Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Vauvalla kädessä mustelma, epäilläänköhän neuvolassa pahoinpitelyä??

Vierailija
20.08.2008 |

6 kk tytöllä käsivarressa mustelma, pe on neuvola. Tytöllä ollut muutama mustelma aiemminkin, on tosin hyvin liikkuvaa sorttia,mutta mahtaakohan neuvolan th epäillä pahoinpitelyä?!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on lapsilla ollut joskus mustelmia neuvola-aikoihin, mutta en koskaan ajatellut, että ajattelisivat siitä mitään (jos on ihan tavallinen mustelma liikkuvalla lapsella).

Vierailija
2/8 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muksut olisi varmaan jo viety sossun toimesta, mikäli mustelma johtaa tuollaiseen johtopäätökseen. Mustelmia löytyy tytöiltä persuksista, jaloista, käsivarsista ja toisella on otsassakin komea sinermä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna olisin huolissani siitä, että miksi niitä mustelmia tulee.

Vierailija
4/8 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskoisin, että hän arvioi kokonaisuutta, lapsessa, äidissä ja heidän välisessä suhteessa.

Jos näet toisessa ihmisessä mustelman tai haavan, ei aina ensimmäinen ajatus ole perheväkivalta, mutta muiden asioiden yhtäaikaisessa esiintulemisessa voi sekin vaihtoehto käydä mielessä.

Kun lapseni aloittivat aikoinaan päiväkodissa, kerroin heti aamulla, jos tiesin lapsella olevan näkyvämpiä jälkiä kehossa, jotta olimme molemmin puolin selvillä, olivatko ne tulleet kotona vai päiväkodissa. Joskus jälkien takana oli isosiskon hampaat, joskus toisen hoitolapsen, ei kuitenkaan äidin tai isin...

Vierailija
5/8 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä ollut aiemmin? Onko yleistä tuon ikäisillä lapsilla, missä kohti kehoa? Milloin on syytä huolestua?

Vierailija
6/8 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan meidän tapauksessa ole syytä epäillä väkivaltaa!! En vaan odottanut että noin pienelle voi tulla mustelmia, en ymmärrä mistä se olisi voinut tulla. Enkä edes tiedä onko mustelmat vauvoilla arkipäivää vai tosi harvinaista. Siksi siis mietin että mitä neuvolassa mahdetaan ajatella.

Sinänsä kyllä olen hiukan huolestunut, koska mustelmia on melkein koko ajan, lähinnä siis ajattelin että eikai taustalla ole jotain veren hyytymisongelmia tms.

ap

Vierailija
7/8 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa kuulemma tentattiin äitiäni oikein kunnolla mun mustelmistani. Ensin ajattelivat, että johtuvat juuri väkivallasta, sitten multa otettiin vernäytteitä ja tutkittiin mm. leukemian mahdollisuus. Mitään ei ollut, mulle vaan tulee (edelleenkin) mustelmia todella helposti. Suurimmasta osasta itselläni ei ole mitään hajua, että mistä ovat voineet tulla. Jotenkin oudosti kolhuista yms. mustelmia tulee ihan tavallisesti, mutta sitten mulla on usein sellasia, jotka ilmestyy ihan tyhjästä. Esi- ja alakouluikäisenä kärsin myös usein kovasta nenäverenvuodosta, noilla kahdella lienee joku yhteys. Mitään sairautta mulla ei kuitenkaan koskaan ole todettu.

Vierailija
8/8 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis loukannut itseään, mustelmat vain tulivat. Äiti meni näyttämään niitä lääkärille ja veli otettiin samantien sairaalaan, koska pahoinpitelyä epäiltiin. Muistan pienenä tyttönä, kun äiti tuli itkien kotiin, kun tämä tapahtui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme