Old Money -tyyli Suomessa. Miten pukeutua?
Jenkkien old money -tyyli ei ole uskottava Suomessa. Vinkkejä suomalaiseen versioon, kiitos!
Kommentit (87)
Vänta lite så finns det inget annat i affärerna. Då det är goda tider säljs allehanda lumpor åt folk för dyra pengar. Då tiderna blir dåliga, försvinner de fula modellerna och kläderna blir klassiska, kvaliteten avsevärt bättre och prisen lägre då inget annat går åt.
Ei ainakaan barbourin tikkitakki, burberryn/mulberryn kaulahuivi ja burberryn/LV:n/mulberryn käsilaukku, vaikka moni niin kuvittelee.
Laadukkaat materiaalit vaatteissa, yksinkertainen tyyli sekä kalliit asusteet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan barbourin tikkitakki, burberryn/mulberryn kaulahuivi ja burberryn/LV:n/mulberryn käsilaukku, vaikka moni niin kuvittelee.
Barbouria näkee Suomessa aika vähän ja Burberry oli muodissa n. 20 vuotta sitten. Ainoastaan LV:tä löytyy joka siivoojalta ja lähihoitajalta nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Barbouria näkee Suomessa aika vähän ja Burberry oli muodissa n. 20 vuotta sitten. Ainoastaan LV:tä löytyy joka siivoojalta ja lähihoitajalta nykyisin.
Aika paljon viimeistään siitä lähtien kun Bond alkoi käyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole mitään yläluokkaa, eikä siihen liittyviä pukeutumisnormeja.
Mitä minä olen sanonut: Suomessa aateliset ovat kaikkein syrjityin vähemmistö. Valtaosa suomalaisista ei usko heitä tässä maassa edes olevan olemassa.
t. ihan oikean suomalaisen aatelisnaisen tytär.
Kyllähän Suomessa se "vanha raha" aika hyvin sulautuu massaan.
Ei ole mitään tarvetta näyttää pukeutumisella olevansa "muiden yläpuolella".
Laadukkaat, hyvin istuvat, käsin tehdyt vaatteet ja asusteet, joista pidetään hyvää huolta.
Juhlavaatteissa ja asusteissa arvostetaan suvun perintökalleuksia. Isoäidin iltapuku. Isoisoisän nahkasalkku. Mitä näitä nyt on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä olen sanonut: Suomessa aateliset ovat kaikkein syrjityin vähemmistö. Valtaosa suomalaisista ei usko heitä tässä maassa edes olevan olemassa.
Mä olen oikeasti syntyperäinen aatelinen ja elänyt osan elämästäni pelkillä pääomatuloilla. Vaatteeni ovat käytännössä kaikki jostain H&Mn alerekista -70%.
Vierailija kirjoitti:
No täällä saaristossa pukeudutaan ns rönttövaatteisiin. Kelin mukaan kun kuitenkin suurimman osan päivästä ollaan ulkona: on rakennuksia , veneitä, laitureita, työkoneita, rantoja , metsää ja saaria joita pitää hoitaa ja huoltaa.
Ei noista päällepäin näe, että omaisuus on miljoonia.
Siitä voisi varovasti vihjaista sijoittamalla suvun tunnuksen isännänviiriin, kangasmerkkiin, veneen keulaan, jne.
Jos siis haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Barbourin öljykangastakkeja jo käytetty talleilla Suomesssa maailman sivu. Iise käytän edelleen v 1979 ostamaani, välillä öljyä pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen oikeasti syntyperäinen aatelinen ja elänyt osan elämästäni pelkillä pääomatuloilla. Vaatteeni ovat käytännössä kaikki jostain H&Mn alerekista -70%.
Mullakin on jalot juuret, mutta löysin ne vasta.
Ikävä kyllä koulun pahin k-pää on samaa porukkaa. Aaarhhg..
Laadukkaat kengät on kaiken a ja o.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Suomessa se "vanha raha" aika hyvin sulautuu massaan.
Ei ole mitään tarvetta näyttää pukeutumisella olevansa "muiden yläpuolella".
Laadukkaat, hyvin istuvat, käsin tehdyt vaatteet ja asusteet, joista pidetään hyvää huolta.
Juhlavaatteissa ja asusteissa arvostetaan suvun perintökalleuksia. Isoäidin iltapuku. Isoisoisän nahkasalkku. Mitä näitä nyt on?
Onko noin vai onko tuo vain stereotyyppinen näkemys yläluokan pukeutumisesta? Jotenkin tuntuu, että taitavat Suomessa ostaa ihan peruslaatua arkeen. Se on järkevääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aatelisarvo ei periydy äidin puolelta eli ihan tavallisia me ollaan. Saisin kyllä sukunimeni vaihdetuksi, siinä kaikki. T. Sama sukutausta
Voit pukeutua ihan miten tykkäät. Vain uusrikkaat ja nuoriso harrastaa näitä merkkivaatteita. On mullakin jonkun verran niitä, laukkuja ja kenkiä, mutta en osta mitään merkin perusteella. Paitsi auton.
Usen vuosia sitten hankitut klassiset, yksinkertaiset vaatteet, jotka näyttävät hyvältä aina vaan. Hyvää laatua ja merkkiä, jonka logo ei ole kissan kokoinen, tuskin näkyy ollenkaan. Ei missään tapauksessa mitään trendivaatteita eikä ketjuliikkeistä ostettuja. Tilanteen mukaan pukeutuminen on hallussa. Vanha raha ei shoppaile turhaan. Ostaa laatua silloin kun on tarve ja käyttää niitä kauan. Vaatteilla ei ole tarvetta koreilla eikä pönkittää persoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei taas näitä. Pukeudu kuten itse parhaaksi näet. Miksi pitää yrittää viestiä, että olisi muka rikas? Miksi muiden mielipiteellä on näin paljon väliä aikuiselle ihmiselle?
Kokemukseni mukaan ihmiset kohtelee vähän eri tavalla jos/kun on tyyliltään varakkaan oloinen. Ei tietenkään kenenkään tuntemattomien mielipiteellä on penninkään väliä. Mutta joskus vaan sen käytöksen ja kohtelun eron huomaa selvästi. Ja mielellään sitä haluaa tulla hyvin kohdelluksi ja huomatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Barbourin öljykangastakkeja jo käytetty talleilla Suomesssa maailman sivu. Iise käytän edelleen v 1979 ostamaani, välillä öljyä pintaan.
Myytiin Suomessa ehkä 1-2 liikkeessä, jos niissäkään koko aikaa.
Olikohan tämä kaveri kyseessä https://i.pinimg.com/originals/7b/33/8c/7b338c31f495787db69d7a53f004b64…