Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lääkäri ei halua tutkia huimausta tarkemmin?

Vierailija
13.08.2022 |

Niskajumi sanotaan aina syyksi. Muetlla on niin pahoja kohtauksia, että en välillä hallitse jalkojanikaan. Mulla on kyllä niskajumia päätetyön takia, mutta ei tällaisia huimauskohtauksia ole ollut ennen. Levossakin saattaa pyörryttää ja sanoin kyllä nämä seikat.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap eli 20 lisää, että en ole kyllä laihduttanut, kun ei  ole käskettykään. Varmaan johtuu siitä, että ei ole ylipainoa, mutta ei alipainoakaan, mikä selittäisi asian. BMI vaihteluväli 22-24. 

Vierailija
22/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi että oot ton vaivan takia juossu lääkärillä jatkuvasti ja et edelleenkään tee jumppaa tai laihdutusta, ohjeet oot saanut monta kertaa.

Näistä ei täsmää yksikään väite. Olen käynyt lääkärillä kahdesti ja saanut molemmilla kerroilla lähetteen fysioterapiaan ja olen käynyt hieronnassa. Liikuntaa harrastan käskemättäkin ja venyttelen paljon. Mulla on useita erikokoisia puntteja, 2 kahvakuulaa, vastuskuminauha, semmoinen härpäkekuminauha millä saa tehtyä erilaisia liikkkeitä, jumppapallo ja kuntopyrä. En olisikaan huolissani muuten, mutta kun muutaman kerran on tullut tuo, että jalat elää omaa elämäänsä, eivätkä tottele aivojani - ihan selvin päin olen ollut. Kahvia juon kolme kupillista päivässä ja välillä kaksi. Fyssarista on ollut apua jumiin, ei huimaukseen. Ap. 

Jos olet käynyt jo lääkärillä kahdesti ja toteuttanut niska-hartiaseutujumpan, eikä ole auttanut, niin syy ei ole niskoissa. Mene joko yksityisesti neurologille tai pyydä terveyskeskuksesta lähete sinne. Pää pitää kuvata ja ehkä ottaa selkäydinnestenäyte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vahvat B-vitamiinit saattaisivat tehdä hermostolle hyvää. Jos hyviä haluat joissa etiketti pitää paikkansa niin Solgar ja Skip luotettavat merkit.

Vierailija
24/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vahvat B-vitamiinit saattaisivat tehdä hermostolle hyvää. Jos hyviä haluat joissa etiketti pitää paikkansa niin Solgar ja Skip luotettavat merkit.

Ap:n tapauksessa nyt on kysymys jostain vakammasta kuin B-vitamiinien puuutteesta!

Vierailija
25/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene naturopaatille, he ymmärtävät ihmiskehon paremmin.

Vierailija
26/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitä ei kiinnosta pätkääkään. Mulla on ollut viimeiset 20 vuotta järkyttävän kireät niska- ja hartialihakset, ihan kivikovat, eivätkä aiheuta huimausta. Tutkituta korvasi, sieltä saattaa löytyä syy huimaukseen. Jos ei sekään, niin varastorauta. Ja pään magneetti.

Vierailija
27/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain niskan kuntoon kuntonyrkkeilyllä. Mikään fyssarin jumppa ei auttanut. Suosittelen!

Vierailija
28/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyssari pystyy tutkimaan onko kyse asentohuimauksesta

Vierailija
29/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levossa pyörryttäminen ei oo mitenkään kummallista, se ettei hallitse jalkojaan kuulostaa potentiaalisesti huolestuttavalta. Seuraavan kerran kun meet lääkäriin korosta sitä.

Se ei ollut erillinen oire, vaan sanoi että huimaa niin PALJON ettei pysy pystyssä

Vierailija
30/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikeesti. Perhetuttavalla hoidettiin asentohuimauksena aivoverenvuotoa! Nuori, kiltti naisihminen joka tietokoneella työssä. Vanhemmalla meni hermot ja vaatimalla vaati pään kuvausta ja vuotohan siellä oli. Sulla ei välttämättä ole, en halua pelotella, mutta eihän noi sun oireet mitään niskajumia ole. Jos pään kuvauksessa ei löydy mitään hälyyttävää niin lämpimästi suosittelen kalevalaista jäsenkorjausta jos sulla on joku hermopinne tai virheasento. Nyt napakka ote siellä vastaanotolla. Piste.

Vierailija
31/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei me tiedetä. Kysy siltä lekurilta tai hanki toinen mielipide toiselta lekurilta. Niin ne normaalijärkiset ihmiset toimii

Vierailija
32/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkärit välitä. Mä olen käynyt kävellessä kipeytyneistä jaloistani neljä kertaa lääkärillä. Ainoastaan yksi otti sen verran asiakseen, että käski kumartua ja laittoi lannerangan röntgenkuvaan, jonka lausunnon käski minuin katsoa itse.

