Olenko itsekäs? Laitan kuopuksen osa-päivähoitoon vaikka olen kotona.
Kuopus on 2,5 vuotta, kun aloittaa osa-aikahoidossa, eli on kahtena aamupäivänä viikossa 3 tuntia päiväkodissa. Esikoinen, joka on 5-vuotias, on joka aamupäivä 4 tuntia esikoulussa.
Olen ollut kotona jo pitkään ja aion olla vielä vuoden, joten on pakko saada jotain omaa harrastusta, jotta pää kestää kotona oloa. Aion opiskella uutta kieltä sinä aikana, kun kuopus on hoidossa.
Olenko mielestäsi itsekäs?
Kommentit (49)
Ja kivaa se on lapsellekin kun on muutakin touhua kuin kotonaolo.
lapsi on kuitenkin niin vähän aikaa hoidossa,ettei siitä mitään haittaa ole(tosin mielestäni ei olisi haittaa vaikka olisi päivittäin, jos äiti olisi töissä) ja voi tehdä lapsellekin ihan hyvää kun saa " harjoitella" hoidossa ennen kuin joutuu kokopäiväisesti hoitoon.
Onko 6 tuntia viikossa todellakin niin paljon, että kannattaisi mieluummin laittaa koko viikoksi (40 tuntia) ja mennä töihin? Hoh hoijaa...
Eikö se ole parempi lapsen kannalta, että saa 6 tuntia ikäistänsä leikkiseuraa viikossa ja äiti saa tehdä jotain omaa juttua, jotta jaksaa taas touhuta lasten kanssa?
ap
Eri juttu onko se oikein vai väärin. =)
Minäkin taidan olla vähän itsekäs. Terveellä tavalla.
Minulle omien toivottujen ja rakastettujen lasteni kanssa viettämäni aika on nimenomaan minun omaa aikaani. Halusin lapset, sain lapset, he ovat minun, ja kaikki aika heidän kanssaan on minun aikaani. Päivähoitoon laitetaan lapset, joita omat vanhemmat eivät VOI hoitaa. Syy voi olla työssäkäynti, opiskelu, sosiaaliset ongelmat, mielenterveysongelmat... Myönnä pois, että sinun syysi on se, että et HALUA olla koko päivää lastesi kanssa.
Meillä muuten sama tilanne muuten, mutta lapseni 3,5v. käy kaksi kertaa viikossa sen kolme tuntia kerrallaan seurakunnan kerhossa, vaikka olenkin äitiyslomalla.
Vierailija:
Minulle omien toivottujen ja rakastettujen lasteni kanssa viettämäni aika on nimenomaan minun omaa aikaani. Halusin lapset, sain lapset, he ovat minun, ja kaikki aika heidän kanssaan on minun aikaani. Päivähoitoon laitetaan lapset, joita omat vanhemmat eivät VOI hoitaa. Syy voi olla työssäkäynti, opiskelu, sosiaaliset ongelmat, mielenterveysongelmat... Myönnä pois, että sinun syysi on se, että et HALUA olla koko päivää lastesi kanssa.
Siis kyse on kahdesta päivästä viikossa ja kolme tuntia kerrallaan. Eli viikossa yhteensä vain 6 tuntia.
Jos tuohon on taloudellisia mahdollisuuksia ja haluja (vaikkakin omasta ajan tarpeesta johtuvia) niin eihän se nyt niiiiin järkyttävää ole!
Jos kuopukseni selvästi näyttää kärsivän hoidossa (mtä en todellakaan usko tapahtuvan), otan hänet sieltä pois. En ole kuitenkaan niin itsekäs, että ottaisin omaa aikaa lapseni hyvinvoinnin kustannuksella.
ap
on kotona. tähän tulisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä. Vanhemmat haluavat lasten kustannuksella nykyään " omaa aikaa" . Miten lapsi jää hoitoon? Raaskitko itkettää lasta itsekkäiden tarpeiden takia?
Yleensä päiväkodissa alle 3 vuotiaat joutuu pienempien ryhmään ja siellä lapsesi sitten luultavasti vanhimpia. Voi tulla tylsää " vauvaseurassa" . Puolen vuoden päästä pääsisi suoraan isompien ryhmään.
viikossa kolme tuntia kerrallaan, ei asiassa ole minusta mitään väärää. Aikahan vastaa kerhojen toiminta-aikaa. Vieläpä, kun kyseessä on yksityinen hoitopaikka, jolloin lapsi ei " vie" kenenkään toisen lapsen paikkaa. Pahoittelen! -13
Ja kuten jo aikaisemmin kirjoitin, aion lopettaa hoidon, jos lapsi ei sinne sopeudu ja siellä viihdy.
Ja en, en todellakaan jaksa odottaa enää puolta vuotta!
ap
Vierailija:
on kotona. tähän tulisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä. Vanhemmat haluavat lasten kustannuksella nykyään " omaa aikaa" . Miten lapsi jää hoitoon? Raaskitko itkettää lasta itsekkäiden tarpeiden takia?
Eikö alle kolme vuotias saa mennä " hoitoon" edes isovanhemmilleen niinkin hurjan pitkäksi aikaa kuin 2x3tuntia/viikko?
Taidat vain haastaa riitaa tällaisella asialla.
t: ei-ap
noin tärkeätä... Alle 3-vuotiaalla ei ole käsitystä, miksi äiti jättää. Aikatajua ei myöskään ole. Eikö pääsi kestä yhtä 1,5 vuotiasta? huh
Hyvin jaksoin vielä silloin kun oli 1,5-v.
ap
ap