Talosi väriksi tummanharmaa?
Väri ei sovi yhteen Suomen luonnon kanssa.
Keksikää jokin muu väri! Tätä väriä on jo melkein kaikilla! Älkää kulkeko lauman mukana! Jopa se okra tai sinappinen oranssi, jota näkee myös paljon, on parempi kuin täysin tummanharmaa talo! Älkää silti käyttäkö vain oranssia ja harmaata, kun kohta on kaikilla vain niitä! Oikea kelottunut harmaa on parempi, kuin maalipurkista tasaisena saatava! Ei edes nurkka-, räystäs- ja ikkunalaudoissa näy muuta kuin tummaa harmaata! Surkeaa!
Missä on mielikuvitus? Missä on eri sävyt? Missä on värit? Harmaata ja pimeää on pian taas tarjolla ja vihreänä aikana vuodesta tummanharmaa ei näytä myöskään hyvältä! Opetelkaa käyttämään värejä! Yksi värisävy ei riitä!
Kommentit (29)
Minä luotan pirteän mustaan. Ihanan raikasta!
Meillä on tumman harmaa ja sointuu hienosti takana rinteessä olevien mäntyjen harmaaseen ja jää ikään kuin katveeseen eikä erotu kunnolla järvelle.. Montaa väriä testattiin ja mietittiin ja tuo mätsättiin noiden mäntyjen kaarnaan.
( Ennen kuin joku tulee itkemään mäntyjen rungon väristä, niin mäntyjen rungot on alhaalta harmaat ja oranssia on vasta ylempänä).
Vierailija kirjoitti:
Tuo mustien talojen suuri määrä on todella ikävää, nykyäänhän saa valita minkä tahansa värin.
Lieneekö asukkaiden vaatteetkin kokomustaa, kuten niin monella.
Nämä on saaneet itse valita. Meidän tutut sanoi, että tekivät tämän värisen talon siksi, että sisällä kaikki on vaaleaa
Makuasioita.
Minusta harmaa on hyvä väri, jos on käytetty ripaus valkoista tai punaista ovissa ja ikkunoissa.
Täysharmaa on vähän raju.
Vierailija kirjoitti:
Makuasioita.
Minusta harmaa on hyvä väri, jos on käytetty ripaus valkoista tai punaista ovissa ja ikkunoissa.
Täysharmaa on vähän raju.
Näin juuri. Harmaa jakaa mielipiteitä. Itse pidän harmaasta. Talomme ei ole harmaa, mutta keittiö on valkoinen/harmaa ja harmaata on muuallakin. Varmasti jonkun mielestä ei hyvä, mutta minä pidän!
Vierailija kirjoitti:
Taajamassa talomme väri on kaavamääräysten mukainen.
On oma valinta muuttaa alueelle, jossa talot ovat ruman värisiä. Varmasti värimääräykset ovat tiedossa silloin kun alkaa rakentaa.
Musta kylpyhuone. Kukaan ei varmaan ikinä käytä sitä tai kuivaa kaikki kaakelit käytön jälkeen.
Kalliolla meren rannalla tummanharmaa on paras väri.
Naapurilla oli ennen beige talo. Kun oli aika maalata uusiksi niin vaihtoivat värin tummanharmaaseen. Ei kyllä sovi yhtään maalaismaisemaan kyseinen väri. Ei se beigekään nyt kovin kummoinen ollut, mutta se ei sentään hyppinyt silmille.