Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua passiivis-agressiiviseen työkaveriin? Vihaisen oloinen minua kohtaan.

Vierailija
13.08.2022 |

Ei vastaa aina tervehtiessä, tuhahtelee, kun keskustelen jonkun toisen kanssa.
Jää eteen ovenpieleen, kun yritän esim poistua huoneesta, ei muka huomaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kuulosta passiivis-aggressiiviselta, ihan vaan aggressiiviselta. Ota pomon kanssa puheeksi.

Esimies on työpaikalla huolehtimassa siitä, että työt tulevat tehdyiksi hyvin. Hän ei ole äitinne tai isänne, jolle mennään itkemään, että toi tuhahti. Aikuiset ihmiset selvittävät asiansa itse. Myös selvissä kiusaamistilanteissa ihminen ottaa itse asian puheeksi toisen kanssa. Mikäli tilannne jatkuu, niin lopulta voi tulla puhumaan esimiehelle.

Se on esimiehen työ hoitaa jos aikuinen ei osaa käyttäytyä ammattimaisesti.

Vierailija
22/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku työpaikalla kohtelee tuolla tavalla, itse ainakin teen tuolloin kaikkeni että voin olla tuon ihmisen lähistöllä. Olen ystävällinen ja ihan normaali, mutta pyrin olemaan tuon ihmisen lähistöllä kontaktissa mahdollisimman paljon. Jos hän käyttäytyy noin törkeästi sinua kohtaan, silloin se on hänen ongelma. Ja minä teen hänen ongelmastaan vaan isomman lisäämällä altistusta. Lisää vaan lähikontaktia. Ei tarvitse edes puhua mitään, pääasia että on lähistöllä, katseen kanssa linjassa tai ihan miten vaan tilanteessa, jossa normaali ihminen kohtelee toista ystävällisesti tai ystävällisen neutraalisti. Hän on huonolla käytöksellään ansainnut että annoksen läsnäoloasi.  Yleensä tilanne lähtee tuolloin kehittymään: hän joko alkaa sekoilemaan entistä pahemmin ja nolaa itsensä, ymmärätä typeryytensä ja alkaa käyttäytyä normaalisti, jatkaa peliään ja tilanne tulee läpinäkyväksi muille työpaikan ihmisille, jolloin esimiesten pitäisi jo puuttua asiaan. 

Helppo uskoa ettei seurastasi pidetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä oliko ensivaikutelmasi hänestä se, että et pidä hänestä, ja ylitulkitseko nyt jokaista tekoa.

Minulla eräs työkaveri väittää minun käyttäytyvän noin, koska inhoaa minua. Tuo käytös on luultavasti totta hänen omassa päässään, mutta mitään perusteita sille ei ole. Vilkasta mielikuvitusta, koska hän kai olettaisi minun käyttäytyvän noin, mikäli muita ei olisi paikalla.

En tiedä. Tai sitten se on sekaisin.

Tämä oli hyvin selostettu. On täysin mahdollista, että ei itse oikein pidä jostain ihmisestä, ottaa hänet silmätikukseen ja sitten ylitulkitsee kaikkea hänen tekemistään. Ylipäänsä vatkaa liikaa kaikkea tämän ihmisen sanomaa, tekemää, ilmeitä jne.

Ja se toinen ihminen vaistoaa myös tämän ja kielteinen tunnelma alkaa puolin ja toisin ruokkia negatiivista käyttäytymistä,

Itsestä se muutos parempaan lähtee, jos on lähteäkseen.

Vierailija
24/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kuulosta passiivis-aggressiiviselta, ihan vaan aggressiiviselta. Ota pomon kanssa puheeksi.

Esimies on työpaikalla huolehtimassa siitä, että työt tulevat tehdyiksi hyvin. Hän ei ole äitinne tai isänne, jolle mennään itkemään, että toi tuhahti. Aikuiset ihmiset selvittävät asiansa itse. Myös selvissä kiusaamistilanteissa ihminen ottaa itse asian puheeksi toisen kanssa. Mikäli tilannne jatkuu, niin lopulta voi tulla puhumaan esimiehelle.

Se on esimiehen työ hoitaa jos aikuinen ei osaa käyttäytyä ammattimaisesti.

Ensin kuuluu ottaa asia itse puheeksi,

Vierailija
25/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku työpaikalla kohtelee tuolla tavalla, itse ainakin teen tuolloin kaikkeni että voin olla tuon ihmisen lähistöllä. Olen ystävällinen ja ihan normaali, mutta pyrin olemaan tuon ihmisen lähistöllä kontaktissa mahdollisimman paljon. Jos hän käyttäytyy noin törkeästi sinua kohtaan, silloin se on hänen ongelma. Ja minä teen hänen ongelmastaan vaan isomman lisäämällä altistusta. Lisää vaan lähikontaktia. Ei tarvitse edes puhua mitään, pääasia että on lähistöllä, katseen kanssa linjassa tai ihan miten vaan tilanteessa, jossa normaali ihminen kohtelee toista ystävällisesti tai ystävällisen neutraalisti. Hän on huonolla käytöksellään ansainnut että annoksen läsnäoloasi.  Yleensä tilanne lähtee tuolloin kehittymään: hän joko alkaa sekoilemaan entistä pahemmin ja nolaa itsensä, ymmärätä typeryytensä ja alkaa käyttäytyä normaalisti, jatkaa peliään ja tilanne tulee läpinäkyväksi muille työpaikan ihmisille, jolloin esimiesten pitäisi jo puuttua asiaan. 

