Pahimmat lähiönimet? Naurettava kysymys, tiedän
mutta laittakaapa nyt niin tiedän etten ainakaan anna vauvalleni :)
Kommentit (126)
Mitä kamalaa on J-nimissä??? Ja koskeeko KAIKKIA j-nimiä, kuten nää Jussit ja Jaakot ja Jennat? Miksi Jannoja, Jasmineita ja Janitoita vihataan?
Itelläni on J-nimi ainoa laatuaan maailmassa mutta enpäs kerro sitä ettei paskaksi haukuta ;/ Ko siinä on vielä se C:KIN!
Jenica, Janica, Pinya, Jadessa, Nicolina
Nico, Jere, Jaro, Jare, Jiri
Apua, minun lapseni nimi on Mio!Ja minulla on vaan ammmattikorkeatutkinto! Auttaako yhtään, että olen itse hyvästä suomenruotsalaisesta suvusta ja mieheni suku keski-Eurooppalaista alkuperää? Kyllä ny meidät kato korjaa ja olemme ikuisesti tuomitut elämään tässä limbossa!
luulen että ei kyllä nyt suku eikä keski-eurooppa paljon auta :)
ja muut ulkomaisperäisistä nimistä väännetyt on lähiönimiä ainakin perinteisesti olleet.
Tästä aiheesta on av:lla keskusteltu jo lähemmäs kymmenen vuotta, mutta inhokit on pysyneet aika samoina.
Omalta listalta löytyy Luca, Nico, Marco, Jade (+ Jadette jne.), Lumia, Jessica, Jasmin, Jemina noin muutamia mainitakseni.
Ei mene järkeen, miksi suomalaisen ihmisen nimessä pitäisi k:n tilalle kirjoittaa c. Ko. käytäntö sotii Suomen nimilakiakin vastaan.
Mitä nimiä sitten pitäisi lapsilleen antaa, mitkä ovat citynimiä??
listoja ja tällaisia aloituksia tekevät todennäköisimmin ihmiset, jotka itse häpeävät jotakin omassa taustassaan: omaa nen-loppuista sukunimeään ehkä kenties ja sukunsa ensimmäisinä maistereina ja "menestyjinä" sitä lapsuudenkodin "kirjahyllyä", jossa on Valittujen Palojen lyhennetyt klassikot ja tuliaisviinat saman lasioven takana.
Eli näin: "Vaikka sukuni on punikkeja Pohjanmaalta, lapseni nimi on sentään Taisto, joka on vanha kaunis ja perinteinen nimi. En siis ole juntti enkä kuulu kaupunkiköyhälistöönkään."
tullut seuraavia nimiä vastaan: Jenna, Nea,Janita, Olivia, Emilia, Cecilia, Julia, Jasmin, Lara, Sara, Sofia, Theresa, Senni, Seela,Viola, Milaja, Jessica, Jenny.
Pojissa Aleksi, Alex, Aleksis, Elias, Miko,Max, Aatos, Juuso, Roope, Juho, Veeti, Leevi, Luca.
Nea, Niko/nico, Roni, Jimi, Veeti, Jere, Saku, Jasmin, Peppi, Sara
Lisäksi nämä Jessica, Janina, Janica, Mico, Luca, Marco, Casmus jne.
mutta mitäs sanotte hiuksensa vaalentaneesta, muotivaatteita käyttävästä kerrostalo-mutsista joka on antanut lapsilleen nimeksi AAPO ja SENJA :D :D
ja että tämän viestin kirjoittaja:
mutta mitäs sanotte hiuksensa vaalentaneesta, muotivaatteita käyttävästä kerrostalo-mutsista joka on antanut lapsilleen nimeksi AAPO ja SENJA :D :D
on henkisesti teini-iässä.
Minä käyn aina lukemassa nämä, katsomassa löytyykö oman lapseni nimi. Ja löytyihän se nytkin, ainakin kerran. En jaksanut lukea kaikkia. Ja tytön nimihän on Janna. Ja tiesin sen olevan "niitä" nimiä, ennen kuin se lapselle annettiin. Näitä jonkun keksimiä lähiönimiperheen kriteereitä perheemme ei täytä. Naureskelen ihmisille, jotka luokittelevat ihmiset "hyviin ja huonoihin" nimen perusteella.
Herttileili sentään jos vaikka törmää sellaiseen nimeen ja jos sellainen nimi on lähiössä asuvalla! Kuolema itselleen ja ikuinen häpeä suvulle siitä tulee. Ihan varmasti.
ja asutaan edelleen, muttei meidän lapsen nimeä löydy täältä!
Tuo Senja ja toinen Sanja! on ainakin meidän lähiössä vastaantulleita nimiä.
Mutta on täällä nähty Aino ja Kerttukin, tosin harvemmin kuin Jenna ja Olivia, joita on monta.
jessica, nico, kaikki tekotaiteelliset nimet.. Ja jimi, lumi, lumia, sadetta, jonne=YÖK
että säästä lapsesi ainakin näiltä: Jonna, Janna, Jenna, Jessika, Janika, Janita, Jasmi, Jasmin, Jemina,Joanna, Lumi, Lumia, Viivi, Iina, Oona, Peppi, Peppiina, Akuliina, Lauriina, Emilia. Pojista Atte, Arttu, Jesse, Jere, Jimi, Eetu, Veeti, Veikka, Leevi, Aleksi,Luka.
Ei välttämättä lähiönimiä, mutta muuten niin yök.
Anastacia Valentina Römpsänen
Angelina Elle Toosakylä
vauraassa kaupungissa, ollaan korkeakoulutettuja ja varmaan sitten keskiluokkaisia. Nimi sopii pojalle loistavasti! :)