Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako työkkärin määräämiin tapaamisiin ja tilaisuuksiin ottaa lapsen mukaan?

Vierailija
14.08.2022 |

Minulla ei ole lapsenvahtia pienelle lapselleni, koska kaikki isovanhemmat asuu kaukana ja puoliso tekee aika pitkää päivää matalalla palkalla. Ei ole myöskään rahaa palkata lapsenvahteja.

Päiväkotiin lapsi menee heti, kun saan työpaikan. Selvitin, niin kun työtön saa työpaikan, niin kunnan on parin viikon varoitusajalla osoitettava lapselle päiväkotipaikka, eli tuo asia on sikäli kunnossa.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan näitäkin, jotka ottaa lapset mukaan työkkäriin ja selittää, että ei voi hakea töitä, kun lapsilla ei ole hoitopaikkaa.

Vierailija
42/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tuo "mies tekee pitkää päivää". Sitten myöhemmässä viestissä selviää, että työaika on normaali 8h :D:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa tuo "mies tekee pitkää päivää". Sitten myöhemmässä viestissä selviää, että työaika on normaali 8h :D:D

Plus matkat hän sanoi, luultavasti matkoihin menee sitten pitkään.

Vierailija
44/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanit  ottaa koko suvun ja laittaa haastattelijan oven lukkoon...käsittelyn ajaksi.

Vierailija
45/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MLL:n hoitajan saa 9€/tunti hintaan. Kyllä miehen palkasta pitää irrota muutama kymppi lapsen hoitoon. 

Lastenhoitajista en tiedä, mutta kyllä monessa lapsiperheessä on niin tiukka taloudellinen tilanne, että ei ole varaa mihinkään hoitajiin, hyvä kun vuokra ja punalaputettu ruoka pystytään maksamaan.

Ja silti äiti ei lähtökohtaisesti voi mennä töihin, koska lapselle ei ole hoitopaikkaa, ei voi mennä edes haastatteluihin. Huomaatko, että asioilla saattaa olla joku yhteys?

Vierailija
46/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunta järjestää paikan kahdessa viikossa, mutta kai ymmärrät, että se paikka tulee ihan mistä vain missä on tilaa? Hyvin harvoin lähimmistä päiväkodeista sattumalta vapautuu, vaan voi joutua kuljettamaan pitäjän toiseen laitaan. Kun lapsesi sitten tottuu ja sopeutuu sinne, ei häntä kannata poiskaan repiä vaikka saisitte jonottamalla paikan lähemmäs.

Lisäksi tulet joutumaan kurssille hyvin pian. Syksyn päiväkotipaikat on jaettu jo keväällä, tilaa tuskin on oikein missään. Laita lapsi äkkiä jonoon lähipäiväkotiin, jos hän saa paikan, aloittakaa osapäiväisenä niin sinä pystyt hakemaan töitä 100 % teholla, eikä tule ongelmia ja häsläämistä kun kokopäiväpaikka tarvitaan.

Ohiksena, että sitten aapeeta haukutaan kun on kitina ja silti laittanut lapsensa päiväkotiin ns. virikelapsiksi.

Eihän lapsi mikään virikelapsi ole, jos hoidossa ollaan sen takia, että äiti saa keskittyä työnhakuun. Ja miksi sinulla muuten ylipäätään on tarve haukkua toisia?

En minä kyllä ketään ole missään haukkunut. Mistä sen keksit, että olisin?

No jos ensimmäinen asia, mitä hoitopaikan hakemisesta tulee mieleen on haukkuminen, kyllä silloin väkisinkin tulee mieleen, että itse olet niitä, jotka haukkuvat. Ei minulla käynyt tuollainen vaihtoehto edes mielessä. 

Vierailija
47/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

persoonal Raineri kirjoitti:

Romanit  ottaa koko suvun ja laittaa haastattelijan oven lukkoon...käsittelyn ajaksi.

Haastatteluhuoneissa on aina 2 ovea.

Vierailija
48/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan näitäkin, jotka ottaa lapset mukaan työkkäriin ja selittää, että ei voi hakea töitä, kun lapsilla ei ole hoitopaikkaa.

Miten tämä liittyy aloitukseen? Ap sanoi että lapsi menee päiväkotiin heti kun hän saa työpaikan.

Vierailija
49/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko mahdolliseen työhaastatteluunkin ottaa lapsen mukaan? Jos kyllä, voin kertoa, että saat sanoa hyvästit töille. 

Huoh! Olen itsekin ollut työhaastattelussa lapsen kanssa. Sain paikan! Ei varmasti soveliasta joka alalla mutta ei se automaattisesti ole ihan paska juttu.

Vierailija
50/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se silti ole pitkää päivää :D Kaikilla muillakin on työmatkat. 

Vierailija
51/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saathan sinä ottaa kenet tahansa sinne mukaan. Minulla oli viimeksi anoppi (lakimies) siellä mukana.

Vierailija
52/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy aloitukseen? Ap sanoi että lapsi menee päiväkotiin heti kun hän saa työpaikan.

Päiväkotiin ei noin vain mennä. Paikka pitää ensin saada. Siihen voi mennä aikaa. 

Vierailija
53/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ainakin tukiverkottomana totaaliyksinhuoltajana ottaisin lapsen mukaan. Jos kerran hoitopaikkaa ei ole osoitettu, että pääsisi ilman lasta menemään. Eihän tuollaisen kustannus palkata lastenhoitaja voi itse työnhakijalle kuulua (pienistä rahoista). 

Vierailija
54/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen 36 h 15 min työaikaa, tosin siihen tulee viikossa pakollisesti 2,5 h lounaista päälle. Asun Helsingissä ja työt on Helsingissa, kuljen julkisilla. Lähden kotoa klo 7:45 töihin. Kotimatkalla poikkean pikaisesti lähialepassa. Kello on yli 18 kun avaan kotioven. Koen tekeväni pitkää päivää kun olen käytännössä aamusta iltaan saakka työssä, matkoineen, kiinni.

Vierailija
55/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt pitäisi löytää työpaikka, jossa työpaikkahaastatteluun on OK ottaa lapsi mukaan. Kun sille lapselle ei saa mistään hoitajaa.

Vierailija
56/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen 36 h 15 min työaikaa, tosin siihen tulee viikossa pakollisesti 2,5 h lounaista päälle. Asun Helsingissä ja työt on Helsingissa, kuljen julkisilla. Lähden kotoa klo 7:45 töihin. Kotimatkalla poikkean pikaisesti lähialepassa. Kello on yli 18 kun avaan kotioven. Koen tekeväni pitkää päivää kun olen käytännössä aamusta iltaan saakka työssä, matkoineen, kiinni.

Mutta et tee pitkää päivää. Pitkää päivää on sitten, kun pelkkä työaika on 10h tai enemmän. 

Vierailija
57/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkotiin ei noin vain mennä. Paikka pitää ensin saada. Siihen voi mennä aikaa. 

Siihen menee 2vko, ei yhtään enempää.

Vierailija
58/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse ainakin tukiverkottomana totaaliyksinhuoltajana ottaisin lapsen mukaan. Jos kerran hoitopaikkaa ei ole osoitettu, että pääsisi ilman lasta menemään. Eihän tuollaisen kustannus palkata lastenhoitaja voi itse työnhakijalle kuulua (pienistä rahoista). 

Kyllä ne lapsen asioiden maksamiset vaan kuuluvat lapsen vanhemmille. Ei pidä lisääntyä, jos ei ole varaa lapselle silloin tällöin hoitajaa palkata. 

Vierailija
59/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen menee 2vko, ei yhtään enempää.

Ihannemaailmassa, kyllä. Reaalimaailmassa voi mennä paljonkin pidempään. Kun ei niitä paikkoja tyhjästä voi vapaaksi taikoa. 

Vierailija
60/68 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä kirjaisin tietoihin, että lapsenhoito ei ole järjestyksessä ja ilmoittaisin, että todennäköisesti etuuden maksaminen pitää lopettaa, koska edes tunnin haastattelu ilman lasta ei onnistu, miten onnistuisi työpaikkahaastattelukaan. Työhön YH saa maksuttoman hoitopaikan lapselleen, aika outoa, että ei tätä varhaiskasvatuspalvelua halua käyttää.