Paljon teillä sähkön hinta tulevassa sopparissa?
Tällä hetkellä 5,2c/kWh, nyt fortum tarjoaa joulukuussa kun tämä soppari loppuu, sopparia hintaan 31,28 c/kWh ja 2 vuoden sopimus tämä. Niin ja vielä 4,50€/kk hinta päälle. Eikös tämä nyt ole sairaan kallis?!
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvii miettiä, ku kela maksaa...
Kelalla on sähkölaskuissa katto.
Luulisi että Kelankin pitäisi tarkistaa perusteensa ja korottaa korvauskattoa näillä hinnoilla, varsinkin jos näin jatkuu. Itse maksan laskuni kyllä omasta pussista, mutta olen työni puolesta tekemissä eläkeläisten kanssa, joilla rahat hädin tuskin riittää ruokaan ja lääkkeisiin.
Odotan laskevan maaliskuuhun mennessä kun sopimus loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä kuolee noin 5000 kuukaudessa. Moni taitaa ensi talvena periä sähkölämmitteisen talon.
Ihan yhtä moni kuin viime talvenakin. Onneksi asumattoman talon voi pitää viileänä niin ei ole isot lämmityskulut.
Lämpö täytyy olla vähintään 15 muuten tulee vesivahinko.
Meilläpäin oli yksi talo ulosotossa, paritalo. Ei ollut lämmityksiä päällä ja talvella halkesi vessapytty ja lämminvesivaraaja ja tuli isot vesivahingot. Vakuutus ei korvaa, kun ei ole lämpöjä päällä, sen kyllä näkee onko ollut lämmöt päällä. Ja tuo vessapytty ja lämminvesivaraaja oli suht uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että Kelankin pitäisi tarkistaa perusteensa ja korottaa korvauskattoa näillä hinnoilla, varsinkin jos näin jatkuu. Itse maksan laskuni kyllä omasta pussista, mutta olen työni puolesta tekemissä eläkeläisten kanssa, joilla rahat hädin tuskin riittää ruokaan ja lääkkeisiin.
Perheitä asuu vuokrakaksioissa ja vuokrakolmioissa. Miksi eläkeläiselle pitäisi maksaa omakotitalon lämmitys?
1.7. alkoi 2 v määräaikainen 11,36 ja kk maksu 1,55. Tuntui kalliilta edelliseen verrattuna mutta tilanteeseen nähden ok. Onneksi älyttiin ottaa se toukokuussa.
Vakuutus ei korvaa vanhaa kattoa ja putkia, kastunutta lattiaa jne. kyllä.
Osalla näyttää olevan talossa aika vanha katto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheitä asuu vuokrakaksioissa ja vuokrakolmioissa. Miksi eläkeläiselle pitäisi maksaa omakotitalon lämmitys?
Perheiden on pakko asua vuokrakaksioissa ja vuokrakolmioissa, jos meinaa, että on rahaa ostaa kasvaville lapsille vaatteita ja ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutus ei korvaa vanhaa kattoa ja putkia, kastunutta lattiaa jne. kyllä.
Osalla näyttää olevan talossa aika vanha katto.
Luin kirjoituksen, missä joku kirjoitti, että 1980 - luvun taloon kattoremontti oli maksanut yli 20 000 euroa, koska oli asbestia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vaikka siksi, että oltaisiin inhimillisiä, eikä ajettaisiin niitä vanhuksia pois kotoaan, jotka ovat rakentaneet sinullekin tätä maata, missä voidaan elää vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vaikka siksi, että oltaisiin inhimillisiä, eikä ajettaisiin niitä vanhuksia pois kotoaan, jotka ovat rakentaneet sinullekin tätä maata, missä voidaan elää vapaasti.
Käy nuo vuokralla asuvatkin töissä.
Yksin asuvalle hyväsytään 70 neliötä ja kahdelle 85 neliötä siis lämmityksen suhteen.
Eläkeläisille ei ole ilmaista kodin siivous palvelua, koska kunnilla ja kaupungeilla ei ole siivouspalveluita.
Joko omainen siivoaa tai siivous on ostettava siivousyritykseltä.
Siivous on halvempi ostaa kaksioon kuin omakotitaloon.
Laskin nykyisellä sopparilla vuosikulun olevan vajaa 150 euroa. Helenin nyt tarjoamalla uudellä määräaikaisella sopparilla hinta olisi reilu 850 euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisille ei ole ilmaista kodin siivous palvelua, koska kunnilla ja kaupungeilla ei ole siivouspalveluita.
Joko omainen siivoaa tai siivous on ostettava siivousyritykseltä.
Siivous on halvempi ostaa kaksioon kuin omakotitaloon.
Jos tulee syöpä tai täyttää 100 - vuotta niin ei välttämättä jaksa enää itse siivota.
Eläkeläinen ei saa myöskään avustajaa. Eläkeläiset on rajattu avustaja palveluista pois. Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa eli miljoona kuusisataa tuhatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo maksaa kodin siivouksesta siivousyritykselle, kun ilmaisia siivouspalveluita ei ole vai siivoavatko omaiset?
54snt/kwh valuuttamuunnoksen jälkeen, toistaiseksi voimassa oleva. Suomessa sähkö on edelleen halpaa, turhaa inisette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Tulevasta en vielä tiedä. Uusin sopparin viime marraskuussa hintaan 7,21 cnt kwh. Se jatkuu vuoden 2023 marraskuulle asti.
Vierailija kirjoitti:
12, jotain. En muista desimaaleja ulkoa. Edellisessä oli 5,0. Tehtiin sopimus kesällä, mutta se astuu voimaan vasta lokakuussa, kun edellinen sopimus päättyy.
Kesäkuussa 13c+ 2 eur kuussa lokakuusta alkaen kahdeksi vuodeksi. Silloin tällä palstalla naurettiin tuolle hinnalle. Soppari oli kuulemma kallis, koska sähkön hinta tippuu. No, mammat voi odotella tippumista ikuisuuteen.
Lämpö täytyy olla vähintään 15 muuten tulee vesivahinko.