Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän pidentää hiustenpesuväliä ja totuttaa päänahkaa harvempiin pesuihin

Vierailija
13.08.2022 |

Kutittaa ja kirvelee aivan vietävästi ja hiuspohjassa on jotain finnin näköisiä näppylöitä. Edellisestä pesusta vasta neljä päivää, kerran olen huuhtonut vedellä tässä välissä. Miten siihen viikon pesuväliin oikein pääsee?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä? Ei mitään järkeä

Vierailija
2/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, minä en. Likaiset hiukset naisella on karmee asia...ja sen vielä huomaa, ja haistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska liika pesu ei ole hiuksille hyväksi ja vettä pitää säästää.

Ap

Vierailija
4/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitenkään pääse jos sulla on tilanne tuo. se rasva jää päänahkaan ja ärsyttää ihoa ja jos et pese, kohta on vielä pahempi tulehdus... voi olla taliköhnäihottuma ja sen hoito on pesu päivittäin eikä se parane pesuväliä harventamalla

Vierailija
5/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hiukset on kuollutta solukkoa, joten aivan sama pesetkö niitä tai jätät pesemättä, ei ne muuksi muutu, paitsi likaisena ovat huonon näköiset.

Vierailija
6/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein peset hiukset normaalisti? Jätä ensin joka toinen kerta pois ja sitten vasta venyttää viikonkin.

Itse jouduin luopumaan shampoosta moneksi vuodeksi kun sain outoja iho-oireita. Aloin pestä hiukset ruisjauhoilla, toimi hyvin mutta peseminen kesti kauan koska jos sitä jauhoa jää yhtään päänahkaan se pöllyää kuivuttuaan.

Nykyään voin onneksi taas käyttää shampoota.

Vierailija
7/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en. Tykkään kun on puhtaat hiukset. Vaikuttaa yleisilmeeseenkin.

Vierailija
8/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnin näköiset näppylät kuulostavat ikäviltä, ei minulle ainakaan tullut sellaisia. Normaalisti pesuväliä pidennetään vähitellen, 2 > 3 > 4 > 5 päivää ja niin edelleen. Itselläni kyllä auttaa kovasti se, että hiukseni ovat luonnonkiharat. En myöskään harjaa niitä kovin paljon, koska harjaus levittää rasvaa hiuksiin. Mutta sinuna näyttäisin päätäni jollekin ammattilaiselle, joka varmistaisi ettei ole mistään päänahan sairaudesta kyse.

Vierailija
9/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on merkki siitä ettei sovi sulle. Pese 2 päivän välein.

Vierailija
10/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnin näköiset näppylät kuulostavat ikäviltä, ei minulle ainakaan tullut sellaisia. Normaalisti pesuväliä pidennetään vähitellen, 2 > 3 > 4 > 5 päivää ja niin edelleen. Itselläni kyllä auttaa kovasti se, että hiukseni ovat luonnonkiharat. En myöskään harjaa niitä kovin paljon, koska harjaus levittää rasvaa hiuksiin. Mutta sinuna näyttäisin päätäni jollekin ammattilaiselle, joka varmistaisi ettei ole mistään päänahan sairaudesta kyse.

Kiharoille tuo toimii, koska kiharat hiukset ovat luonnostaan kuivemmat. Ne imevät päänahkasi erittämän rasvan, jolloin et saa tulehdusta päänahkaan.

Vierailija
11/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin pesin hiukset joka toinen päivä. Nyt pesen kaksi kertaa viikossa, hyvin toimii itselläni. Aikoinaan, kun etätyöt alkoivat, pesuväli pidentyi automaattisesti, kun ei tarvinnut laittautua joka päivä töihin.

Jos ap kärsii pitkästä pesuväleistä, en tiedä, kannattaako sitä jatkaa. Kaikki ei välttämättä sovi kaikille.

Vierailija
12/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Minulla oli sama ongelma ja että mä vihaan tuota ohjetta, joka on päin percettä. Se saattaa olla taliköhnäihottuma, mikä vahingoittaa pysyvästi hiustuppea, ellet ala hoitaa sitä oikein! Mene Apteekkiin ostamaan shampoota ja pese hiuksesi päivittäin nyt alkuun parin viikon kuuri. Jos se ei auta, niin käy ihotautilääkärillä.

Melkein pilasin hiukseni noilla pesuvälin pidennyksillä, ohentuivat. Nyt hiuspohja on parempi, mutta korvanlehtiä joutuu hoitelemaan päivittäin. Hoitona on pesu kahdesti päivässä ja käsidesiä päälle. Muuten alkaa hirvittävä kutka ja iho menee verille kuten päänahassakin. Hoitamattomana hiustupet vahingoittuvat pysyvästi, joten hulluilla ohjeilla saa tosiaan tuhoa aikaan.

Vierailija
13/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa viikossa jo vuosia. Ei kerkeä eds rasvoittua. Pitkät hiukset voi hyvin. En ole koskaan värjännyt, kihartanut tai kuivannut.

Vierailija
14/41 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin 2v pidentää pesuväliä mutta ei onnistunut. Nyt pesen joka toinen päivä ja silloinkin pesupäivänä hiukset ovat rasvaiset ja ihan pitkin päätä ja päänahka näkyy.

Vierailija
15/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin tänään hiukset shampoolla ja päänahka on kuin tulessa ja kutiaa :(

Ap

Vierailija
16/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk likaisen rasvapäänahan haju, kaupungilla joskus lemahtaa joku ohikulkija. Itse asiassa ihmiset haisevat mielestäni nykyään enemmän.

Vierailija
17/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minua ei kiinnosta yhtään mistä hiukset pitävät. Ne ovat kuollutta ainetta. Päänahkaa pesen ja ihotautilääkärinkin ohje on, että joka päivä. Seborreaa. Normaalikaan päänahka ei välttämättä kestä hyvin liassa ja rasvassa muhimista vielä helteillä.

Vierailija
18/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yritin 2v pidentää pesuväliä mutta ei onnistunut. Nyt pesen joka toinen päivä ja silloinkin pesupäivänä hiukset ovat rasvaiset ja ihan pitkin päätä ja päänahka näkyy.

Miksi ihmeessä olet likaisilla hiuksilla? Pese hyvä ihminen päivittäin ne. Kaikilla ei toimi mitkään harvennetut pesuvälit.

Vierailija
19/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pessyt shampoolla hiuksia pariin vuoteen. Hiukset ovat ilmavat ja hyväkuntoiset. Pesen kananmunankeltuaisvedellä, 1 keltuainen n. 2dl viileää vettä. Normaalisti kastellaan hiukset ja keltuaisvesi hiuksiin, hierotaan myös päänahkaan. Huuhdellaan haalealla, viileällä vedellä. Lopuksi kylmä vesi. Pyyhekuivattuun hiuksiin hoitoaine ja annetaan vaikuttaa ja huuhdellaan, lopuksi kylmällä vedellä. Hiukset ovat todella ilmavat ja puhtaat monta päivää. Shampoo usein jättää tukan rasvaiseksi, usein jo seuraavana päivänä likainen. Päänahka tulee huuhdella kunnolla pesun jälkeen. Kannattaa kokeilla kananmunankeltuaisvedellä pesua. Ei kuivata hiuksia. Tekee ihanan ilmaviksi ja paksun tuntuisiksi myös. Itse pesen kerran pari viikossa kananmunankeltuaisvedellä. Hiukset ovat ilmavat, paksut. Kannattaa kokeilla. Shampoopesun jälkeen päänahka hikoilee ja tukka ei ole ilmava ja raikas.

Vierailija
20/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesin tänään hiukset shampoolla ja päänahka on kuin tulessa ja kutiaa :(

Ap

Voisi sopia joku muu shampoo paremmin. Onko finnejä vain päänahassa?