Juodaanko teillä mehua?
Juodaanko teillä mehuja tai muita makeutettuja juomia?
https://www.is.fi/terveys/art-2000009000587.html
Meillä oli lapsuuden kodissa aina täysmehua, omassa kodissa ei.
Kommentit (58)
Kyllä, olen korvannut sillä limsa-addiktioni jotta hampaat säilyisi paremmin ehjänä. Nyt helteillä välillä pelkkä vesikin maistuu mutta yleensä on pakko laittaa pienen lirauksen mehutiivistettä mukaan, muuten ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, olen korvannut sillä limsa-addiktioni jotta hampaat säilyisi paremmin ehjänä. Nyt helteillä välillä pelkkä vesikin maistuu mutta yleensä on pakko laittaa pienen lirauksen mehutiivistettä mukaan, muuten ei maistu.
Kannattaa laittaa veteen marjoja, hedelmiä tai vaikka kurkkua mausteeksi. Tulee luontaisesti makua lisäainemehun sijaan. Toki ei se lisäainemehukaan pieninä määrinä pahasta ole.
Juon mehua ihan sen takia että hanaveden laatu täällä niin surkeaa että vesi yksinään pahanmakuista.
Mutta kun käyn esim vanhempien luona maaseudulla, hanavesi niin raikasta ja kylmempääkin että kelpaa hyvin sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Meillä juodaan vain vettä.
Eikö koskaan edes yhtä olutta?
Vierailija kirjoitti:
Helteellä on suositeltavaakin juoda välillä laimeaa mehua eikä pelkkää vettä. Pelkästä vedestä tulee nopeasti huono olo, jos sitä paljon kittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon satunnaisesti sokeritonta jääteetä tai limpparia, sokerillisia en käytännössä ikinä.
Kaikki kauppojen "sokerittomat" tuotteet ovat valepaskaa.
Ai että niissä on oikeasti sokeria vai mikä se vale oli?
Valehtelevat olevansa terveellisiä, vaikka oikeasti esim. aspartaami on sokeria huomattavasti haitallisempaa.
t. eri
En ole yhdestäkään purkista lukenut väitettä että olisi terveellistä.
Ai olet niitä, jotka eivät tajua asioita, ellei ratakiskosta väännetä. No se selittää paljon. Kyllähän se "sokeriton" on jo viesti muka-terveellisyydestä. Meidät kun on opetettu siihen, että sokeri on epäterveellistä. Lisäksi sokerittomissa tuotteissa usein esiintyvä sana "light" viittaa siihen, että kyseessä on kevyempi eli muka-terveellisempi vaihtoehto. Pitää osata lukea myös rivien välistä, jotta ymmärtää mitä kaikkea meille mielikuvien avulla myydään :)
No, minä en ajattele että se olisi terveellistä, toki ymmärrän että esim. sinä niin ajattelet.
Miksi sitten korostit, ettet koskaan osta sokerillisia? Jos terveellisyys ei ole pointti, sitähän ei tarvitsisi erikseen mainita.
Todellako ajattelet että joku luulee limsan olevan terveellistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon satunnaisesti sokeritonta jääteetä tai limpparia, sokerillisia en käytännössä ikinä.
Kaikki kauppojen "sokerittomat" tuotteet ovat valepaskaa.
Ai että niissä on oikeasti sokeria vai mikä se vale oli?
Valehtelevat olevansa terveellisiä, vaikka oikeasti esim. aspartaami on sokeria huomattavasti haitallisempaa.
t. eri
En ole yhdestäkään purkista lukenut väitettä että olisi terveellistä.
Ai olet niitä, jotka eivät tajua asioita, ellei ratakiskosta väännetä. No se selittää paljon. Kyllähän se "sokeriton" on jo viesti muka-terveellisyydestä. Meidät kun on opetettu siihen, että sokeri on epäterveellistä. Lisäksi sokerittomissa tuotteissa usein esiintyvä sana "light" viittaa siihen, että kyseessä on kevyempi eli muka-terveellisempi vaihtoehto. Pitää osata lukea myös rivien välistä, jotta ymmärtää mitä kaikkea meille mielikuvien avulla myydään :)
No, minä en ajattele että se olisi terveellistä, toki ymmärrän että esim. sinä niin ajattelet.
Miksi sitten korostit, ettet koskaan osta sokerillisia? Jos terveellisyys ei ole pointti, sitähän ei tarvitsisi erikseen mainita.
Todellako ajattelet että joku luulee limsan olevan terveellistä :D
Puhe taisi olla jääteestä. Ja kyllä, niitäkin on, jotka ajattelevat zero-limsan olevan terveellisempää kuin sokerilimsan. Terveellisempää, ei terveellistä. Siinä on ero.
Kyllä. Olen yrittänyt juoda kraanavettä, mutta vetää sitä kraanavettä pari litraa joka ikinen päivä (ja kun ei se ainakaan täällä ole mitään erityisen hyvänmakuistakaan), niin rupeehan se kyllästyttämään.
Juodaan itse omista viinimarjoista ja omenista tehtyä mehua, jota ei ole makeutettu mitenkään. Mehu kyllä säilyy ilman sokeriakin, kun pullotetaan kuumana.
SodaStreamilla tulee ihan älyttömän hyvää kuplavettä ja voin juoda sitä monta pullollista. Join ennen kaupan ja omia mehuja aika paljonkin, samoin vettä, jossa oli liraus sitruunamehua, mutta nykyään mehut ovat jääneet vähemmälle. Nyt kun miettii, niin juon mehuja lähinnä vain kun olen kipeänä. Silloin äidin itse tekemä mustaviinimarjamehu on ihan parasta mitä olla voi.
Limuista tykkään, mutta voi mennä kuukausi parikin, että en juo niitä. Alkoholia en juo enää.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kaikkea muuta pitäisi varoa? Jos vesisateetkaan eivät ole enää puhtaita, ihan kaikkialla on mikromuovia, on BPA:ta, ftalaatteja, hiukkasmaisia ilmansaasteita, otsonia, auringon UV-säteilyä ja tuhat muita asiaa, joita pitää varoa ja muistaa, niin juu, mehu on aika pieni juttu varsinkaan jos sitä juo litratolkulla.
Samaa mietin joskus. Kaikessa kannattaa pysytellä kohtuudessa, niin pärjää ihan kivasti. Jos sitä alkaa miettimään liikaa, niin ei se ole hyväksi millään tavoin.
Harvemmin, ehkä pari kertaa kuussa ostan aamupalalle mehua, jos haluan tehdä kivan hotellityylisen aamupalan. Mutta en juuri arkena.
Vierailija kirjoitti:
Juodaan mutta vain 100% luonnosta kerätyistä itse tehty. Kaupan "mehut" eivät ole mehua ollenkaan, vaan ainoastaan rahastusta ja kusetusta ja epäterveellisyyttä.
Niin ovat. Kaupan mehut ovat kemiallista esanssia, keinotekoista aromia ja vettä. Ihmiset tykkäävät kovin niitä juoda. Kaupoissa monta metriä mehuja tarjolla.
Ei juoda. Ollessamme Espanjassa teen aamulla tuoremehua oman puutarhan appelsiineista, mutta en läheskään joka aamu.
Meillä on janojuomana vesi ja alkoholiton olut. Keittiössä on Quooker 5-1, josta saa kätevästi sekä jäävettä, kuplavettä että normaalia vettä(kylmä/kuuma) ja tietysti myös kiehuvaa vettä.
Ei. En oikeastaan koskaan juo muuta kuin vettä ja kahvia.
Eipähän kukaan väittänytkään, että sinä niin ajattelet. Tosin taisit kuitenkin ajatella, kun heti menit hyökkäys kannalle kun asiaa avattiin sinulle :) Lainaamassasi viestissä puhutaan ihan yleisellä tasolla mainonnan ja tuotepakkausviestinnän luomista mielikuvista. Mutta hyvä, että sinullekin nyt aukeni, että sokeriton ei ole terveellisempi vaihtoehto.