Miksi lääkäri ei halua tutkia huimausta tarkemmin?
Niskajumi sanotaan aina syyksi. Muetlla on niin pahoja kohtauksia, että en välillä hallitse jalkojanikaan. Mulla on kyllä niskajumia päätetyön takia, mutta ei tällaisia huimauskohtauksia ole ollut ennen. Levossakin saattaa pyörryttää ja sanoin kyllä nämä seikat.
Kommentit (48)
Levossa pyörryttäminen ei oo mitenkään kummallista, se ettei hallitse jalkojaan kuulostaa potentiaalisesti huolestuttavalta. Seuraavan kerran kun meet lääkäriin korosta sitä.
Varmaan siksi että oot ton vaivan takia juossu lääkärillä jatkuvasti ja et edelleenkään tee jumppaa tai laihdutusta, ohjeet oot saanut monta kertaa.
Ei lääkärit välitä. Mä olen käynyt kävellessä kipeytyneistä jaloistani neljä kertaa lääkärillä. Ainoastaan yksi otti sen verran asiakseen, että käski kumartua ja laittoi lannerangan röntgenkuvaan, jonka lausunnon käski minuin katsoa itse.
Miksi menet lääkärille etkä fyssarille? Oletko edes kokeillut saada niskajumia pois?
Huimauksen syitä voi tarkastella tästä:
Mene ap yksityiselle neurologille.
Mittauta hemoglobiini. Mutta pitäisihän tuon lääkäreitä kiinnostaa, voihan huimaus kieliä jostain vakavastakin?
Pyydä lihasrelaxantteja ja käy hierojalla tai akupunktiossa. Ennenpitkää saat kuvankin niskoistas,voi olla välilevy kasassa tai hermo jumissa.
Naisten vaiva, siksi niitä ei kiinnosta. Itsellä johtuu alhaisesta verenpaineesta, napsin salmiakkia pitkin päivää ja huimaus on vähentynyt
Vierailija kirjoitti:
Naisten vaiva, siksi niitä ei kiinnosta. Itsellä johtuu alhaisesta verenpaineesta, napsin salmiakkia pitkin päivää ja huimaus on vähentynyt
Ei ole sukupuolesta kiinni, lääkäreitä ei yleensäkään kiinnosta ellei ole aivan selvää että potilas on kuolemassa lähiaikoina
Ei kovin helposti tutkita. Yleensä laitetaan niskan piikkiin.
Joskus voi paljastua sitten muutakin taustalta.
Koska neurologeille on niin pitkät jonot ja päteväkin neurologi voi olla neuvoton huimauksen suhteen. Ja onhan se kallista alkaa tutkimaan kaikki kaulan ja pään verisuonet, aivot ja vielä yhtä ja toista muuta.
Paljon halvemmaksi tulee määrätä lihasrelaksanttia.
Kävin huimauksesta terveyskeskuksessa.
Lääkäri teki erilaisia Testejä.
Lähetti mut eteenpäin sairaalaan ns korvaosastolle.Taas testejä.
Diagnoosi löytyi: menierisairaus ja lääkitys siihen.
Lääkitys ei sitä tietenkään poista kokonaan mutta sen kanssa oppii elämään.
Vierailija kirjoitti:
Levossa pyörryttäminen ei oo mitenkään kummallista, se ettei hallitse jalkojaan kuulostaa potentiaalisesti huolestuttavalta. Seuraavan kerran kun meet lääkäriin korosta sitä.
Kun huimaa ja jalat ei toimi, tulee mieleen MS-tautikin.
Itselläni auttoi seinillä kävelyyn lihashuoltovasara (hartioihin) ja L-arginiini (eläinperäisenä tai kapseleina). Jos on matalat verenpaineet niin kannattaa ottaa varoen. Vähennä myös kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi että oot ton vaivan takia juossu lääkärillä jatkuvasti ja et edelleenkään tee jumppaa tai laihdutusta, ohjeet oot saanut monta kertaa.
Näistä ei täsmää yksikään väite. Olen käynyt lääkärillä kahdesti ja saanut molemmilla kerroilla lähetteen fysioterapiaan ja olen käynyt hieronnassa. Liikuntaa harrastan käskemättäkin ja venyttelen paljon. Mulla on useita erikokoisia puntteja, 2 kahvakuulaa, vastuskuminauha, semmoinen härpäkekuminauha millä saa tehtyä erilaisia liikkkeitä, jumppapallo ja kuntopyrä. En olisikaan huolissani muuten, mutta kun muutaman kerran on tullut tuo, että jalat elää omaa elämäänsä, eivätkä tottele aivojani - ihan selvin päin olen ollut. Kahvia juon kolme kupillista päivässä ja välillä kaksi. Fyssarista on ollut apua jumiin, ei huimaukseen. Ap.
Varmaan siksi, että huimaus on yllättävän yleistä ja yleensä vaaratonta. Etsi netistä kotihoito-ohjeet huimaukseen.