Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä sähkön hinta tulevassa sopparissa?

Vierailija
12.08.2022 |

Tällä hetkellä 5,2c/kWh, nyt fortum tarjoaa joulukuussa kun tämä soppari loppuu, sopparia hintaan 31,28 c/kWh ja 2 vuoden sopimus tämä. Niin ja vielä 4,50€/kk hinta päälle. Eikös tämä nyt ole sairaan kallis?!

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun vuokralla kerrostalossa ja koko ajan mietin, että milloin tulee ilmoitus että vuokra nousee. Tässä kyllä nousi vuokra joskus maaliskuussa 10 eurolla ja tietääkseni vuokraa ei saa nostaa kuin kerran vuodessa vai olenkohan väärässä. Toivon että ei nousisi edes ensi vuonna mutta nähtäväksi jää. Uuteen vuokra-asuntoon sitten muutettava jos kauheasti nousee, mutta eipä sekään ratkaisu ole jos kaikkialla vuokrat nousee, paitsi jos sitten muuttaa pienempään asuntoon ja ns. huonomalle alueelle...

Vierailija
82/100 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on historiallisesti huonoin aika sitoa itsensä uuteen määräaikaiseen sopimukseen. Keväällä ehdot jo paljon paremmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on historiallisesti huonoin aika sitoa itsensä uuteen määräaikaiseen sopimukseen. Keväällä ehdot jo paljon paremmat.

Lieköhän..

Vierailija
84/100 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vuokran hinta nousee, niin onneksi silloin myös asumistukeni nousee (olen vanhempainvapaalla).

Vierailija
85/100 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei tiedä minkälainen kauhujen talvi on tulossa, nyt tarjottavat sopimukset voivat olla mansikkaherkkua siihen verrattuna.

Vierailija
86/100 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei tiedä minkälainen kauhujen talvi on tulossa, nyt tarjottavat sopimukset voivat olla mansikkaherkkua siihen verrattuna.

Luin kirjoituksen, missä sanottiin, että tulevaisuudessa saatetaan tehdä vain pörssisähkösopimuksia.

Vierailija
87/100 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkönhinnan nousu vielä jotenkin menee, mutta sitten kun tuo sähkönsiirron hinta myös kallistuu sitä mukaan mitä korkeampi sähkölasku, ja nyt jo tällä aluueella Suomen kallein sähkönsiirron hinta, niin onpas kiva...

Vierailija
88/100 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa ketjua! Mikä nykyinen hinta ja paras tarjous? Kuukauden päästä loppuu nykyinen sopimus ja uutta kilpailutan. Saisinko muilta hieman vertailupohjaa, kiitos!

Paras tarjous nyt 8,48 / 8,82senttiä/kwh. Päälle kk maksu n. 4e.

Onko järkevää ottaa 24kk sopimus / pörssisähkö...?

Vierailija
89/100 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettuani vuoden 17 senttiä sähköstä määräaikaisena, minusta tuntuu ettei pörssisähkö voi ainakaan korkeammaksi nousta keskimäärin joten olen valmis koettamaan onneani.

Vierailija
90/100 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkönhinnan nousu vielä jotenkin menee, mutta sitten kun tuo sähkönsiirron hinta myös kallistuu sitä mukaan mitä korkeampi sähkölasku, ja nyt jo tällä aluueella Suomen kallein sähkönsiirron hinta, niin onpas kiva...

Se on jännä juttu miten nykyään suurin osa laskusta muodostuu tuosta siirtopuolesta. Siirtoonkin ympätty oma kWh-taksa joka alkaa lähennellä sekin jo ihan näitä sähkön kilowattihintoja. Ikäänkuin sähköstä laskutettaisiin kahteen kertaan.

Vierailija
91/100 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä juttu miten nykyään suurin osa laskusta muodostuu tuosta siirtopuolesta. Siirtoonkin ympätty oma kWh-taksa joka alkaa lähennellä sekin jo ihan näitä sähkön kilowattihintoja. Ikäänkuin sähköstä laskutettaisiin kahteen kertaan.

Itse olen omat sähkölaskuajat elänyt niin että aina ollut tuo siirtomaksu, mutta ymmärtääkseni aina ei näin ollut ja joskus on maksettu pelkästä sähköstä ja siitä siis sähköfirman pitänyt ottaa ylläpito yms. kuluihinkin. Mitenköhän ihmeessä ennen tätä siirtorahastusta on sähköfirmat tulleet toimeen.

Vierailija
92/100 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen omat sähkölaskuajat elänyt niin että aina ollut tuo siirtomaksu, mutta ymmärtääkseni aina ei näin ollut ja joskus on maksettu pelkästä sähköstä ja siitä siis sähköfirman pitänyt ottaa ylläpito yms. kuluihinkin. Mitenköhän ihmeessä ennen tätä siirtorahastusta on sähköfirmat tulleet toimeen.

Ja sähkö oli silloin jopa niin halpaa että porotettiin 60W hehkulamppuja talon täydeltä, eikä kukaan paasannut että sammuttakaa valot kun lähdette huoneesta!

Vierailija
93/100 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin hiukka yli vuosi sitten tuon Fortumin 2 vuotisen sopimuksen 32c/kWh, vielä vuosi jäljellä, sitten ei Fortumia, ei koskaan enää!

Vierailija
94/100 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne siirtoyhteydet maksettiin aina tonttien sähköliittymämaksulla (jotain 3-20 tuhatta euroa). Sitten sähköyhtiöt jättivät ilmalinjojen alla kasvavat puut raivaamatta (koska ei voitu tehdä koneilla ja metsureille piti maksaa muka palkkaakin). Seuraavaksi pikku puhurikin kaatoi näitä raivaamatta jääneitä vesoja sähkölinjoille ja eduskunta päätti kaivattaa sähkölinjat maahan (mitä ei tehdä esim. Ruotsissa tai Norjassa kuin poikkeustapauksissa). Sitten Fortum möi sähköverkkkonsa Carunalle 2014-2015. Sähköverkot olivat Fortumin taseessa arvostettu 3 miljardiin euroon ja Caruna osti verkot 7 miljardilla. Sähköverkkoyhtiö saa laskuttaa asiakkaitaan 6%:lla sijoittamastaan summasta eli Caruna pystyi nyt heti laskuttamaan yli kaksinkertaisesti Fortumiin verrattuna ja koko ajan lisää, kun maankaivuu vaan jatkuu ja jatkuu. Hah, hah, voi Teitä tyhmiä suomalaisia!

Vierailija
95/100 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne siirtoyhteydet maksettiin aina tonttien sähköliittymämaksulla (jotain 3-20 tuhatta euroa). Sitten sähköyhtiöt jättivät ilmalinjojen alla kasvavat puut raivaamatta (koska ei voitu tehdä koneilla ja metsureille piti maksaa muka palkkaakin). Seuraavaksi pikku puhurikin kaatoi näitä raivaamatta jääneitä vesoja sähkölinjoille ja eduskunta päätti kaivattaa sähkölinjat maahan (mitä ei tehdä esim. Ruotsissa tai Norjassa kuin poikkeustapauksissa). Sitten Fortum möi sähköverkkkonsa Carunalle 2014-2015. Sähköverkot olivat Fortumin taseessa arvostettu 3 miljardiin euroon ja Caruna osti verkot 7 miljardilla. Sähköverkkoyhtiö saa laskuttaa asiakkaitaan 6%:lla sijoittamastaan summasta eli Caruna pystyi nyt heti laskuttamaan yli kaksinkertaisesti Fortumiin verrattuna ja koko ajan lisää, kun maankaivuu vaan jatkuu ja jatkuu. Hah, hah, voi Teitä tyhmiä suomalaisia!

Onko olemassa ketään tyhmempää kuin suomalainen äänestäjä?

Vierailija
96/100 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että osaan olla sitten tyhmä vedätettävä! kirjoitti:

Itse otin hiukka yli vuosi sitten tuon Fortumin 2 vuotisen sopimuksen 32c/kWh, vielä vuosi jäljellä, sitten ei Fortumia, ei koskaan enää!

Vuosi sitten näkyvyys tulevaisuuteen oli todella huono.

Olen vilpittömän pahoillani puolestasi.

Vierailija
97/100 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Fortum vielä sijoitti ne miljardit Uniperiin ja hokkus-pokkus, kaikki rahat kankkulan kaivoon!

Vierailija
98/100 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan vanhaa ketjua! Mikä nykyinen hinta ja paras tarjous? Kuukauden päästä loppuu nykyinen sopimus ja uutta kilpailutan. Saisinko muilta hieman vertailupohjaa, kiitos!

Paras tarjous nyt 8,48 / 8,82senttiä/kwh. Päälle kk maksu n. 4e.

Onko järkevää ottaa 24kk sopimus / pörssisähkö...?

24 kk:n sopimus tuskin on järkevää. Pahinta siinä on, ettei siitä pääse halutessaan eroon.

Tuulivoiman takia sähkön hinta Suomessa tulee olemaan ainakin pitkään (ellei pysyvästi) hyvin epävakaa, mutta suurimman osan ajasta hinta tullee olemaan alhainen. Eli jos voi olla lämmittämättä sähkösaunaa tulevina 50 sentin päivinä, on pörssisähkö melkein varmasti edullisinta. Siksi toisekseen, pörssisähköstä pääsee aina 14 päivässä eroon, jos se alkaa ahdistaa.

T: Ylihuomenna loppuvasta 5 snt/kWh 24 kk:n sopparista pörssisähköön

Vierailija
99/100 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordpool + 0,25snt nyt ja mitään määräaikaisia en harkitsekaan ellei hinta paino jonnekin reilusti 5 alapuolelle. En välttämättä sittenkään, koska negatiiviset tuulijaksosähköt taitaa olla tulleet jäädäkseen ja sopii mulle.

Vierailija
100/100 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö sähkö 7 senttiä päivä 10 senttiä 4€ perusmaksu. 12 kk soppari alkaa lokakuun lopussa, nyt vielä 4 senttiä yö ja 5,4 päivä...

Kulutus pääosin neljänä talvikuukautena, koko kulutus 50 00kW joten pörssi sähkö ei todellakaa kiehdo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän