Mistä tällainen koiran käytös voisi kertoa?
Koira on luonteeltaan vahtikoira eli reagoi kyllä ääniin ja vieraisiin. Kuitenkin reagoi juuri minuun paljon enemmän kuin muihin. Esim. jos mieheni tulee kaupasta, on hän usein jopa hiljaa eikä hauku, mutta heiluttaa häntää ja näyttää innostuneelta. Samoin myös minun kohdalla, mutta sillä erolla, että haukkuu aina kun tulen kotiin. Jos olen ollut pidempään poissa, sekoaa aivan totaalisesti kun tulen kotiin; hyppii paikasta toiseen ja tulee vastaan ovelle. :D
Kommentit (9)
Se on kiinnittynyt sinuun sosiaalisesti. Ruokitko sen? Vietätkö sen kanssa enemmän aikaa kuin muut? Muista rapsuttaa sitä ja puhua sille aina kun mahdollista. Olet saanut hyvän kaverin!
Mies on laumanjohtaja, sinä ehkä enemmän samankaltainen kuin se itse jota ei tarvitse kunnioittaa
Siis kun mies tulee kaupasta, heiluttaa hän häntää ja haukkuu?
No on sulla hieno mies kun haukkuu kaupasta tulessaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis kun mies tulee kaupasta, heiluttaa hän häntää ja haukkuu?
No on sulla hieno mies kun haukkuu kaupasta tulessaan.
😂 Voi ei. Ap
Isovanhempieni koira teki juuri noin. Isoisää kohteli "vertaisenaan", vähän kuin veli tms, mutta isoäitiä tervehti vinkuen ja ihan sekapäisenä. Ei ollut myöskään kauhean moksiskaan kun isoisä lähti reissuun tai mökille, mutta jos mamma puuttui niin saattoi karata etsimään.
Koirat vaan kiintyy ihmisiin eri tavalla. Samoin kuin me ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Haluat varmaan kuulla, että se on valinnut sinut omaksi ihmisekseen.
Ihan aidosti pohdin, että mistä tällainen käytös johtuu. Toki ihanaa jos todella luottaa minuun ja pitää minua ihmisenään. Mietin kuitenkin näin uutena koiranomistajana ihan kaikkia vaihtoehtoja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on kiinnittynyt sinuun sosiaalisesti. Ruokitko sen? Vietätkö sen kanssa enemmän aikaa kuin muut? Muista rapsuttaa sitä ja puhua sille aina kun mahdollista. Olet saanut hyvän kaverin!
Yleensä joo minä olen meistä se, joka sen ruokkii. Itse olen töissä joten siksi vähemmän kotona kuin mies joka ei tällä hetkellä ole. Kuitenkin vien usein ulos ja annan muutenkin huomiota, joskin koulutan myös eli käskyjäkin minulta saa. Ap
Jos se on uroskoira, on se tajunnut, että sinä olet sen narttu ja miehesi on sen reviirille tunkeutunut kilpailija.
Haluat varmaan kuulla, että se on valinnut sinut omaksi ihmisekseen.