HS: korkeakoulutettujen palkka ei riitä asua hki
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008984796.html
HS uutisoi, hki on täynnä korkeasti koulutettuja, joilla tekee tiukkaa asua hki.
Asuminen on niin kallista hki.
Näin valtamediakin toteaa karun tilanteen.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ihmettelen, millä tuloilla ihmiset ostavat noita noin puolen miljoonan euron kaksioita, mitä noussut Kalasatamasta Länsisatamaan sekä pitkin pk-seutua. Kolmioista puhumattakaan, kun hinnat noin 600 000 euroa.
Uusissa rakennuksissa maksetaan vain hoitovadstiketta pari vuotta. Sitten kun myös rahoitusvastike tulee maksuun, myydään asunto ja saadaan myyntivoitto verottomana mikäli/ kun asunnon arvo on noussut.
Jos olet ihmetellyt miten nuorilla ihmisillä on varaa ajella uusilla Bemarilla Mersulla jne niin sama juttu. Ostetaan auto rahoituksella. sovitaan muutamaksi vuodeksi suht pienet erät ja jätetään vähintään puolet hinnasta viimeiseen erään. Ennenkuin viimeinen erä lankeaa , vaihdetaan auto uuteen ja sama homma uudelleen.
Niin mitenkäs se varsinainen asuntolaina, sitä kyllä täytyy maksaa heti. Rahoitusvastike tulee vielä kaikkien kulujen päälle eli uudessa asunnossa asuminen on todella kallista.
Jos irtisanotaan niin asumistuessa yhtiölaina on lasku, mutta toimeentulotuessa ei ole eli et saa rahaa ruokaan etkä lääkkeisiin.
Mitä sinä oikein selität? Miten toimeentulotuki liittyy siihen mitä kuluja uudesta asunnosta on?
Jos esim. irtisanotaan ja ensi talvena irtisanotaan kaupan alalta ja palvelualalta monessa kaupungissa, kun ihmiset maksavat sähköä ja vähentävät muuta kulutusta.
Voitko nyt kuitenkin pysyä aiheessa. Kaupan alalla työskentelevä ei ole korkakoulutettu. Harmi jos sinua työttömyys uhkaa mutta se ei ollut nyt tämän keskustelun aiheena.
Olen jo työtön joten tiedän ettei irtisanotut niitä tukia niin vain saa esim. toimeentulotukea ei välttämättä saa, vaikka tilillä olisi 0 euroa ja lapsia.
Sinä olet ainoa joka täällä jankkaa tuista, lopeta jo.
Kaikki on nykyään korkeakoulutettuja ja kaikilla ei ole varaa asua Helsingissä. Mikä tämän uutisarvo oli?
Olen jo työtön joten tiedän ettei irtisanotut niitä tukia niin vain saa esim. toimeentulotukea ei välttämättä saa, vaikka tilillä olisi 0 euroa ja lapsia.