Jalkojen kipeutuminen kävellessä on normaalia. Hanki paremmat kengät ja kävele enemmän. Jos on painoa enemmän kuin tarpeeksi, hankkiudu sitä eroon syömällä usein kasvispitoista kevyttä ruokaa.

Mitkä ihmeen luulotautisten vinkujaiset täällä on?

Vierailija
33/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oikeesti. Perhetuttavalla hoidettiin asentohuimauksena aivoverenvuotoa! Nuori, kiltti naisihminen joka tietokoneella työssä. Vanhemmalla meni hermot ja vaatimalla vaati pään kuvausta ja vuotohan siellä oli. Sulla ei välttämättä ole, en halua pelotella, mutta eihän noi sun oireet mitään niskajumia ole. Jos pään kuvauksessa ei löydy mitään hälyyttävää niin lämpimästi suosittelen kalevalaista jäsenkorjausta jos sulla on joku hermopinne tai virheasento. Nyt napakka ote siellä vastaanotolla. Piste.

Ap voisi mennä päivystykseen ja pyytää sen ct-kuvan vai mikä onkaan nimeltään, jonka saa otettua varjoaineella tai ilman. Kuvaus kestää pari sekuntia, eli ei pitäisi "tuhlata arvokkaita resursseja". Toisaalta eikö aivoverenvuodossa ilmene myös päänsärkyä ja/tai pahoinvointia?

Vierailija
34/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkärit välitä. Mä olen käynyt kävellessä kipeytyneistä jaloistani neljä kertaa lääkärillä. Ainoastaan yksi otti sen verran asiakseen, että käski kumartua ja laittoi lannerangan röntgenkuvaan, jonka lausunnon käski minuin katsoa itse.

Jalkojen kipeutuminen kävellessä on normaalia. Hanki paremmat kengät ja kävele enemmän. Jos on painoa enemmän kuin tarpeeksi, hankkiudu sitä eroon syömällä usein kasvispitoista kevyttä ruokaa.

No hohhoijaa. Susta tukos kyllä täydellinen tk-lääkäri. Minulla jalkapohjat kipeytyy reuman takia ja siihen päälle vielä nivelrikko ja iskias (hermo menee jalkaan asti). Että kyllä niitä lääketieteelllisiä syitä löytyy. Voi olla myös löysät nilkat tai virheasento.

Vierailija
35/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä valittaa asentohuimausta ja lihaskipuja, jotka johtuu ikääntymisestä ja aivan liian vähästä liikunnasta. Tietävät ongelman syyn vaan eivät tee sille mitään.

Mulla on melanooma naamassa enkä pääse lääkäriin kun nämä jumittaa siellä. Hohhoijaa.

Vierailija
36/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hohhoijaa. Susta tukos kyllä täydellinen tk-lääkäri. Minulla jalkapohjat kipeytyy reuman takia ja siihen päälle vielä nivelrikko ja iskias (hermo menee jalkaan asti). Että kyllä niitä lääketieteelllisiä syitä löytyy. Voi olla myös löysät nilkat tai virheasento.

Voi olla myös matoja päässä. Hoida se reumasi ha hanki paremmat kengät. Tulehduksiin kylmäpakkaus.

Vierailija
37/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä valittaa asentohuimausta ja lihaskipuja, jotka johtuu ikääntymisestä ja aivan liian vähästä liikunnasta. Tietävät ongelman syyn vaan eivät tee sille mitään.

Mulla on melanooma naamassa enkä pääse lääkäriin kun nämä jumittaa siellä. Hohhoijaa.

Äkillinen huimaus uutena oireena voi johtua vaikka aivokasvaimesta. Sinä ja melanoomasi ette ole ainoita sairaita.

Vierailija
38/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös matoja päässä. Hoida se reumasi ha hanki paremmat kengät. Tulehduksiin kylmäpakkaus.

Kiitos vaan, lääkitys kyllä löytyy. Mikään ei ole 100% toimiva eikä tähän ole parannuskeinoja. Tule vttuilemaan kun itse saat tämän ja joudut syömään sytostaatteja ja oksentamaan aivosi pihalle.

Vierailija
39/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensätohtoroitsija kirjoitti:

Itselläni auttoi seinillä kävelyyn lihashuoltovasara (hartioihin) ja L-arginiini (eläinperäisenä tai kapseleina). Jos on matalat verenpaineet niin kannattaa ottaa varoen. Vähennä myös kahvia.

Matalat verenpaineet ei aiheuta asentohuimausta, vaan silmissä sumenemista. Asentohuimaus liittyy hermostoon tai tasapainoelimiin.

Vierailija
40/48 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi