Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin Helsingin Keskustan eli Kantakaupungin pienten asuntojen hinnat alkavat nousta?

Vierailija
14.08.2022 |

Opiskelijat tarvitsevat asuntoja jo kipeästi, ja neliöhinnat ovat laskeneet jonkun verran.

Ostanko jo, vai kannattaako odottaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.... vaikea sanoa

Vierailija
2/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantakaupunki on todella haluttua eikä koronat tai maailman myllerrykset siihen juuri vaikuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vuokratuotto tulee ns. asumistukiasiakkailta. Unohda keskusta, katso itään ja pohjoiseen.

Vierailija
4/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, mutta valitettavasti aika paljon on yksiöitä ja kaksioita tarjolla edullisimmilla hinnoilla kuin koskaan aikaisemmin.

Vierailija
5/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi olla vielä se hetki, että älä myy, jos ei ole pakko ja älä osta, jos ei ole pakko. Mutta jos ostat, kannattaa ostaa siltä, jonka on pakko myydä.

Vierailija
6/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittäjä sanoo etteivät asuntolainojen korot eivät käytännössä sitten laskeneetkaan kuten moni pelkäsi.

Vierailija
7/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta on, mutta valitettavasti aika paljon on yksiöitä ja kaksioita tarjolla edullisimmilla hinnoilla kuin koskaan aikaisemmin.

No nyt on kyllä käsitykset niin hukassa kuin voi.

Pari sataa vuotta noussut hinnat, 90-luvun jättilama notkahdutti ja sen jälkeen noussut. Eipä näy tällä hetkellä mitään alea.

Vierailija
8/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä just ostin uuden asunnon samalta alueelta, kun sain halvalla, ja nyt koitan saada vanhaa asuntoa kaupaksi.

Ei ole ollut edes kyselyjä, vaikka hinnan pitäisi olla ihan ok. 

Vierailija
9/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mä just ostin uuden asunnon samalta alueelta, kun sain halvalla, ja nyt koitan saada vanhaa asuntoa kaupaksi.

Oletko harkinnut laittaa vanhan asuntosi vuokralle? Vai edellyttääkö mahdollinen lainantarjoaja myymistä? Kiinnostaa aidosti pankkien suhtautuminen tilanteeseesi.

Vierailija
10/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on kyllä käsitykset niin hukassa kuin voi.

Pari sataa vuotta noussut hinnat, 90-luvun jättilama notkahdutti ja sen jälkeen noussut. Eipä näy tällä hetkellä mitään alea.

]]

Katsohan hintapyyntöjä Helsinki 00100 - 00180 alueella! Pyydettävät hinnat ovat alemmalla tasolla.

Massiivinen tarjonta myös.

Vierailija
11/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko harkinnut laittaa vanhan asuntosi vuokralle? Vai edellyttääkö mahdollinen lainantarjoaja myymistä? Kiinnostaa aidosti pankkien suhtautuminen tilanteeseesi.

Minulla oli vanhassa hyvä vuokralaispari joka maksoi ajallaan, vuokra on kohtuullinen ja kattaa lainanlyhennysen, pienen kaksion vastikkeen maksan omastani. Mutta sain kovan arvonnousun tässä neljän vuoden aikana.

Halusin uuteen asuntoon 40 % lainaa, koska omaa rahaa oli olemassa, mutta pankki ei antanut uutta lainaa. 

Vaan edellytti vanhan myyntiä, saan vanhan lainan siirrettyä ostettavaan asuntoon, sain se junailtua.

Minulla on vakaat tulot ja muutakin omaisuutta ja vakuus olisi kattanut. 

Nyt kuitenkin vanhan asunnon myynnistä jää rahaa ja sitten kun korkoputki päättyy voin halutessani maksaa sillä sen lainan pois kokonaan ja olla velaton.

Vierailija
12/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vanhassa hyvä vuokralaispari joka maksoi ajallaan, vuokra on kohtuullinen ja kattaa lainanlyhennysen, pienen kaksion vastikkeen maksan omastani. Mutta sain kovan arvonnousun tässä neljän vuoden aikana.

Halusin uuteen asuntoon 40 % lainaa, koska omaa rahaa oli olemassa, mutta pankki ei antanut uutta lainaa. 

Vaan edellytti vanhan myyntiä, saan vanhan lainan siirrettyä ostettavaan asuntoon, sain se junailtua.

Nyt kuitenkin vanhan asunnon myynnistä jää rahaa ja sitten kun korkoputki päättyy voin halutessani maksaa sillä sen lainan pois kokonaan ja olla velaton.

Kysyitkö kilpailevan tarjouksen toisesta pankista? Ihmettelen nykyisen pankkisi linjausta. 40 % lainoitus tarkoittaa 60 % omapääomaa ja pitäisi olla hyvin turvallinen asiakkuus pankille.

Vierailija
13/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyitkö kilpailevan tarjouksen toisesta pankista? Ihmettelen nykyisen pankkisi linjausta. 40 % lainoitus tarkoittaa 60 % omapääomaa ja pitäisi olla hyvin turvallinen asiakkuus pankille.

Pyysin, mutten saanut. Koska suuri osa ansioista tule ansioista Suomen ulkopuolelta, linja on kiristynyt. 

Vierailija
14/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa

Vierailija
15/17 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että jos voit odottaa niin paras ehkäpä.

Vierailija
16/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta ei ole sama kuin kantakaupunki.

Helsingin keskustaa on:

-Kruununhaka

-Kluuvi

-Kaartinkaupunki

-Kamppi  ja

-Punavuori

-

Kantakaupunkiin kuuluu mm. Pasila.

Vierailija
17/17 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nouse enää. Yksinkertainen syy on ostovoimassa. Yksi ihminen ei pysty maksamaan enempää asunnosta vähään aikaan. Normi palkansaajalle kipuraja alkaa olla 250 000 €.

Osta kaksio, kolmio tai jopa neliö. Siinä on maksajia kaksi. Perheasunto kantakaupungista on hyvä sijoitus. Pitkäaikainen ja omaan käyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi