Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimisitte? Lapsi myöhästyy koulusta joka päivä koska

Vierailija
12.08.2022 |

tulee kakkahätä juuri kun pukenut kengät. Vatsa sattuu ja pakko mennä vessaan. Lapsi raivostuu kun ei taaskaan ehdi vessaan. Oma lääkäri sanonut että aina mentävä vessaan kun hätä hänen perussairauden takia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuhertätys kaksi tuntia aikasemmin, ja niin iso ääninen kello että herrää muksu

aamupalalle , itsellä ei muksuja mutta noi simppelit neuvot tiiän eli Kaksi tuntia ennen , ja Iso ääninen kello, vaikka käkikello kukkumaan.

Joo jos Ei tuntia ennen herätteliy auta sitten sen verran reilusti aikaa.

Jos kyyti lähtee 7:00

Niin herätys kukon laulun aikaan 5:00

.Hyvää koulupäivää koulunsa aloittaneille.

👩🎓🎒🏫

Vierailija
22/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessassa voi opetella käymään säännöllisesti. Eli herääminen varttia aiemmin, syöminen ja juominen varttia aiemmin jolloin myös kakka tulee varttia aiemmin. Ja kakalle tietoisesti hyvissä ajoin. 

Kärsin itse jännitysvatsasta johon tuo ei auta ja vähän epäilen että myös ap:n lapsella sama homma. Itselläni on työpaikan pihaan päästessä aina paskahätä, koska vituttaa se töihin meno, mihin sitten vatsa reagoi. Työmatka on 10 minuuttia kävellen eikä merkitystä vaikka kävisin juuri ennen lähtöä.

Itse ehkä lähtisin siitä liikkeelle, että aamuista ja kouluun menemisestä tehtäisiin lapselle mahdollisimman helppoja ja mukavia tilanteita. Mikäli siis kyse stressi-/ahdistusvatsasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaipat jossei osaa tehdä hommaansa ajoissa

Vierailija
24/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita vaipat jossei osaa tehdä hommaansa ajoissa

Näin juuri tai antaa kerran paskoa housuunsa koululla, niin asiasta ei tarvitse enää keskustella ja vanhemman pompottaminen loppuu.

Vierailija
25/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos stressaa myöhästymistä niin silloinhan sitä lähtöä pitää aikaistaa, jää tarvittaessa se kakka aikakin.Ei se haittaa jos lapsi on varttia liian aikaisin koulussa...

Vierailija
26/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressivatsa on kyllä ihan kamala vaiva, mulla on samaa. Ei auta vessassakäynnit etukäteen, se iskee aina silloin kun on mentävä, varsinkin jos on tiedossa ettei heti pääse vessaan (esim.bussiin meno, koetilaisuus, jne). Aikuisella toki vähän eri asia. En tiedä mikä auttaisi.

Kellojen siirtäminen saattaisi auttaa mutta lapsi hoksannee senkin pian ettei todellista kiirettä olekaan.

Vierailija
27/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stressihän sen kakkahädän selvästi aiheuttaa. Eli se stressi täytyy saada aikaan varttia aiemmin. Huijaa sitä ja käännä kellot edistämään vartilla. Älä kerro tästä lapselle. 

Tämä paras! Olen itse myöhästynyt monesti juuri tämän takia. Hätä ei tule ennen kuin on vasta lähdössä (tai tulee uudelleen, vaikka olisi tuntia aikaisemmin jo käynyt). Kutsun sitä stressivatsaksi. Ehkä tuo kellojen siirtäminen ja huijaaminen voisi auttaa (moni kello itsellänikin 5 minuuttia edistää). Ei ole auttanut itseäni mikään muu. Vaikka heräisi kaksi tuntia aiemmin, nin ei auta jos se hätä tulee vasta juuri kotoa lähdettäessä. Ymmärrän lastasi. Näin on ollut aina - vielä aikuisenakin.

Kannatan tätä ratkaisua. Lähtöaikaa pitää aikaistaa niin, että ehtii ajoissa. Esim. jos koulumatkaan pitäisi normaalisti varata puoli tuntia, niin laittaa lähtöajan vaikka 10 minuuttia aikaisemmaksi. Sitten kun tulee hätä ulko-ovella, niin ehtii vielä käydä vessassa.

Vierailija
28/28 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessassa voi opetella käymään säännöllisesti. Eli herääminen varttia aiemmin, syöminen ja juominen varttia aiemmin jolloin myös kakka tulee varttia aiemmin. Ja kakalle tietoisesti hyvissä ajoin. 

Kärsin itse jännitysvatsasta johon tuo ei auta ja vähän epäilen että myös ap:n lapsella sama homma. Itselläni on työpaikan pihaan päästessä aina paskahätä, koska vituttaa se töihin meno, mihin sitten vatsa reagoi. Työmatka on 10 minuuttia kävellen eikä merkitystä vaikka kävisin juuri ennen lähtöä.

Itse ehkä lähtisin siitä liikkeelle, että aamuista ja kouluun menemisestä tehtäisiin lapselle mahdollisimman helppoja ja mukavia tilanteita. Mikäli siis kyse stressi-/ahdistusvatsasta.

No tämä juuri, kaikkea koitettu viime vuosi ja näköjään sama jatkuu taas. Ja lpsi sen verran iso ettei voi huijata kellon kanssa et lähtis tuntia ennen kouluun kun koulu vieressä.