Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähensikö toisen munasarjan poisto seksuaalisia haluja pysyvästi?

Vierailija
12.08.2022 |

Vähensikö toisen munasarjan poisto seksuaalisia haluja pysyvästi?
Vaikeuttiko muuten pysyvästi elämää?

Pystyttekö virtsaamaan normaalisti?

Voiko lapsen saada normaalisti?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttanut yhtään mitenkään. Yksikin munasarja riittää ylläpitämään sitä samaa hormonitoimintoa kuin aiemmin kaksi. Kuukautiskierto oli vähän sekaisin aluksi ja lyheni hieman entisestä, muuta muutosta ei tullut. Ei liity virtsaamiseen yhtään millään tavalla. Lapsenkin voi saada, jos on hedelmällinen ja hedelmällisessä iässä. Munasoluja kun on kuitenkin molemmissa munasarjoissa tuhansittain, yhdelläkin pärjää kyllä kun sieltä kypsyy vain se yksi munasolu joka kuukausi. Tosin olen kuullut sellaisestakin että se kypsyisi silti tuttuun tahtiinsa joka toinen kuukausi (eli kahdella munasarjalla vuorotellen kummastakin), eli voi tulla ns. tyhjiä kuukautisia joka toinen kerta. Ei välttämättä kuitenkaan. Munasarjan poisto tehtiin kun olin 35-vuotias, nyt 38. Lääkäri osaa vastata sulle näihin paremmin kuin tää palsta.

Vierailija
2/5 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat poistettu sekä kohtu, himot hirveät edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä ap että miten sä yhdistät munasarjojen toiminnan tai leikkauksen virtsaamiseen millään tavalla? Ne liittyy toisiinsa ihan yhtä paljon kuin keuhkot ja maksa toisiinsa. Kumpikin hoitaa aivan eri asioita eivätkä ole kytköksissä keskenään mitenkään.

Vierailija
4/5 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että joillekin on tullut leikkauksesta sellainen ongelma, että rakkoa ei voi pissata tyhjäksi tai pissan tulo on yleensäkin vaikeaa. Siksi kysyin, kun en tiedä kuinka yleistä.

Vierailija
5/5 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut että joillekin on tullut leikkauksesta sellainen ongelma, että rakkoa ei voi pissata tyhjäksi tai pissan tulo on yleensäkin vaikeaa. Siksi kysyin, kun en tiedä kuinka yleistä.

Kaikkea mitä netistä lukee, ei kannata mennä uskomaan. Munajohtimet/munasarjat eivät ole millään lailla kiinni tai yhdeydessä virtsarakkoon, joten vaikea uskoa että munasarjan poistaminen alkaisi yhtäkkiä vaikuttaa virtsarakkoon tai virtsateihin. Olikohan kyse kuitenkin esim. endometrioosista, jonka vuoksi munasarja alun alkaenkin piti poistaa? Ja joka sitten tekee kiinnikkeitä virtsarakkoon. Tai kasvaimia. Silloin syy ei ole missään leikkauksessa vaan tässä perussairaudessa. Suosittelen ihan oikeasti kuuntelemaan lääkärin vastauksia tässä asiassa kuitenkin eikä uskomaan mitään nettikirjoittelua, edes tätäkään.