Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MInua ärsyttää suuresti ilmaus "touhutonni". Tuhat euroa on todella suuri raha

Vierailija
13.08.2022 |

Ei sellaista hassata noin vain. Satasen voi vielä käyttää johonkin turhaan, mutta ei tonnia.

En muutenkaan ymmärrä sellaista, että kun saadaan rahaa, hassataan se johonkin.

Miten te käsitätte touhutonnin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äkkiäkös tonni menee. Joku kiva reissu tai vaatekaappia uusiksi. Tai yksi isompi kodinkone. Ei tolla nyt kuuhun mennä.

Vierailija
2/11 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhu sanaan voi liittää monta erilaista päätettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vähän hauskempi ilta kaupungilla parin hyvän kaverin kanssa ja tonni palaa nopeasti. Eikä tarvitse kummemmin ökyillä.

Vierailija
4/11 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjen autojen yhteydessä olen kuullut sanonnan touhutonni. Vaikka 1000e on tavallisesti isohko raha, autojen kohdalla ainakin jos käteen sattuu paska yksilö, se raha hupenee kyllä äkkiä.

Pelkkä normaali iso määräaikaishuolto voi nielaista tonnin, jos samalla on vaihdettava esim. jakopään hammashihna.

Vierailija
5/11 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 kuukautta menee mulla säästää tuo, laskin.

Luulin uutisten touhutonnin tarkoittavan että touhutaan lapsi alulle niin saa tonnin valtiolta.

Vierailija
6/11 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi ole raha eikä mikään. Se on setämiehen viikonlopun budjetti hassutteluun.

Vierailija
7/11 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17 kuukautta menee mulla säästää tuo, laskin.

Luulin uutisten touhutonnin tarkoittavan että touhutaan lapsi alulle niin saa tonnin valtiolta.

Vai pitäis sulle vielä sun paneskeluista maksaakin?!

Vierailija
8/11 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kävisi kuitenkin niin että se "touhutonni" kutistuu muutamaksi kympiksi sen jälkeen kun vaalit on voitettu.

Vierailija
9/11 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu touhuista. Kun vähänkin vanhempaa omakotitaloa aletaan touhuamaan nykyaikaisempaan kuntoon, siinä joku 1000 euroa on pikku raha. 10 000 on summa, jolla jo jotain saisi aikaiseksikin.

Vierailija
10/11 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut tuollaista ilmausta. Mutta eri ihmisille eri summa on iso tai pieni turhuuksiin törsättäväksi. Jollekin satanenkin voi olla niin iso raha ettei missään nimessä mihinkään turhaan voisi käyttää. Joku toinen taas voi ihan helposti käyttää sen tonnin, tai enemmänkin, ilman että arjessa tarvitsisi muusta mitenkään pihistellä.

Vierailija
11/11 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on touhusatanen. Voi käyttää kahviloihin, leffoihin jne., sitten jos bufferi loppuu se täytetään.

Tuhat euroa on käsittämättömän iso raha. Joillain on suhteellisuudentaju poissa.