10-vuotiaalla flunssan oireita. Kiusaus laittaa kuitenkin kouluun on suuri NÄISTÄ syistä --->
Osa työnantajista ei maksa palkkaa, jos on 10 vuotta täyttäneen lapsen sairastumisen takia kotona.
Pieni osa työnantajista suorastaan suuttuu poissaoloista.
Koulussa lapsi saa ilmaisen ruoan ja pysyy kärryillä opetuksessa.
--> kouluun.
Miten teillä??
Kommentit (41)
Mitä sä horiset? 10-vuotias pärjää kotona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin päiväkodissa ihan normaali meno jo, tietääkseni kukaan ei enää pidä lasta kotona pelkkien flunssaoireiden vuoksi, ellei sitten ole kuumetta jne. tietenkin, ihan kuten ennen koronaakin. Erona on se, että vanhemmat testaavat itseään ja sitten lapsia voi jäädä pois jos vanhemmalla todetaan korona: Lapsia ei kuitenkaan testata eikä tarvitsekkaan testata.
Tänäänkin keltainen räkä valui puolella lapsista ja jollakin yskäkin lisäksi.
Osalla ei tule koronassa kuumetta ollenkaan. Kotitesti näyttää plussaa ehkä vasta kolmantena oirepäivänä.
Eli ei ihme, jos päiväkotilapsi tartuttaa vanhempansa noilla ohjeilla. Sitten nämä vanhemmat tartuttavat työkaverinsa.
Niinhän se on, mutta tuo on meillä silti arkea, miksi koulussa pitäisi toimia yhtään eri tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Minun puolisoni sai flunssamaisen lievästä koronataudista sydänvaurion. Ilmeni vasta akuutin taudin jälkeen. Serkkuni sai verenpainetaudin. Molemmat olivat aikaisemmin perusterveitä.
Että työnnä sinä nyt vain tuo flunssahöpötys perseeseesi.
Viesti oli siis tarkoitettu näille kaikille koronaa flunssaksi vähäteille puupalikoille.
vieläkö te teette lapselle joka flunssa oireessa koronatestin? oon itse siirtynyt ns. normaaliin ja en todellakaan tee, jos ei ole kuumetta tai jos oireet selittyy muuten. Jos tiedän et lapsi on edellisenä päivänä mahdollisesti vilustunut, ollu vähissä vaatteissa ulkona tuulisessa säässä tms. ja kokemusta vastaavista kerroista on monia. Muutenkin mietin nykyisin ensin tavallisen flunssan tai taudin mahdollisuutta todennäköisempänä kuin koronan, tää on mennyt jo monta vuotta niin ettei järkeä saa itse käyttää..
Kivahan se on laittaa lapsi flunssassa kouluun muita tartuttamaan. Sieltä sitten kivasti leviää perheisiin ja työpaikoille. Yksi sairastunut voi sairastuttaa aika monta. Ja ihan mikä tarttuva tauti hyvänsä, ei ole pakko olla korona.
Vierailija kirjoitti:
Minun puolisoni sai flunssamaisen lievästä koronataudista sydänvaurion. Ilmeni vasta akuutin taudin jälkeen. Serkkuni sai verenpainetaudin. Molemmat olivat aikaisemmin perusterveitä.
Hmmm.. oletko ihan varma, että serkkusi oli säännöllisesti mittaillut verenpainettaan ennen koronaa ja todennut sen olevan normaali? Vai olisiko kuitenkin niin, että vasta koronan jälkeen tuli mitattua ja huomattua kohonneet paineet? Ei niistä korkeista paineista välttämättä mitään oireita ole joten niistä ei tiedä jos ei mittaa säännöllisesti.
Kyllähän 10 vuotias pärjää yksinkin kotona jos on vaan pientä flunssaa.
Vierailija kirjoitti:
vieläkö te teette lapselle joka flunssa oireessa koronatestin? oon itse siirtynyt ns. normaaliin ja en todellakaan tee, jos ei ole kuumetta tai jos oireet selittyy muuten. Jos tiedän et lapsi on edellisenä päivänä mahdollisesti vilustunut, ollu vähissä vaatteissa ulkona tuulisessa säässä tms. ja kokemusta vastaavista kerroista on monia. Muutenkin mietin nykyisin ensin tavallisen flunssan tai taudin mahdollisuutta todennäköisempänä kuin koronan, tää on mennyt jo monta vuotta niin ettei järkeä saa itse käyttää..
Tuttu lääkäri sanoi että kaikki ns. flunssat on jotain koronaa tällä hetkellä. Toki lapset sairastaa lievänä, useimmiten.
Vierailija kirjoitti:
ja lisään et meillä pysytään oireisena kotona, ja näin oli jo ennen koronaa!
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttava sai vaskuliitin ja oli sitten teholla. Toki täyttä varmuutta ei ole johtuiko koronasta mutta ei ole muitakaan mahdollisia syitä ilmennyt. Parikymppinen perusterve nuori, lievä korona.
Vierailija kirjoitti:
No nythän se flunssa on koronaa paljon todennäköisemmin kuin ikinä ennen. Se on niin yleinen, tosi moni tuttu sairastunut viime aikoina.
