Onko täällä maalaisia? On siellä oikeasti niin anketa kuin Fatim Diarra väittää?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Helsingistä, enkä tiedä kuka on Fatim ja en usko jääneeni mistään paitsi.
Kaupungin valtuuston puheenjohtaja(vihreät).
Joo, täällä maalla on tosi ankeaa kun täällä ei ole tuollaisia Fatiman kaltaisia ilahduttamassa meitä.
ei ole tylsää, koska fatim ei ole täällä metsässä kiljumassa poispääsyä. Puhdas ilmas, puhtaat vedet, koirille paljon juoksumaastoja, kaikenlaista kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, miehet raiskailee meitä täällä metsissä ja kukaan ei kuule.
Sikoja kun ovat.
Eikös niiden Fatimin mukaan pitäisi olla vielä sukulaissikoja? Koska maaseutu on hänen mukaansa täynnä insestiä.
No huh. Suomi on tutkimusten mukaan yksi maista, jossa on kaikista vähiten insestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tämä kolumnisti Fatima ole juuri tästä sukurutsaisesta kulttuurista, jossa serkukset ovat menneet keskenään kymmenien sukupolvien ajan naimisiin ja joka on yliedustettuna ullatussexin tarjoajina? Mitä hän valittaa?
Ainakin omien sanojensa mukaan juuri näin:
"Kaikki suomalaiset geenini ovat Pellosta. Insestiläppäni, jonka muut kommenttiosiossa tajusivatkin, liittyy siihen, että Sallassa, mikä on Pellon vieressä, on Sallan tautia, mikä johtuu siitä, että on ollut liian läheisiä yhteyksiä serkkujen kanssa."
Muualla kuin noilla kulmilla serkkujen naiminen on ollut harvinaista. Asiasta on tehty tutkimuksiakin. Syy miksi suomalaiset ovat sukua useimmille muille suomalaisille että sekä lain että tavan mukaan lähisukulaisten ei olla avioitu. Tämä on johtanut vuosisatojen aikan sukujen lisääntymiseen.
Miten tuo Fatim Diarra kehtaa puhua ihmisistä tuolla tavalla? Menee yli ymmärryksen ja ei tosiaankaan lisää kunnioitusta häntä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma talo, oma rauha, eikä kukaan ole niskassa läähättämässä. Maalla näkee tähtitaivaankin ja se on tällaiselle harrastaja-astronomille valtava asia. Voiko rennompaa olla kuin maata nurmikolla ja katsella tähtiä?
Olen maalta kotoisin. Oli ihanaa aikoinaan päästä kaupunkiin opiskelemaan! Työ kuitenkin vei, yllätys yllätys, takaisin maaseudulle, joskaan ei alkutuotannon pariin. Viisi vuotta jaksoin sinnitellä, sitten oli pakko muuttaa takaisin kaupunkiin. Syy: Maalla jos missä joku on aina niskassa läähättämässä! Toisten asiat tiedetään tarkkaan. Kaupungissa on ihanan anonyymia.
Minua myös jo teininä maalla asuessani ärsytti maalaisten pittaamattomuus ympäristöstä. Kaikenlaista myrkyllistäkin jätettä kipataan surutta minne sattuu, haitalliseksi katsottuja eläimiä hävitetään omin luvin vaikka olisivat rauhoitettuja, ym., ja näistä jos koetin puhua niin asiaa pidettiin kaupunkilaisten hömpötyksinä.
Tavallaan kyllä ymmärränkin tuon että maalla halutaan tietää toisten asiat. Se on ollut keino selviytyä. Kun ei ole ollut poliisia tai ensiapua heti saatavilla, turvallisuus on ollut keskinäisen huolenpidon - tai kyttäämisen - varassa. Silti ainakin minulle sopii kaupunkilainen meininki paremmin.
Ole hyvä ja nimeä edes yksi haitallinen JA rauhoitettu eläinlaji, jota ihmiset omin luvin hävittävät.
Supikoira, minkki, rusakko, myyrä, villiintynyt kotikissa noin esimerkiksi ovat kaikki rauhoittamattomia ja haitallisia. Olen hyvin eläinrakas ihminen, mutta vieraslajit ja villiintyneet kotieläimet tuhoavat ekosysteemin, joten ne kuuluukin hävittää. (Myyrä toki ei ole vieraslai.)
Tuosta roska-asiasta joudun ikävä kyllä olemaan samaa mieltä. Täällä maaseudulla on edelleen joillain yksilöillä tapana tehdä omia "kaatopaikkoja" pusikkoon ja niihin kipataan ihan kaikki isomummon vanhasta hetekasta jäteöljyyn. Se on toimintaa, joka pitäisi ihan ehdottomasti saada loppumaan.
Asun maalla. Jouduin käymään eilen Helsingissä kampissa päivän ajan. Ahdisti. Palasin onnellisena kotiin metsän keskelle. Pieni lähikaupunkini on ok, Helsingin ydinkeskusta on kamala! Viihdyn täällä maalla metsäneläinten ja luonnonrauhan keskellä, ei musta kaupunkilaista ikinä saisi.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo alhaisesta älykkyysosamäärästä, jos maaseutu tuntuu ankealta. Ankeampaa siellä kerrostalojen keskellä bussien käryä haistellessa on.
No eipä se hänellä korkea olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Missähän voisi käydä lukemassa, mikä Fatimin mielestä on täällä maalla niin ankeaa?
Joo. Tänään kävin ensin koiran+kissojen kanssa lenkillä ja kuuntelin samalla kurkien huutelua. Söin aamupalalla leivän päällä eilen paistettuja kantarellejä, ja lähdin yhden lapseni kanssa keräämään mustikoita. Katseltiin samalla kurkia ja kuunneltiin niiden huutelua, pari litraa mustikoita tuli siinä samassa. Ei ollut edes hyttysiä.
Sen jälkeen pulahdin uima-altaaseen huuhtelemaan hikiä pois.
Nyt pitäisi lähteä kastelemaan kasvihuoneen kasveja ja ehkä haahuilemaan metsään, josko löytyisi herkkutatteja.
kantarelleja
Vierailija kirjoitti:
Siis te täällä oikeasti keskustelette vuosikausia vanhasta möläytyksestä?
Vihervasemmistotrollit ulos keskustelusta!
Mikä riepoo ihmistä joka puhuu tuollaista?
Itse olen mökillä vanhempieni synnyinkylässä ja kyllähän täällä on aivan upeita ihmisiä ja upea maisema ja äärimmäisen hyvä olla. 💚
Stadiin joutuu palaamaan kun siellä työt. Mutta harmittaa että Helsingin valtuustossa on tämän tason ihmisiä päättämässä meidän yhteisistä asioista
.