Miksi auton mittaristo menee sekaisin aina kostealla tai sadekelillä?
Kommentit (18)
Missä autossa menee? Meneekö kaikilla muilla paitsi mulla?
Eihän tuo normaalia ole, mutta todennäköisesti moottoritilassa tai jossain muualla säälle alttiissa kohdassa joku maadoituspiste on heikossa kunnossa, korroosion heikentämä tai jopa katkennut johdin.
Maa saattaa kulkea toista, suunnittelematonta reittiä joka aiheuttaa sekoilua elektronisessa mittaristossa.
Mulla yhdessä autossa oli ruostunut vaihteiston ja korin välinen maajohto, niin radio vain suhisi. Korjasin sen, niin radio alkoi kuulua taas normaalisti.
Kannattaa korjata tai korjauttaa, ennenkuin kallis mittaristo sanoo työsopimuksen irti.
Vihertävä korroosio sähköliitoksissa on yleensä merkki, että siinä kohtaa on vikaa. Puhdistaa korroosion, ja jos on katkennut johto, se on tietysti liitettävä yhteen. Jotkut suosittelee juottamista, mutta toiset sanoo, että auton johtoja ei kannata juottamalla korjata, koska tärinä saattaa murtaa juotoksen, ja että katkenneet johdot pitäisi liittää puristusliitoskappaleilla, suojaa vielä kutistesukalla ne kosteudelta.
Kostea automittaristohullu? Johan edellinen ketju jo oli.
Fiatilla sitten ajelet, tai Renulla...
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo normaalia ole, mutta todennäköisesti moottoritilassa tai jossain muualla säälle alttiissa kohdassa joku maadoituspiste on heikossa kunnossa, korroosion heikentämä tai jopa katkennut johdin.
Maa saattaa kulkea toista, suunnittelematonta reittiä joka aiheuttaa sekoilua elektronisessa mittaristossa.
Mulla yhdessä autossa oli ruostunut vaihteiston ja korin välinen maajohto, niin radio vain suhisi. Korjasin sen, niin radio alkoi kuulua taas normaalisti.
Kannattaa korjata tai korjauttaa, ennenkuin kallis mittaristo sanoo työsopimuksen irti.
Vihertävä korroosio sähköliitoksissa on yleensä merkki, että siinä kohtaa on vikaa. Puhdistaa korroosion, ja jos on katkennut johto, se on tietysti liitettävä yhteen. Jotkut suosittelee juottamista, mutta toiset sanoo, että auton johtoja ei kannata juottamalla korjata, koska tärinä saattaa murtaa juotoksen, ja että katkenneet johdot pitäisi liittää puristusliitoskappaleilla, suojaa vielä kutistesukalla ne kosteudelta.
Kannattaa juottaa, jos sen osaa tehdä oikein. Kumpikin liitettävä johto kuoritaan n. 15mm, sitten ne työnnetään vastakkain ja kierretään kuparit yhteen siten, että niistä tulee 15mm pitkä eristeetön liitos, mikä juotetaan. Tinaa vain sopivasti ja sitten kutistesukka päälle. Juotos kestää varmasti auton eliniän.
Kyllä on viisas algoritmi. Näyttää SAKAn mainosta autoketjussa. Suomen autokauppiasliitto...
Vierailija kirjoitti:
Fiatilla sitten ajelet, tai Renulla...
Samoilla materiaaleilla ja menetelmillä kaikkiin autoihin sähöt asennetaan. Vai onko sun Toyotassa omakotitalon sulaketaulu
Mittaristo on vain käyttöliittymä. Siihen dataa tuottavat anturit on eri puolilla autoa ja kytkennät konepellin alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo normaalia ole, mutta todennäköisesti moottoritilassa tai jossain muualla säälle alttiissa kohdassa joku maadoituspiste on heikossa kunnossa, korroosion heikentämä tai jopa katkennut johdin.
Maa saattaa kulkea toista, suunnittelematonta reittiä joka aiheuttaa sekoilua elektronisessa mittaristossa.
Mulla yhdessä autossa oli ruostunut vaihteiston ja korin välinen maajohto, niin radio vain suhisi. Korjasin sen, niin radio alkoi kuulua taas normaalisti.
Kannattaa korjata tai korjauttaa, ennenkuin kallis mittaristo sanoo työsopimuksen irti.
Vihertävä korroosio sähköliitoksissa on yleensä merkki, että siinä kohtaa on vikaa. Puhdistaa korroosion, ja jos on katkennut johto, se on tietysti liitettävä yhteen. Jotkut suosittelee juottamista, mutta toiset sanoo, että auton johtoja ei kannata juottamalla korjata, koska tärinä saattaa murtaa juotoksen, ja että katkenneet johdot pitäisi liittää puristusliitoskappaleilla, suojaa vielä kutistesukalla ne kosteudelta.
Kannattaa juottaa, jos sen osaa tehdä oikein. Kumpikin liitettävä johto kuoritaan n. 15mm, sitten ne työnnetään vastakkain ja kierretään kuparit yhteen siten, että niistä tulee 15mm pitkä eristeetön liitos, mikä juotetaan. Tinaa vain sopivasti ja sitten kutistesukka päälle. Juotos kestää varmasti auton eliniän.
Tina ei saa mennä eristekuoren alle vaan siihen on jäätävä "jousto". Eristekuoren alla oleva tina murtuu. T. Lentokonejuotoskurssin käynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiatilla sitten ajelet, tai Renulla...
Samoilla materiaaleilla ja menetelmillä kaikkiin autoihin sähöt asennetaan. Vai onko sun Toyotassa omakotitalon sulaketaulu
Samoilla materiaaleilla kaikki osta autoihin asennetaan. Siksi on ihan sama minkä auton ostat
Vika autossa. En oo yhdessäkään omassa tai perheenjäsenen autossa (ja voidaan laskea ajan saatossa tähän ryhmään kymmeniä autoja) ole vastaavaa ongelmaa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ford. Ap
Ford yleensä pelkää vain talvea. Piti vaihtaa värikkäisiin lakanoihin kun Foordi ei käynnistynyt jos oli valkeat lakanat narulla kuivumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ford. Ap
Ford yleensä pelkää vain talvea. Piti vaihtaa värikkäisiin lakanoihin kun Foordi ei käynnistynyt jos oli valkeat lakanat narulla kuivumassa.
Ford yksi vanhimmista autonvalmistajista, mutta mitä ne on oikein tehneet koko tämän ajan kun ei varmatoimisen auton teko onnistu vieläkään...
Up