Mieleesi jäänyt kohtaaminen !
Oletko elämäsi aikasi kohdannut henkilön, jonka kanssa juttelit ehkä vain hetken tai hiukan pitempäänkin ja tästä tapaamisesta jäi sinulle jotenkin haikea tai muuten koskettava tunne? Et tiedä kuka hän oli eikä hän, kuka sinä olit. Eikä kyseessä siis mitään seksijuttuja vaan muutoin ikimuistoinen kohtaaminen. Aloitan: tapasin tänä aamuna linja-autoasemalla bussia odottaessani mielenkiintoisen, minua nuoremman miehen, joka aloitti keskustelun kommentoimalla minun matkalaukkuani. Juttelimme ehkä varttitunnin sitä sun tätä. Lähtiessäni bussiin toivotin hänelle kaikkea hyvää...ehkä hänessä oli jotain surumielistä, vaistosiko hän samaa minussa, vaikka minäkin välillä hymyilin? Voi, kun törmäisin häneen vielä joskus!
Kommentit (18)
Odotin esikoista olin jo aika pitkällä raskaudessa. Olin hyvin hermostunut ja jännittynyt. Mietin miten kaikki tulee menemään ja olenko hyvä äiti. Olin lenkillä ja vastaan käveli herttainen mummo ja jäimme juttelemaan. Puhuimme raskaudestani ja mummo sanoi että "kaikki menee varmasti hyvin. Sinusta tulee hyvä äiti." Ja tsemppasi paljon ja kertoi omista kokemuksistaan. Tuli hyvä mieli :)
Vierailija kirjoitti:
Odotin esikoista olin jo aika pitkällä raskaudessa. Olin hyvin hermostunut ja jännittynyt. Mietin miten kaikki tulee menemään ja olenko hyvä äiti. Olin lenkillä ja vastaan käveli herttainen mummo ja jäimme juttelemaan. Puhuimme raskaudestani ja mummo sanoi että "kaikki menee varmasti hyvin. Sinusta tulee hyvä äiti." Ja tsemppasi paljon ja kertoi omista kokemuksistaan. Tuli hyvä mieli :)
Tyhjää sanahelinää, jopa loukkaavaa! Kertoi omista kokemuksistaan, tuohan on huonon kuuntelijan merkki. Itsestään puhuvat keskustelukumppanit ovat vihoviimeisiä. Kyllä on kommentoija halvalla tullut tyytyväiseksi.
Mukavaa kuulla lisääkin teidän muiden erilaisia "tapauksia" lyhyistä kohtaamisista jotka jäivät mieleen. Tarinat riittävät eikä niitä kenenkään ulkopuolisen pidä rueta kommentoimaan ja arvostelemaan!
Ystävällisin terveisin AP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhjää sanahelinää, jopa loukkaavaa! Kertoi omista kokemuksistaan, tuohan on huonon kuuntelijan merkki. Itsestään puhuvat keskustelukumppanit ovat vihoviimeisiä. Kyllä on kommentoija halvalla tullut tyytyväiseksi.
Kyllä he puhuivat myös kirjoittajan raskaudesta. Etkö osaa lukea :D Vaikutat jotenkin katkeralta ihmiseltä. Etkö ole ikinä itse tullut raskaaksi vai mikä on ongelmasi?
Kohtasin Dingon, en bensapumpun luona, vaan hän oli Kaarle XII:n vessassa juomassa olutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä he puhuivat myös kirjoittajan raskaudesta. Etkö osaa lukea :D Vaikutat jotenkin katkeralta ihmiseltä. Etkö ole ikinä itse tullut raskaaksi vai mikä on ongelmasi?
Tiedän monia mummoja, jotka puhuvat vain omista asioistaan, eivätkä osaa kuunnella lainkaan. Latelevat jotain latteuksia sitten.
Kohtasin nuoren mieslääkärin vastaanotolla, kieltäytyi tutkimasta ihottumaani koska ilmeisesti oletti että olen iskemässä sitä ja sen vuoksi haluan lähempää kontaktia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän monia mummoja, jotka puhuvat vain omista asioistaan, eivätkä osaa kuunnella lainkaan. Latelevat jotain latteuksia sitten.
No sinä voit tietää monia mummoja jotka ovat tommosia. Mutta se ei tarkoita että kaikki maapallon mummot ovat samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kohtasin nuoren mieslääkärin vastaanotolla, kieltäytyi tutkimasta ihottumaani koska ilmeisesti oletti että olen iskemässä sitä ja sen vuoksi haluan lähempää kontaktia.
Mitä, onko tuo totta? En usko.
Sairastuin vakavaan, henkeä uhkaavaan sairauteen, kun lapseni oli pieni taapero. Tehtiin tutkimuksia ja olin siinä puolialastomana ja koetin jutella niitä näitä. Mietin mihin lapseni joutuu, jos kuolen. Sh:n kasvot ja silmät jäivät mieleen, vaikka en edes muista mitä hän sanoi, mutta hän oli todella empaattinen. Toinen vastaavanlainen oli, kun eräs päivystyspolin vanhempi sh oli todella empaattinen ja ystävällinen, kun tulin taas sinne heikossa hapessa. Hänen kosketuksensa ja tapa olla läsnä ja nähdä potilas jäi mieleen.
Sairaalle pienikin empaattisuus on merkityksellistä. Monet ovat yksinäisiä, koska vakava sairaus vie suurimman osan ystävistä.
Vauva.fi: n tulee paljon uusia aloituksia joka päivä. Siksiköhän ei ole malttia lukea ketjujen aloituksia tarkasti? Tässähän on kyse ventovieraiden kohtaamisista selvästi sanottuna" et tiedä, kuka hän oli eikä hän, kuka sinä olit".
Vierailija kirjoitti:
Kohtasin Dingon, en bensapumpun luona, vaan hän oli Kaarle XII:n vessassa juomassa olutta!
Menin kerran Poriin kavereiden luokse ja junassa rupesin miettimään, että Dingo on Porista.
Mentiin sitten johonkin yökerhoon/baariin. Näin Neumanin. Pyysin sitä tanssimaan. Se käyttäytyi erikoisesti. Kakoi kurkkuaan ja nieleskeli ja oli muutenkin olevinaan hämmentynyt tanssiinpyynnöstä. Tanssittiin pari biisiä.
Olin kerran menossa työhaastettuluun ja koska oli aikaa, menin kahville huoltoasemalle.
Viereisessä pöydässä oli kolme nuortamiestä. Yksi kuolisi mun perään ja sanoi, että tuo on mun unelmien nainen. Muut toppuutteli ja sanoivat, että sulla on jo avovaimo.
Muutama kuukausi sitten junassa istui vieressäni henkilö, joka luki jotain kirjaa. Jossain vaiheessa hän keskeytti lukemisen ja laittoi kirjan syliinsä, jolloin näin kirjan nimen. Se oli Lähtösi jälkeen, kokemuksia surusta ja selviytymisestä. Pyysin saada vilkaista kirjan takakantta ja ottaa kuvan kännykälläni. Kyyneleet tulivat silmiini, pyysin anteeksi, mutta en tohtinut alkaa jutella hänen kanssaan eikä hänkään kysellyt enempää. Siinä lähellä oli muitakin matkustajia.
Kone oli myöhässä neljä tuntia. Tapasin samaan koneeseen olleen menossa miehen joka kompastui ja kaatoi minut maahan vahingossa, käytiin syömässä ja vietettiin koko loma yhdessä. Nyt kolme lasta ja talo ja 22 vuotta naimisissa :)
Viime lauantai yönä tapasin junassa Seutulan lentokentältä tullessani venäläis-taustaisen nuorehkon naisen, joka kysyi minulta, että meneekö tämä juna hellsingin pääasemalle, vaikka kiertääkin Tikkurilan kautta. Virkoin, että kyllä menee. Jotain muutakin siinä puhuimme. Hänen suomen ääntämyksensä oli hyvä.
Tiedän todella hyvin mitä tarkoitat, mutta ei ikävä kyllä tule juuri mieleeni. Täytyy miettiä !
PS. Ihana tarina ap.