Minkä sukunimen ottaisit jos saisit valita jonkun?
Mikä olisi hyvä? Jos vaihtaisit johonkin omaan, mikä se olisi?
Kommentit (72)
Pitäisin tämän omani. En vaihtanut edes avioituessani. Suomenkielinen luontoaiheinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Joku luontonimi ilman nen-päätettä.
Samoin, tyttönimeni on Saari, joten ottaisin sen.
Harmitti naimisiin mennessä, kun tuli -nenloppuinen sukunimi. Siihen aikaan ei saanut valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin, tyttönimeni on Saari, joten ottaisin sen.
Harmitti naimisiin mennessä, kun tuli -nenloppuinen sukunimi. Siihen aikaan ei saanut valita.
Mötäh?! nen-pääte osoittaa henkilön olevan perisuomalaista aatelia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen, enkä ole sitä halunnut koskaan vaihtaa. Tykkään, kun se on lyhyt ja selkeä.
Joku rikkaan suvun nimi tietenkin; Wahlroos, Herlin tai Erkko.
Tai sitten joku kulttuurinimi, tyyliin Simberg, Linna, Mukka tai Aalto.
Kosminen. Olin tosi pettynyt kun kuulin että joku muusikko on ottanut itselleen sen nimen jo.
Vierailija kirjoitti:
Lassila&Tikanoja
Lassila&Tikanoja = Lassila etti kanoja
Kukko on lyhyt ja napakka nimi, ottaisin sen. Uskon, että aina kun esittelisin itseni, saisin nauttia vastapuolen hyväntahtoisesta hymystä.
En halua vaihtaa, on uniikki ja nooh..kauniskin, harvinainen.
Sukuni alkuperäisen nimen mutta ne (siitä on ollut useita variaatioita) on jo ei-sukulaiilla käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko missään jotain listaa sukunimiksi sopivista nimistä, jotka ei olis käytössä? Saako semmosta nimeä ottaa joka jollain suvulla jo on?
Et saa ottaa käytössä olevaa sukunimeä ellei sitä ole omassa suvussasi. Pitää keksiä kokonaan uusi.
Sittenpä onkin näitä Helmenkalastajia ja Sarasvoita.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin olla Fazer.
Minä Palmuöljy
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin tämän omani. En vaihtanut edes avioituessani. Suomenkielinen luontoaiheinen nimi.
Virtanen?
Wasastjerna.
Mutta en tietenkään voi.
Meidän suvusta löytyy kaunis harvinainen - vaara loppuinen nimi. Sitä vois harkita. Tykkään sanan vaara kaksoismerkityksestä.
Daniel's kuuluisan viskin mukaan.
Daniel's kuuluisan viskimerkin mukaan ja vanhanakaan ei sitten lempi viskin merkki unohdu.
Haluaisin olla Fazer.