Olen töiden välissä ja naisystävä ei suostu tulemaan yhtään vuokrassa vastaan
Olen ollut töiden välillä kun korona pandemia vei työt...Olen edelleen maksanut sen mitä pystyn eli 10-20% kuukausittain vuokrasta kun etsin vielä töitä. Nyt "On saanut tarpeekseen" ja vaatii että osallistun 50% joka tarkoittaisi käytännössä kaiken oman harrastustoimminan lopettamista ja sosiaalisten suhteiden ylläpitämisen lakkauttamista. Olen käynyt haastatteluissa mutta ei vain ole napannut ja hommia löytynyt vielä kovasta etsinnästä huolimatta. Käännynkin nyt teidän naisten puoleen, en ole mitenkään kohtuuton enhän ja miten puhun hänelle järkeä? Kuvittelen, että jos tilanne olisi toisinpäin tietenkin tukisin rakastani vaikeana aikana ja antaisin tiettyjä myönnytyksiä.
M27
Kommentit (52)
Ei kyllä kolmatta vuotta siipeily olisi jo yli vuoden verran liikaa.
Luovut niistä harrastuksistasi ja osallistut asumiskustannuksiin tai muutat kokonaan omillesi. Nainen on jo antanut siimaa kylliksi. Äläkä lätise rakkauksistasi, niillä ei vuokraa makseta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kolmatta vuotta siipeily olisi jo yli vuoden verran liikaa.
Minä luin itseni kirjanpitäjäksi (koulutus kesti vuoden) ja olen jo ehtinyt tässä töitäkin tekemään.
Onko naisystävälläsi ylimääräistä rahaa maksaa tuo sinun osuus, vai joutuuko hän sen vuoksi karsinaan omia menojaan ja ystävien näkemistä?
Vierailija kirjoitti:
Onko naisystävälläsi ylimääräistä rahaa maksaa tuo sinun osuus, vai joutuuko hän sen vuoksi karsinaan omia menojaan ja ystävien näkemistä?
Hän ei itse juuri harrasta, aika pitkälti koti hiiri. Katselee leffoja ja sarjoja.
AP
Riippuu ihan siitä kuinka kauan olet töiden välissä ollut, miten aktiivisesti töitä haet, jos on jatkunut pidempään kuin puoli vuotta oletko uudelleen kouluttaunut, mitä olette alunperin yhteenmuuttaessa sopineet työttömyydestä, miten paljon rahallista tukea vaadit puolisolta, teetkö kaikki kotityöt.
Jos avovaimolle jää esim laskujen jälkeen 1000e ja sinulle työttömänä saman verran, niin asia ihan okei. Mutta jos sinulla työttömänä varaa harrastaa ja puolisolla ei,niin silloin sinun pitäisi hoitaa enemmän omista menoista luopuen. Samoin mitä olette sopineet, kun pääset töihin, hoidatko sitten isomman osan vaikka laskuista, että puolisosi saa säästettyä?
Vaarallisia aloituksia. Saat vain kuulla olevasi luuseri ja vätys.
Et ole töiden välissä vaan työtön. Töiden välissä olet silloin, jos uusi työpaikka on jo tiedossa, mutta jonkun aikaa menee, että uusi työ alkaa.
Eli sinun kaverit on sinun kanssa vain siksi, että sinulla on rahaa. Ilmeisesti maksat heidän menoja, koska rahasi menevät heihin.
Kuinka kalliita harrastuksia pitää ihmisellä oikein olla? Kuulostaa melko tylyiltä ihmisiltä, jos eivät vietä kanssasi aikaa ilman sitä harrastusta. Eli olet vaan välttämätön paha, joka tulee harrasruksen mukana. Älä roiku tällaisissa ihmisissä. Eivät sinua arvosta.
Kyllä se työpaikka löytyy kun epätoivo kasvaa. Joten todellakin kaikki ylellisyydet elämästä katkolle ja keskityt työllistymiseen.
Kyllä mua jurppisi, jos itse maksaisin vuokran ja laskut ja mies vielä kehtaisi harrastella jotain maksullista harrastusta. Mee lenkille, kerää marjoja ym. ilmaista. Ja kavereitakin voi nähdä ilman rahanmenoa!
Kuulostaa tää yhtälö siltä, että ei taida olla kovin kiire niitä töitä löytääkkään!
en mäkään tulis, ulos vaan jos ei rahaa maksaa omaa osuuttaan
Juokset päivät pitkät harrastuksissa ja kotityöt jäävät varmaankin työssä käyvän harteille? Kyllä minäkin hermostuisin.
Minä mieluusti maksaisin asumisen puolisolle, jos hän hoitaisi kaikki kotityöt.
Sinä varmaan työttömänä ne hoidat?
Mutta minulla on sen verran isot tulot ja edullinen asunto, että asumiskulut ei paljoa vaikuta. Mutta puolisolla on niin paljon muita omia menoja, ettei hän pärjäisi työttömänä ja näitä en alkaisi maksamaan missään nimessä. En myöskään olettaisi , että toisin päin maksaisi mies muuta kuin asumisen. Muut maksaisin itse säästöistä.
Asia olisi eri, jos asumiskulut söisivät ison osan palkasta. Silloin työtön puoliso saisi maksaa ainakin osan.
20 olen vuotta maksanut kämpän ja laskut sekä valtosan kaikista muista menoista.
-Mies 55v
Hyvä vaan että laittoi rajat. Exälläni oli samaa vikaa. Minä maksoin vuokrasta 97% ja hän nimelliset 3%. Valehteli minulle veloistaan eikä kertonut että lyhentää ex vaimonsa kanssa lainaa omakotitalosta. Vuosia sitä retkua passasin ja elätin. Hän laittoi työkkärikorvaukset itseensä. Nyt on talo myyty ja ex ostanut itselleen oman talon kupattuaan vuosikausia eri naisia itkutarinoillaan. Olisi pitänyt tehdä sama juttu kuin ap:n nainen.
Niinpä niin. Minä työttömänä maksan asumiskulut ja suurimman osan ruokamenoista. Mies joskus ostaa ruokaa 5-10€.
T. Nainen
Naisille miehet ovat vain lompakkoja.