Olen varmaan sairas, koira oirehtii.
Koira haluaa olla aivan koko ajan lähelläni. Nytkin makaa kyljessä kiinni ja pitää päätä sylissäni. Välillä nostaa päätä ylös ja nuolee kättäni. On myös siirtynyt nukkumaan makuuhuoneeseemme, nukkuu lattialla vieressäni. Aikaisemmin nukkui aina olohuoneen sohvalla itsekseen.
Kuulostaa typerälle, mutta koira on nyt aivan erilainen ollut reilun viikon. Ja koira ei tosiaan ole sairas tai muuten käyttäydy oudosti, mutta vahtii ja hoitaa minua koko ajan. Kyseessä on metsästyskoira, ei sylikoirarotu.
Olen lukenut lehdistä näitä juttuja, että koira vaistoaa omistajan sairaudet. Pitää laatia testamentti ja kirjoitella hautajaistoiveita ylös.
Kommentit (21)
Meiltä saa nyt huippuedullisesti täysponttilaudasta tehtyjä persaukisten arkkuja. Tervetuloa mitoituksille.
-Hartikaisen hautaus ja hääpalvelu
Jos se vaistoaa että pelkäät kuolemaa vaikka et ehkä ole sairas kuitenkaan.
Oletko siis käyttänyt koiran lääkärissä käytöksen muutoksen jälkeen vai oletatko vaan ettei se ole sairas?
Tiedän tapauksen, missä koira vaistosi/ haistoi syövän ennen diagnoosia ja käyttäytyi kertomallasi tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Joo olisiko lääkäriaika mitään?
Mitähän lääkäri mahtaisi tuumia, kun potilas kertoo olevansa ihan kunnossa, mutta koiran käytös on muuttunut.
Eläinlääkäriin nyt kuitenkin ensimmäiseksi, koira ei osaa kertoa kivusta, muuttunut käytös on kyllä hälyttävää...
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis käyttänyt koiran lääkärissä käytöksen muutoksen jälkeen vai oletatko vaan ettei se ole sairas?
Koira syö, paskoo, leikkii, lenkkeilee (tosin nyt lenkit on aika lyhyitä kuumuuden takia, murjottaa kun käännytään kotiin), on iloinen, höpsöttelee naapurin pentukoiran kanssa postilaatikkoreissulla, juo normaalisti, ... Toki vien lääkäriin, jos ei lopeta vahtimista tai tulee jotain muita oireita kuin minun luulosairaus.
AP
Eikös kyyhkysjahti alkanut joku viikko sitten? Jos kuulee pyssyjen pauketta kun on kotona rauhassa ja tekis mieli metsälle?
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäriin nyt kuitenkin ensimmäiseksi, koira ei osaa kertoa kivusta, muuttunut käytös on kyllä hälyttävää...
Koira itse on ollut kerran kipeä (puutikku pyllyssä, auh) ja oli selvästi alakuloinen, eikä esim. hyppelehtinyt tai leikkinyt ollenkaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo olisiko lääkäriaika mitään?
Mitähän lääkäri mahtaisi tuumia, kun potilas kertoo olevansa ihan kunnossa, mutta koiran käytös on muuttunut.
Tässä syy, miksi en ole varannut aikaa. Odotan jotain oiretta, mitä valittaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Koira nuolee haavoja, onko ihossa nuolukohdissa haavoja tai rupia?
Ei kyllä ole mitään ihossa... Näppylöitä välillä nousee vähäksi aikaa kun koira aikansa nuolee.
AP
Vierailija kirjoitti:
Eikös kyyhkysjahti alkanut joku viikko sitten? Jos kuulee pyssyjen pauketta kun on kotona rauhassa ja tekis mieli metsälle?
Hei tämä oli hyvä! :D Pelkää, että lähden salaa ilman kaveria.
AP
Tee äkkiä kuolinsiivous. Ja koiralle uusi omistaja nopeaan. Hyvää matkaa tuonpuoleiseen, ap.