Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotiaalla flunssan oireita. Kiusaus laittaa kuitenkin kouluun on suuri NÄISTÄ syistä --->

Flunssaa vain
12.08.2022 |

Osa työnantajista ei maksa palkkaa, jos on 10 vuotta täyttäneen lapsen sairastumisen takia kotona.

Pieni osa työnantajista suorastaan suuttuu poissaoloista.

Koulussa lapsi saa ilmaisen ruoan ja pysyy kärryillä opetuksessa.

--> kouluun.

Miten teillä??

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän 10-vuotias pärjää jo yksin kotona flunssassa. Ja jos on ihan normiflunssa, niin ei kai se estä kouluun menoa, jos vaan potilas itse jaksaa koulupäivät.

Vierailija
2/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi erityislapsi vai miksei pärjää päivää omineen lievien oireiden kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan jätä omaa 8 vuotiastani flunssassa yksin kotiin oman työpäivän ajaksi. Silloin jään lapsen kanssa kotiin. Piste.

Vierailija
4/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas lapsi ei saa mennä kouluun tartuttamaan muita.

Vierailija
5/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun pikkuhiljaa kaikki muut sairastuu flunssaan, niin voit tyytyväisellä mielellä tietää, että sinun lapsesi aloitti tarttumisketjun. Vaikka on vain normi flunssa niin ei ole kiva, että käy tartuttamassa muut. 

Vierailija
6/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ainakaan jätä omaa 8 vuotiastani flunssassa yksin kotiin oman työpäivän ajaksi. Silloin jään lapsen kanssa kotiin. Piste.

Joo, ei kahdeksanvuotiasta tarvitsekaan jättää yksin. Piste.

Vierailija
7/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen koulussa muuttui ohjeistus viime keväänä. Jos korona testi on negatiivinen, eikä lapsi ole kuumeinen, niin lievä nuha esimerkiksi ei ole este tulla kouluun. Jos on päänsärkyä, kovasti tukkoisuutta tai pitää yskiä, niin sitten ei saa mennä kouluun.

10 vuotias on aika siinä rajoilla uskaltaako jättää yksin kotiin. Riippuu varmasti lapsesta ja yksinoloajan pituudesta. Jos on normaalin reipas lapsi, joka itse uskaltaa jäädä ja voisin soitella pitkin päivää, niin kai hän voisi olla yhden päivän yksinkin. Tekemistä ja evästä vaan valmiiksi ja selvät säännöt mitä voi tehdä. Huonovointista tai kuumeista en jättäisi yksin, vaan kai se olisi otettava palkaton vapaa. Ruuan päivä hinta on tosi pieni -muutaman euron ja kärryillä kyllä pysyy, kunhan lukee koulussa käsitellyt asiat ja tekee läksyt. Sellaisia ei kannata huomioida tätä pohtiessa.

Teen tosin itse etätöitä, joten ei ole nyt yli kahteen vuoteen ollut lapsen takia poissaolopäiviä.

Vierailija
8/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kahden vuoden päästä oletkin jo eri mieltä. Kysymysmerkki.

Vierailija
9/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jättäisitkään, kun saat hoitovapaata.

Vierailija
10/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta, päiväkodista tai töistä ei ole tullut mitään ohjeistusta koronan suhteen, joten oletan, että normaalilla menettelyllä mennään eli jos jaksaa mennä kouluun, niin menee (ja kotitesti nega).

Vierailija
11/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen pärjää yksin kotona. Vai oliko sillä kesälomallakin joka päivä joku lastenvahtina?

Vierailija
12/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee koronatesti ja jos se on nega, niin sitten kouluun. Näin itse tekisin. Ja tietenkin pitää katsoa että lapsi on koulukuntoinen, jaksaa olla siellä.

Vierailija
13/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8-vuotias on eri asia kuin 10-vuotias. Ero on iso. Ja kyllä itsekin osaksi päivää jätän 8-vuotiaan sairaanakin kotiin, jos nyt ei ihan tolpiltaan ole mennyt.

Koronakaranteenit oli jo vitsi. Niissä oli oikeus jäädä alle 16-vuotiaan kanssa kotiin täydellä palkalla. SIIS KARANTEENISSA. Eli siis terveen lapsen kanssa. Kuka kehtaa soittaa töihin, että jään tässä 15-vuotiaan, karanteenissa olevan terveen lapseni hoitajaksi kahdeksi viikoksi? Meinasin pökertyä, kun tuollainen paperi tuli meille 2021 syyskuussa kotiin tytön karanteenista. Tyttö oli 15, täytti vasta marraskuussa 16 ja oli aloittanut lukion. Ei pokeri olisi riittänyt soittaa töihin, että jään tässä pariksi viikoksi hoitamaan tervettä lukiolaista.... Mutta varmasti joku kehtaisi näitäkin ottaa. Itse en kehdannut edes 11-vuotiaan seuraksi jäädä, kun oli altistunut ja määrätty kotiin. Erityislapset erikseen, mutta tämä koski siis kaikkia lapsia.

