Pahimmat lähiönimet? Naurettava kysymys, tiedän
mutta laittakaapa nyt niin tiedän etten ainakaan anna vauvalleni :)
Kommentit (126)
mutta koska isä on ulkomaalainen ja samoin sukunimi (etelä-eurooppalainen), niin sopivat hyvin yhteen. Minusta kans on outoa että supisuomalaiset sukunimet yhdistetään selkeästi ulkomaalaisiin nimiin, esim nämä Brooke Kaikkoset yms
lähiönimi. En osaa pitää heitä sen vuoksi jotenkin huonompina perheinä tai lapsina kuin muitakaan, joilla on "hienompi" nimi.
Oletteko kenties huomannut, että ihan keskiluokkaiset kuin myös vähän paremmassakin sosioekonomisessa asemassa olevat nimeävät lapsiaan lähiönimin?
Onko oikeasti tuttavaperheissäsi Myllypuroja ja Kontuloita?
Rautaharkko, Tohloppi, Reuhari ja Hyhky olisivat aika pahoja.
Laura, Oona, Sara, Vilma, Anna, Ida,
Valtteri, Aaro, Ville, Aapo, Rasmus..
siis todellisia lähiölapsia.
Ei ehkä ihan tavis löhiönimiä ja voihan niitä kutsua kotioloissa Ellaksi ja Villeksi
Juho on musta yksi kamalimmista nimistä mitä löytyy.
Ja Neeat ja Meeat kuulostaa siltä että niistä tulee kunnon nirppanokkia...
teitä, kun lentomatkanne peruuntuivat? Vai mikä vaivaa?
Voisiko ylläpito poistaa tämän ketjun?
teitä, kun lentomatkanne peruuntuivat? Vai mikä vaivaa?
Voisiko ylläpito poistaa tämän ketjun?
asutko lähiössä vai onko sun lapsella joki ko.nimi?
vai provoiletko?
kannattaa hei ottaa ihan tosissaan nää jutut =)
lähiönimi. En osaa pitää heitä sen vuoksi jotenkin huonompina perheinä tai lapsina kuin muitakaan, joilla on "hienompi" nimi.
Oletteko kenties huomannut, että ihan keskiluokkaiset kuin myös vähän paremmassakin sosioekonomisessa asemassa olevat nimeävät lapsiaan lähiönimin?
Oletteko kenties huomannut, että ihan keskiluokkaiset
Pitäisi olla: Oletteko kenties huomanneet, että
Mio, Noa yms kuulostavat mun korvaani "lähiö"-nimiltä. Tai siis nimiltä, joita antavat lapsilleen korkeintaan keskiasteen (tai AMK) koulutuksen hankkineet, alempaan keskiluokkaan kuuluvat ihmiset. Varsinkin, kun usein sukunimenä sitten komeilee Nieminen tai Hyttinen tai jotain muuta... Ajatelkaa nyt, Mio Hyttinen!
ihan akateemisen koulutuksenkin saaneiden lapsilla on näitä ns lähiönimiä. Mitäs se oikein tarkoittaa?
Ylläoleva lainaamani teksti edustaa tätä av-mammojen pätevää sosiologista kenttätutkimusta.
lähiönimi. En osaa pitää heitä sen vuoksi jotenkin huonompina perheinä tai lapsina kuin muitakaan, joilla on "hienompi" nimi. Oletteko kenties huomannut, että ihan keskiluokkaiset kuin myös vähän paremmassakin sosioekonomisessa asemassa olevat nimeävät lapsiaan lähiönimin?
Oletteko kenties huomannut, että ihan keskiluokkaiset Pitäisi olla: Oletteko kenties huomanneet, että
Onko Joonakin lähiönimi?
t. Joonan äiti, joka ei ole lähiötä ikinä nähnytkään :D
tarkoiteta "hienostelu" tarkoituksessa annettuja nimiä, joissa mielellään vielä jotain ulkomaalaiseen vivahtavaa kuten c-kirjain tms?
Just Jade ja Mico ym.
Juho ja Joona on vanhoja suomalaisia nimiä, ei mitään lähiöitä vaikka joku ei niistä tykkääkään =)
Nimetään saman tien sitten kaikki lapset Pirjoiksi ja Perteiksi. Suurin osa teistäkin asuu lähiössä,joten eikös lapsenne nimet ole automaattisesti lähiönimiä? Ja mitkä nimet sitten eivät ole lähiönimiä?
eira,tapiola
mitä näitä lähiönimiä nyt onkaan...
en mä nyt oikein paljon muista kun en ole kovin monessa paikassa käyny. Esim. Jyväskylän lähiöitä en tiedä yhtään.
Ja minulla on vaan ammmattikorkeatutkinto! Auttaako yhtään, että olen itse hyvästä suomenruotsalaisesta suvusta ja mieheni suku keski-Eurooppalaista alkuperää? Kyllä ny meidät kato korjaa ja olemme ikuisesti tuomitut elämään tässä limbossa!
Ja monet muut...