Tuolla menolla teiltä molemmilta jää työt tekemättä. Te olette töissä siellä, ette haastamassa toisianne - teette sen sitten työpäivän jälkeen hiekkalaatikolla. Jätä koko homma omaan arvoonsa, provosointi on sellainen moka, että se tulee kääntymään sinua vastaan. Vaikka väistämättä käy mielessä, että olet jollain tavoin jo provosoinut ja antanut aihetta suuttua sinulle. Mitä sinä oikeastaan puuhastelet siellä työpaikallasi ja minkä asian jätät kertomatta/kerrot vähän muunnellusti tässä? Aika suunnitelmallisen kuuloista tuo sinun kertomasi.

Vierailija
26/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa oli aika merkityksellistä puhua PASSIIVIS-aggressiivisuudesta. Jos toinen on passiivinen, agressiivisuus on yleensä joko keksittyä, tai niin pienimuotoista, että siitä on hölmöä valittaa. "Pomo, tuo katsoi minua pahasti!".

Kuulostaa iltapäivälehtien otsikolta.

Vierailija
27/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa oli aika merkityksellistä puhua PASSIIVIS-aggressiivisuudesta. Jos toinen on passiivinen, agressiivisuus on yleensä joko keksittyä, tai niin pienimuotoista, että siitä on hölmöä valittaa. "Pomo, tuo katsoi minua pahasti!".

Mikä motiivi sinut laittaa selittelemään asiaa?

Vierailija
28/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä motiivi sinut laittaa selittelemään asiaa?

Mitä tarkoitat?

Ap puhui passiivis-aggressiivisuudesta, ja esimerkit olivat katseita, hymähtelyjä tai väärässä paikassa seisomisia. Kyllä se pistää miettimään ap:n motiiveja.

Vierailija
29/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en reagoisi mitenkään. Tervehtisin normaalisti, mutta en tuppautuisi seuraan vaan hoitaisin omat hommani. En miettisi asiaa yhtään enempää.

Vierailija
30/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi täällä jotkut yllyttävät provosoimaan ja ärsyttämään niin kauan, että lopulta saa tilanteen ilmiliekkeihin, ja tämä toinen henkilö saadaan leimattua koko työyhteisön silmissä.

Tällaiset omituiset taidot tytöt näyttävät osaavan jo päiväkodissa, ja jotkut jatkavat niitä näköjään vielä työpaikoilla.

Vierailija
31/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Voi hyvin että työpaikalla muut ovat väittäneet sinun sanoneen tai tehneen jotain, josta hän on suuttunut/loukkaantunut sinulle. Valhe paljastuu, kun kissa nostetaan pöydälle, että miksi hän käyttäytyy noin.

Tuossa pomo kahdenkesken pitää juttutuokion tyypin kanssa.

Vierailija
32/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Voi hyvin että työpaikalla muut ovat väittäneet sinun sanoneen tai tehneen jotain, josta hän on suuttunut/loukkaantunut sinulle. Valhe paljastuu, kun kissa nostetaan pöydälle, että miksi hän käyttäytyy noin.

Keskustelu aiheesta hymähditkö.

Vierailija
33/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse samantapaisessa tilanteessa. Olen ottanut etäisyyttä sekä henkisesti että fyysisesti. Yritän järjestää myös työvuoroni siten, että joudun olemaan kyseisen tyypin kanssa mahdollisimman vähän tekemisissä.

Annan hänen raivota enkä lähde siihen mukaan. Itsensähän se siinä nolaa, eikä tuo huono käytös ole jäänyt muiltakaan huomaamatta.

Vierailija
34/35 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu aiheesta hymähditkö.

"Jää eteen ovenpieleen, kun yritän esim poistua huoneesta, ei muka huomaa."

Jos AP tuntee tyypin kiusaavan häntä, niin siitä kannattaa puhua pomon kanssa. Jos kiusaus on todellista, kiusaajan kanssa asian hoito alkaa. Jos kiusaamista ei ole, AP saa apua psyykkiseen ongelmaansa työterveydestä. Win-win.

Vierailija
35/35 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse samantapaisessa tilanteessa. Olen ottanut etäisyyttä sekä henkisesti että fyysisesti. Yritän järjestää myös työvuoroni siten, että joudun olemaan kyseisen tyypin kanssa mahdollisimman vähän tekemisissä.

Annan hänen raivota enkä lähde siihen mukaan. Itsensähän se siinä nolaa, eikä tuo huono käytös ole jäänyt muiltakaan huomaamatta.

Aika tyranni on työpaikalla, ja tuntuu, että kaikki ovat hyväksyneet hänen käytöksen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä