Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sanotaan ettei raha tee onnelliseksi kun kyllähän se mukavampi on katsoa tilin saldoa jos siellä on jotain muuta kuin 0?

Vierailija
15.08.2022 |

Olen elänyt itse joskus mm. toimeentulotukiasiakkaana ja katsonut tuskissani kun saldo menee miinukselle niin tiedän sen epätoivon. Sittemmin taas tilanne on korjaantunut ja sitä leveämpi hymy kasvoilla mitä useampinumeroiseksi saldo kertyy.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tuo onnea on mielestäni yksi typerimpiä lausahduksia.

Jos ihminen on ollut koko elämänsä vähävarainen niin miten ihmeessä hän voi tietää ettei raha toisi onnea? Kysytään mieluummin joltain, joka on kokenut vähävaraisen ja myös vauraan elämän että miten on, tuoko raha lisää onnea vai ei.

Uskon että monet ihmiset toistelevat tuota lausetta huomattuaan etteivät voi saavuttaa vaurampaa elämää ja siten pitävät itsensä tyytyväisenä.

Vierailija
42/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse ainakin tulisin rahasta todella paljon onnellisemmaksi. Olisi huojentunut olo, kun voisi maksaa laskut aina ajallaan. Olisi ihanaa tukea aikuisia lapsiaan jollakin pienillä summilla, viedä vaikka ravintolaan syömään, ostaa jotain mitä he tarvitsevat jne. Olisi hienoa matkustaa jonnekin. Näkisin jopa lastani, kun voisin matkustaa häntä katsomaan ja hän pääsisi käymään lapsuudenkodissaan, asuu siis ulkomailla. On tullut kaikenlaista terveysvaivaa, mutta lääkäriin ei pääse, rahalla pääsisi. Sama juttu hampaiden suhteen. Koti on ihan räjähtäneessä kunnossa, ja kaipaisi kipeästi remonttia, jos olisi rahaa. Autollakin olisi kiva matkustaa, helpottaisi elämistä, vaan kun ei ole rahaa. Oi jos olisi kesämökki! Ja vaikka mitä muuta vielä, kyllä rahasta tulisi onnelliseksi. Ihan puppupuhetta, että ei muka tekisi onnelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

raha ei tuo onnea eikä terveyttä mutta se helpottaa kummasti elämää.

Voit ostaa palveluita jotta edes päivästäsi tulee hiukan parempi..

Esim: mennä suoraan erikoislääkärille eikä jonottaa jossain vuoden jonossa.

Erikoislääkäreilläkö on helppo ja stressitön elämä, kun tienaavat tarpeeksi?

Vierailija
44/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raha tuo onnea. Minä olen todella onnellinen jo nyt, kun 2000 euroa on rahaa ja kaikki laskut ja kulut hoidettuna. Tili on ollut yleensä aina tyhjä, kun elin kuin ajopuu.

Vierailija
45/53 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt elämää jossa oon kerännyt tölkkejä öisiltä kaduilta että oon saanut ostettua ruokaa. Nyt kun olen saanut asiat järjestykseen elämä hymyilee. Edelleen olen yksin mutta ei tarvitse miettiä mistä saisi joka päiväisen ruuan. Olen niin kiitollinen ja onnellinen.

Vierailija
46/53 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä

Vierailija
47/53 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei tee onnelliseksi on köyhien keksimä hokema. Ei tule kovin paha mieli kun tuota hokee siellä sun täällä  ja kertoo että just näin on hyvä, tykkään niin laskea senttejä ja kulkea isotädin vanhassa toppatakissa. Kun minulla on rakkautta niin mitään ei minulta puutu! 

Todellisuudessa uskon että ainoastaan he, jotka ovat kokeneet oikean köyhyyden ja rikkauden pystyvät kertomaan tuoko raha onnea vai ei. Miten köyhä voi muuten tietää ettei raha tuo onnea, ellei ole sitä itse kokenut? 

Vierailija
48/53 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"raha ei tee onnelliseksi" tarkoittaa sitä, että on ihan sama onko käyttötilillä 3,22 miljoonaa vai 3,23 miljoonaa euroa. ei kymppitonni tee onnellisemmaksi

Vierailija
49/53 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikkaat aina lohduttaa köyhiä, että "raha ei tee onnelliseksi". silti rikkaat eivät lahjoita kaikkia rahojaan pois. mystistä.

Vierailija
50/53 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain rikkaiden filosofointia nojatuoleissaan.

Eikä päde tavallisen ihmisen tilanteeseen, joka on muoto "rahattomuus tekee onnettomaksi".

Vierailija
51/53 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti raha lisää onnellisuutta tiettyyn pisteeseen asti, mutta ei kai se raha itsessään useimpia tee onnellisiksi. Jos miettii, että sulla on miljoona tilillä ja saisit kymppitonnin lisää niin tulisitko erityisen onnelliseksi siitä.

Vierailija
52/53 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten sen onnellisuuden määrittää.

Vierailija
53/53 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanoo ne ihmiset, keillä on aina ollut rahaa. Ei ole minkäänlaista käsitystä köyhyydessä ja kurjuudessa elämisestä. Kaikki hyvä oli valmiina jo syntyessä, niin siitä vain sanomaan sitäkin, että rahattomuus on pelkkää laiskuutta. Elämänlaatu kuitenkin paranee kummasti, kun ei joka penniä tarvitse laskea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän