En halua ajaa nurmikkoa, koska en halua, että pihan heinäsirkat ja muut pikkuotukset kärsivät
Kommentit (26)
Jep, istutin apilaa, nätimpi kuin nurmikko. Leikkaan kerran pari kesässä ettei ihan pajukoksi roihahda, silloinkin puoli pihaa kerrallaan.
Olemme edelläkävijöitä, tämä on tulevaisuus.
Minä en viitsi pestä hiuksiani, koska pelkään täiden kuolevan pesussa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, istutin apilaa, nätimpi kuin nurmikko. Leikkaan kerran pari kesässä ettei ihan pajukoksi roihahda, silloinkin puoli pihaa kerrallaan.
Ajan nurmikon harvoin juuri apilan takia. Kimalaiset imevät mettä niistä.
Mahtavaa. Olette ihania. Olen mökillä ja heinäsirkkoja on pyörinyt viime päivinä. Ovat tosi sympaattisia.
Ei ole omaa pihaa, vaan valitettavasti taloyhtiö leikkaa nurmikon :(. Hyvä te, jatkakaa samaan malliin, pelastetaan pörriäiset!
Minä en aja autolla, en ota sitä riskiä, että joku hyttysemo liiskautuu tuulilasiin ja sen pienet vauvat jäävät heitteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan nurmikon harvoin juuri apilan takia. Kimalaiset imevät mettä niistä.
Sata yläpeukkua, minullakin on kukkia ihan kimalaisia varten. Perhoset viihtyvät niissä myös.
Leikkaan mahdollisimman harvakseltaan kun olen huomannut perhoslajien lisääntyneen, kaiken kokoista pörriäistä löytyy, rusakot jättää vauvansa päivähoitoon ja oravia vilisee leikkimässä ja silti lintukanta monenmoinen. Oraville olen järkännyt ruokinnan että säästyy munat ja poikaset ja ainakin sen myötä yhteenotot vähentyneet huimasti. Lehtokotilo yritti levittäytyä mutta tänä kesänä koki luonnollisen katoamisen ja kukkapenkkikin kukoistaa ilman näitä nilviäisiä.
Mulla menee aikaa kun pitää kantaa turvaan kaikki sammakonpoikaset, koppakuoriaiset ja muut ötökät. Meillä on hoitamatontakin alaa missä pörriäiset saa rauhassa mellastaa.
Ihanaa, että löytyy muitakin! 🤗
Kerran olen tänä kesänä leikkurilla ajanut, kesäkuussa.
Äskettäin siivosin kuivuneet siankärsämöt ja muut pisimmät, huononnäköiset rohjakkeet ihan käsin sirpillä pois.
Ap
Kyllä vaan!
Päivän sana on samalla helppohoitoisuus & ekologinen, hyönteisystävällinen.
Nurmikkoon voi jättää vaan tarvittavat kulkureitit.
Ajaa esim syksyllä, just sillai, ettei pääs puskittumaan.
Sitten joihinkin kohtiin laittaa kunttaa kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaan mahdollisimman harvakseltaan kun olen huomannut perhoslajien lisääntyneen, kaiken kokoista pörriäistä löytyy, rusakot jättää vauvansa päivähoitoon ja oravia vilisee leikkimässä ja silti lintukanta monenmoinen. Oraville olen järkännyt ruokinnan että säästyy munat ja poikaset ja ainakin sen myötä yhteenotot vähentyneet huimasti. Lehtokotilo yritti levittäytyä mutta tänä kesänä koki luonnollisen katoamisen ja kukkapenkkikin kukoistaa ilman näitä nilviäisiä.
Hyvä idea ruokkia oravat!
Vierailija kirjoitti:
Minä en viitsi pestä hiuksiani, koska pelkään täiden kuolevan pesussa.
Minä en viitsi pestä petivaatteita, koska pelkään kihomatojen ja luteiden kuolevan. :(
Laitoin pihaan asfaltin eikä kukaan kärsi.
Mieheni ajoi vahingossa siilinpoikasen päältä. siilinpoikaselle kävi huonosti
Miksi pitää olla mitään puutarhaa. Miksei voi vaan olla luonnontilassa oleva piha. Kaiken lisäksi suurin osa ihmisten pihoista on vaan rumia. Se nurmikenttä, terijoen salava, syreeni ja umpeen kasvanut perennapenkki.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli se luonnonmukainen katoaminen lehtokotiloille?
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ajoi vahingossa siilinpoikasen päältä. siilinpoikaselle kävi huonosti
Nyt mies vaihtoon!
Ihana <3