Ei flunssaista lasta kouluun piste. Tiedätkö millaisen flunssa-aallon sillä saa aikaiseksi? Puolet luokasta + opettaja on pian kotona sairaana. Sijaisia on näin lukuvuoden alkuun todella vaikea saada. Pistät pahan kiertämään eteenpäin. Onko se moraalisesti ok? Ei ole.
Älä laita flunssaista lasta kouluun.
T. Ope 62v
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin päiväkodissa ihan normaali meno jo, tietääkseni kukaan ei enää pidä lasta kotona pelkkien flunssaoireiden vuoksi, ellei sitten ole kuumetta jne. tietenkin, ihan kuten ennen koronaakin. Erona on se, että vanhemmat testaavat itseään ja sitten lapsia voi jäädä pois jos vanhemmalla todetaan korona: Lapsia ei kuitenkaan testata eikä tarvitsekkaan testata.
Tänäänkin keltainen räkä valui puolella lapsista ja jollakin yskäkin lisäksi.
Ei ennen koronaakaan normimeno ollut sitä että nuhainen lapsi viedään päiväkotiin. Onko korona-aika vienyt viimeisenkin järjen? Sairas lapsi on hoidettu aina kotona.
No koronan saaminen ei ole enää katastrofi, koska se on flunssa eikä estå työssä tai koulussa käyntiä.
Ei siis suuremmin haittaa, vaikka leviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ainakaan jätä omaa 8 vuotiastani flunssassa yksin kotiin oman työpäivän ajaksi. Silloin jään lapsen kanssa kotiin. Piste.
8-vuotias on eri asia kuin 10-vuotias. Ero on iso. Ja kyllä itsekin osaksi päivää jätän 8-vuotiaan sairaanakin kotiin, jos nyt ei ihan tolpiltaan ole mennyt.
Koronakaranteenit oli jo vitsi. Niissä oli oikeus jäädä alle 16-vuotiaan kanssa kotiin täydellä palkalla. SIIS KARANTEENISSA. Eli siis terveen lapsen kanssa. Kuka kehtaa soittaa töihin, että jään tässä 15-vuotiaan, karanteenissa olevan terveen lapseni hoitajaksi kahdeksi viikoksi? Meinasin pökertyä, kun tuollainen paperi tuli meille 2021 syyskuussa kotiin tytön karanteenista. Tyttö oli 15, täytti vasta marraskuussa 16 ja oli aloittanut lukion. Ei pokeri olisi riittänyt soittaa töihin, että jään tässä pariksi viikoksi hoitamaan tervettä lukiolaista.... Mutta varmasti joku kehtaisi näitäkin ottaa. Itse en kehdannut edes 11-vuotiaan seuraksi jäädä, kun oli altistunut ja määrätty kotiin. Erityislapset erikseen, mutta tämä koski siis kaikkia lapsia.
Siis mikä karanteeni se olisi että lapsi olisi kotona ja sinä kävisit töissä? Karanteeni tarkoittaa sitä että eristetään muusta porukasta eli ei lähdetä ulos ovesta vaan pysytään sisällä eikä tavata muita ihmisiä. Sinä ilmeisesti tulkitsen karanteenin jollain muulla tavalla?
No ei sitä nyt ennenkään ole lapsia flunssassa laitettu kouluun, sehän on huonoksi lapselle!! Ostat mikroaterian kotiin ja 10-vuotias pärjää ihan hyvin 8h yksin. On varmaan kännykät ja kaikki?
Koittakaa, hyvät ihmidet, ymmärtää että pienessä yrityksessä työskentelevä ei voi tuosta vain jäädä kotiin lapsen flunssan takia. Pikkufirmoissa vaikuttaa heti tosi paljon toimintaan, jos yksikin on pois.
Kotiin jääminen on pahin temppu mitä voi tehdä työkavereille.
Sitä paitsi työnantajani irtisanoo helposti poissa olleet, jos menee vähänkin huonommin.
Flunssassa lapsi menee edelleen kouluun, ihan käytännön pakosta. Näin se on meillä.
Eri asia sitten on influenssa, mikä on ihan eri juttu jo. Turussahan suljettiin yksi päiväkoti, kun sinne tuli influenssa. Lapsista kaksi joutui sairaalaan ja henkilöstökin tosi pahasti kipeänä.
Mut flunssalla ei väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas lapsi ei saa mennä kouluun tartuttamaan muita.
Kyllä saa. Jo viime lukukaudella oli ohje ettei tarvi olla kotona jos vähän nokka vuotaa. Ihan vaan tiedoksi että moni aikuisistakin käy töissä koronassa ei ole päivääkään enää karanteenissa. Maski mummot luulee että ihmisiä vielä jaksaa kiinnostaa joka yskäisy.
Voi hyvää päivää, jotkut ei ilmeisesti seuraa lainkaan uutisointia?
Viime päivinä on taas koulujen alettua toitotettu uutisissa ja ajankohtaisissa ohjelmissa, että nyt ihmisten olisi aika oppia uusille tavoille ja ymmärtää, että oireisena ei enää mennä kouluun tai työpaikoille muita tartuttamaan. Oli sitten kyseessä flunssa tai korona.