Se että olemme ilmoittaneet että emme vietänjoulua tänä vuonna aiheuttaa perheessä närää
Joulujen vietto on mieheni ja minun osalta loppu. Sen sinetöi se että emme olisi viimejoulun jälkeen päässeet ilman koro na testiä Suomeen unelmalomamme siis tuhoutui.
Nyt alkoi vinkuna siitä että minun ja mieheni pitäisi viettää joulua vanhempieni ja sisarusteni kanssa. Emme missään tapauksessa halua tätä koska tulemme epäarvoisesti kohdelluksi aina perhejuhlissa.
Joudumme kattamaan mieheni kanssa pöytää jota siskoni ei joudu tekemään koska imettää vauvaa ja sen mies vaihtaa taaperolle vaippaa. Äitini huokailee sohvalla ja isäni leikittää siskoni kolmatta lasta. Myös taloudellinen epätasa-arvo on käsinkosketeltavaa. Saamme mieheni kanssa jotain halusi suklaata ja muutaman kympin maksavaa halpis viiniä lahjaksi. Siskolle perheineen on aina ostettu joku hotellilahjakortti ja lapsille monensadan edestä leluja ja muuta. Siskon mies saa lahjakortin urheiluliikkeeseen.
Me maksamme joulu ruuistamme siskoni ja miehensä maksaa saman summan jouluruuista mutta lapsista eivät maksa mitään.
Emme näiden syiden takia halua viettää perhejoulua ja se ei mene siskoni eikä vanhempieni päähän. Minulle vain että aikuisen ihmisen pitää ymmärtää että aina ei voi mennä niinkuin minä haluan.
Kommentit (23)
Ja eikö edes jouluna voisi opettaa lapsia siihen että edes jouluna voisi käyttäytyä eikä olisi vieraita aikuisia vonkumassa leikkimään kuten viimeksi miestäni.
En ymmärrä enkä usko. Aina täällä mollataan edellistä sukupolvea, joka muka vaatii ja vinkuu, että nuoremmat tulevat mummolaan jossa tytär tai miniä kokkaa, paistaa, kattaa, passaa ja tiskaa koko ajan. EI PIDÄ paikkaansa, en tunne AINOATAKAAN tapausta, enkä mitenkään voi olla ainoa, jolla on fiksut sukulaiset!
Tarkoittaa, että ydinperheenä - ei sukujouluhulinassa, jos nyt et muka ymmärtänyt kirjoitukseni sisältöä.
Tarkoitan myös kannustuksena ap:lle, että kannattaa rakentaa omat mukavat joulutraditionsa, eikä alistua vanhemmalle polvelle sopivaan - ja ap:n tapauksessa epäoikeudenmukaiseen - työjouluun.