Vuokrakusettajan rekryilmoituksesta, tähän on tilanne mennyt
Sinulla on työhön kuuluvat kortit voimassa, joista tärkein työturvallisuuskortti. Oman auton käyttäminen on ehdoton edellytys työmaille pääsemiseksi. Puhut tietysti myös vähintään kohtuullista suomea. Osaat myös lukea rakennuspiirrustuksia ja sinulla on vähintään perustyökalut itselläsi, joita voit käyttää.
Nyt hyvä olla jo omat työkalut mukana, eli vaaditaan. No kuka maksaa niiden mahdollisen hajoamisen, katoamisen, normaalin kulumisen. Ei ole härskiydellä mitään rajaa. Niin ja oma auto tietysti, itse maksaen tietysti.
Kommentit (14)
Pitää varmaan siivoojankin hankkia omat mopit, imurit ja pesuaineet ja tietenkin myös auto. Palkka on joku 11€/h ja kohteet ripoteltu sinne tänne. Siirtymäajasta ei tietenkään makseta palkkaa. Tervetuloa töihin
Meillä on paha työvoimapula, pahenee vaan.
Kirvesmies saa TES:n mukaista työkalurahaa. Sillä ne käsityökalut tienaavat itse itsensä. Oman auton käytöstä saa verovähennyksen.
Jos sinulla ei ole edes työturvakorttia, et ole heidän etsimänsä henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan siivoojankin hankkia omat mopit, imurit ja pesuaineet ja tietenkin myös auto. Palkka on joku 11€/h ja kohteet ripoteltu sinne tänne. Siirtymäajasta ei tietenkään makseta palkkaa. Tervetuloa töihin
Tällaisia ilmoituksia olen jo nähnyt. Yleensä ilmoituksessa lukee: Sopii opiskelijoille!
Työkalukuluja voi vähentää verotuksessa ja oman auton käytöstä saa myös hyvitystä. Työturvakortti vaaditaan siksi, että ilman ei työmaalle pääse ja yritys, jossa itse työskentelen, kouluttaa vain meidät "vanhat", koska koulutus on kallista ja et koskaan voi uuden työntekijän kohdalla tietää kannattaako se.
Yleensä omien työkalujen käytöstä saa korvauksen palkan yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Työkalukuluja voi vähentää verotuksessa ja oman auton käytöstä saa myös hyvitystä. Työturvakortti vaaditaan siksi, että ilman ei työmaalle pääse ja yritys, jossa itse työskentelen, kouluttaa vain meidät "vanhat", koska koulutus on kallista ja et koskaan voi uuden työntekijän kohdalla tietää kannattaako se.
Työt tehdään työnantajan välineillä, muuten se on yrittämistä. Oman auton käytöstä saa vähentää, kilometrirahan joka ei kata auton kuluja lähellekään.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä omien työkalujen käytöstä saa korvauksen palkan yhteydessä.
Oli mainittu vain tuntipalkka 14-17€/tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työt tehdään työnantajan välineillä, muuten se on yrittämistä. Oman auton käytöstä saa vähentää, kilometrirahan joka ei kata auton kuluja lähellekään.
Silloin etsitään työnantaja joka ne välineet tarjoaa. Kyllä niitäkin on. Ja paljon.
Mitä vikaa tuossa ilmoituksessa muka on?
Jos joutuu joka päivisin kulkemaan paikasta toiseen, niin oma auto on välttämätön.
Ei pienillä firmoilla ole joka työntekijälle erikseen autoa antaa, eikä edes ostaa niitä piha täyteen ja pitää kunnossa ja huollattaa ja maksaa vakuutukset ja autoverot.
Sehän on helvitinmoinen kuluerä pienemmille yrittäjille.
Oman auton käytöstä saa korvaukset, samoin omien työkalujen käytöstä.
Työturvallisuus on pakollinen useissa töissä.
Samoin jotkut luvat.
Vaan kun nää palstan paskalle haisevat luuserit, eivät ole ikinä olleet työelämässä, ei missään, niin ei tiedä eikä tunne työelämää.
Eikö teitä hävetä oma tietämättömyytenne ja tyhmyytenne?
Eikö teillä ole edes kavereita tai tuttuja, jotka olis olleet sentäs joskus duunissa, ja osais kertoa, miten monenlaisia ja erilaisia työpaikkoja on olemassa.
Tuohonkin työhön haetan nimenomaan alan osaaja, koska edellytetään, että hänellä on työn vaatimat työkalut itsellään.
Kuten jotain asentajaa, korjaajaa, kirvesmiestä ja vastaavaa, joka heittää keikkaa tai sitoutuu tarvittaessa duunin pitemmäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Rakennusalalla on sääntö, että käsityökalut ovat ammattimiehen omat. Oman auton käytöstä saa vähentää kilometrirahan, joka on 0,46 €/km, kuormasta tai kyytiläisistä vähän lisää. Tämän korvauksen saa kaikista matkoista, ei vain kesken työpäivää ajeluista. Jos siis ajaa esim. 20 km päivässä, bensaan menee yleensä vähän yli euro ja verovähennys on 9,20 euroa.
älä täällä viserrä vaan viranomaisille ilmoitus matalan tuottavuuden alan tyypillisestä piirteestä. ja foordi täyteen eestiläisiä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla käy pikkufirman kotisiivooja.
Hän käyttää omaa autoaan, liikkuessaan joka päivä toisesta kotisiivous paikasta toiseen.
Samoin käyttää omaa autoaan, kun käyttää kun käyttää asiakkaita kaupassa, apteekissa, ja muilla asioilla.
Firma on pikkuruinen hoiva-ja kotisiivousyritys ja tämä lähihoitaja on siinä töissä.
Hän sekä siivoa, tiskaa, käyttää suihkussa, rasvaa tarvittaessa, kehon, huolehtii että lääkkeet on otettu, katsoo että leikkaushaava on paranemessa.
Jos hän siivoaa minun omilla välinneillä, se siivous on halvempi.
Kun näin tuon pikkufirman siivousvälineet, sanoin että minun omilla välineillä siivotaan, kun on imurista lähtien paremmat, ja oma tuttu siivousaine.
Jouduin turvautumaan tuon yrityksen palveluun, kun kotiin pääsin, sairaalasta leikkauksesta.
Muutoin erittäin hyvää ja ystävällistä palvelua on.
Tämä vain esimerkkinä, mitä erilaisimmista työpaikoista ja pienestä yrityksestä.
Kohta haetaan ratikkakuskia, oma ratikka hyvä olla mukana. Bussikuski, oma bussi oltava. Nuo ovat yrittäjiä jotka tekevät omilla työkaluillaan, silloin puhutaan aivan eri summista. Nyt lupaavat tuohon rakennushommaan 14-17€/tunti, sillä pitää vielä kustantaa omat työvälineet.