Vierailija
14/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin päiväkodissa ihan normaali meno jo, tietääkseni kukaan ei enää pidä lasta kotona pelkkien flunssaoireiden vuoksi, ellei sitten ole kuumetta jne. tietenkin, ihan kuten ennen koronaakin. Erona on se, että vanhemmat testaavat itseään ja sitten lapsia voi jäädä pois jos vanhemmalla todetaan korona: Lapsia ei kuitenkaan testata eikä tarvitsekkaan testata.

Tänäänkin keltainen räkä valui puolella lapsista ja jollakin yskäkin lisäksi.

Vierailija
15/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronakaranteenit oli jo vitsi. Niissä oli oikeus jäädä alle 16-vuotiaan kanssa kotiin täydellä palkalla. SIIS KARANTEENISSA. Eli siis terveen lapsen kanssa. Kuka kehtaa soittaa töihin, että jään tässä 15-vuotiaan, karanteenissa olevan terveen lapseni hoitajaksi kahdeksi viikoksi? Meinasin pökertyä, kun tuollainen paperi tuli meille 2021 syyskuussa kotiin tytön karanteenista. Tyttö oli 15, täytti vasta marraskuussa 16 ja oli aloittanut lukion. Ei pokeri olisi riittänyt soittaa töihin, että jään tässä pariksi viikoksi hoitamaan tervettä lukiolaista.... Mutta varmasti joku kehtaisi näitäkin ottaa. Itse en kehdannut edes 11-vuotiaan seuraksi jäädä, kun oli altistunut ja määrätty kotiin. Erityislapset erikseen, mutta tämä koski siis kaikkia lapsia.

Lapsesi ei ollut terve, hänellä oli korona. Mahtoiko syyskuussa olla vielä niin, että sairas oli eristyksessä ja saman talouden muut KARANTEENISSA. Eli sinä et edes olisi saanut mennä töihin vaan altistit koko työyhteisön koronalle. Nyt sentään saa saman talouden muut mennä töihin, jos ovat oireettomia ja testissä negatiivinen tulos.

Vierailija
16/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas lapsi ei saa mennä kouluun tartuttamaan muita.

Kyllä saa. Jo viime lukukaudella oli ohje ettei tarvi olla kotona jos vähän nokka vuotaa. Ihan vaan tiedoksi että moni aikuisistakin käy töissä koronassa ei ole päivääkään enää karanteenissa. Maski mummot luulee että ihmisiä vielä jaksaa kiinnostaa joka yskäisy.

Vierailija
17/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei kahdeksanvuotiasta tarvitsekaan jättää yksin. Piste.

Mutkun minäminäminä ja mun lapsi!

Vierailija
18/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten vaikka tartuttaa. En tiedä kuukausiin ketään kellä ois ollut koronasta kuin hyvin lieviä oireita. Lentokoneissa matkustaa jatkuvasti korona sairaita ihmisiä. Monia on juuri nytkin lomakohteissa koronassa ja tulee Suomeen suoraan töihin ja kouluihin. Ei ketään enää kiinnista yks ylihypetetty tauti.

Vierailija
19/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin päiväkodissa ihan normaali meno jo, tietääkseni kukaan ei enää pidä lasta kotona pelkkien flunssaoireiden vuoksi, ellei sitten ole kuumetta jne. tietenkin, ihan kuten ennen koronaakin. Erona on se, että vanhemmat testaavat itseään ja sitten lapsia voi jäädä pois jos vanhemmalla todetaan korona: Lapsia ei kuitenkaan testata eikä tarvitsekkaan testata.

Tänäänkin keltainen räkä valui puolella lapsista ja jollakin yskäkin lisäksi.

Osalla ei tule koronassa kuumetta ollenkaan. Kotitesti näyttää plussaa ehkä vasta kolmantena oirepäivänä.

Eli ei ihme, jos päiväkotilapsi tartuttaa vanhempansa noilla ohjeilla. Sitten nämä vanhemmat tartuttavat työkaverinsa.

Vierailija
20/41 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten vaikka tartuttaa. En tiedä kuukausiin ketään kellä ois ollut koronasta kuin hyvin lieviä oireita. Lentokoneissa matkustaa jatkuvasti korona sairaita ihmisiä. Monia on juuri nytkin lomakohteissa koronassa ja tulee Suomeen suoraan töihin ja kouluihin. Ei ketään enää kiinnista yks ylihypetetty tauti.

Ilmankos on taas kylmäkontit sairaaloiden pihoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme