Miksi niinmoni kirjoittaa alkeellisia yhdys sana virheitä?
Kommentit (38)
Miksi niinmoni menee näihin typeriin trolleihin?
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne yhdyssanavirheet tällaisella vauvapalstalla niin haittaa, mutta kun meillä on töissä tekstinkäsittelijä, joka kirjoittaa puhtaaksi lääkäreiden sanelut eikä osaa yhdyssanoja!
Ja kun niitä virheitä näkee jopa lehtijutuissa. Edes toimittajan kuvittelisi osaavan auttavaa suomea.
Pahin on se kun kirjoitetaan yhteen esim. iltaaurinko, katuurakka jne. Niitä joutuu oikeasti tavaamaan hetken ennen kuin ymmärtää.
Minä käytän esim. ilman viivaa: iltaaurinko, ulkoovi, kun sitä viivaa saa etsiä näppiksellä.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Minä käytän esim. ilman viivaa: iltaaurinko, ulkoovi, kun sitä viivaa saa etsiä näppiksellä.
Ihan vinkkinä: se on aina siellä samassa paikassa. Ei tarvitse joka kerta erikseen etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää vielä enemmän tämä:
"Tykkään enemmän punaisesta, kuin sinisestä." Näen sinipunaista! Ja tätä näkee usein!
Miksi tämä sai alapeukkuja?
-utelias
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tykkään enemmän punaisesta, kuin sinisestä." Näen sinipunaista! Ja tätä näkee usein!Ennen kuin sanaa ei tarvitse pilkkua.
No juuri siksi laitoinkin sen esimerkin. Näen punaista, kun niin moni laittaa kuin-sanan eteen pilkun tuossa.
Vierailija kirjoitti:
"Tykkään enemmän punaisesta, kuin sinisestä." Näen sinipunaista! Ja tätä näkee usein!
Niin, kuin-sanan ei tule pilkkua. Ainoastaan joissain harvoissa erikoistilanteissa voi laittaa.
Miten suomalaiset eivät osaa enää tätä? Kirjoitetaan 'pienempi, kuin" tai 'saan parempaa palkkaa, kuin naapurini'. Eihän tuohon tule pilkkua.
Jos päättää lauseen huutomerkkiin niin välilyöntiä ei tarvita!
Väärin ja ärsyttävää on vaikka: tule tänne !
(Pahoinvointia!)
Tällä palstalla kirjottaa paljon valko roskaa
Jolle pieni on suurta sille suuri on pientä.
Ennakoiva tekstinsyöttö ei jätä jälkeensä juuri mitään yhdyssanoja.
"Höpsistä. Weekend. Allt separat?"
End of the week. Blev det bättre nu? Ett ord är ett ord. Weekend är ett ord.
Vain koska olet täällä kyttäämässä.On sekin sairaus.
hiekka pillu ex lehtorin pitää hakea forssan kansalais opiston opettajaksi sinne kelpaa kaikki ylijäämä jopa rikolliset ja tuomiotaan odottavatkin kelpuutetaan
Ennen kuin sanaa ei tarvitse pilkkua.