille.

Vierailija
17/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään raha yksinään ei tuo onnea, mutta kyllä elämä on onnellisempaa jos rahaa on sen verran ettei tarvitse siitä koko ajan stressata. Olen elänyt rahattomana ja olen elänyt niin että on rahaa sen verran ettei tarvitse murehtia. Kyllä se oli paljon kivempaa kun rahaa oli.

Vierailija
18/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha auttaa parantamaan elämänlaatua. Missä asuu, mitä voi syödä ja mitä harrastaa. Onhan se kivempaa ostaa hyvää ruokaa hintoja vahtaamatta kuin tiirailla aina kilohintoja kaupassa.

Vierailija
19/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsimys ja kunnnia.

Se on draaman kaaren lakii. taii sitten kiristämiinen. Kiristetään vyötä taii jotakuta.

Vierailija
20/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei raha tuo onnea, mutta se mahdollistaa asioita jotka tuo onnea tai lisää onnellisuutta. Kokemusta on molemmista taloudellisista ääripäistä, ei ole enää ikävä niitä aikoja kun ostokset jäi kassalle, kun ei ollutkaan rahaa tilillä. Se että raha ei tuo onnea, on vain lohdutuslause köyhille.

Ei se tuo onnea silti. Moni on hyvin onnellinen pienituloisen puolison kanssa, kun on kokemusta rikkaan tylsimyksen seurana olemisesta.

Sellainen köyhyys, missä ei ole varaa mihinkään, ei tietenkään ole mukavaa, eikä kukaan ole niin väittänytkään.