Kuinka nopeasti keräät ämpärillisen mustikoita?
Kommentit (10)
Otin aikaa mitä saan tunnissa, kun olen hidas ja vanha, hiukan liikuntaesteinenkin. Meni se tunti ja sain 3 kg. Punnitsin niin ei tarvitse kertoa oliko iso vai pieni ämpäri.
Tänä vuonna tuntiin jos on hyvä paikka.
1,5h niin on jo putsattuna täys ämpäri. Sillä edellytyksellä että marjaa on reippaasti.
Viimeaykaynä keskiarvo oli 40 minuuttia, kymmenen ämpärillistä poimin.
Radiossa oli pikkupoika joka oli kerännyt trampoliiniin ja mopoon rahat, kertoi että mustikkaan 30 minuuttia ämpäri ja puolukkaa 15-17 minuuttia ämpäri.
Kaupan seinällä myytiin mustikkaa 40 euroa ämpäri ja 50 euroa puhdistettuja, tuntiipalkka siis tässä hommassa noin 60-100 euroa. Työttömille tämäkään ei kelpaa vaan marjat ostetaan tukirahoilla kaupasta
Minä olen ihan onnettoman hidas. Selkään sattuu kyykkiminen ja lisäksi en halua, että yhtään roskaa menee joukkoon, joten poimiminen on yhtä surkeata räpellystä.
Vierailija kirjoitti:
10 sekuntia meni Oulussa Pohjantiellä.
Taitaisi mennä kauan. Viikko sitten poimin kolmanneksen 8 litran ämpäristä, ja siinäkin meni yli tunti, ja kyllästyin niin se saalis riitti. Poimin puhtaasti eli että on pelkkää marjaa eikä roskia tule sekaan. Eikä kyllä ole mitään rutiinihommaakaan, kun kerran pari vuoteen käyn marjassa.
Kolmisen vuotta ehkä? Jos tänä vuonna saan kasaan viisi litraa, niin edellisinä vuosina on tullut kerättyä pari-kolme litraa?
10 sekuntia meni Oulussa Pohjantiellä.