Mitä ihmeen väliä sillä on käytänkö kortisonivoidetta vai sienivoidetta?
Kortisonivoide vs sienivoide.
Ihan tosissani kysyn. Jos mulla on jokin random sattumanvarainen mikälie ihottuma.
Ja jos tilanne on se että kortisonivoiteella se ihottuma ehkä lähtee pois, ja sienivoiteella se ihottuma varmasti lähtee pois. Niin miksi mä tuhlaisin aikaa yrittämällä käyttää sitä kortisonivoidetta ensin? Miksen mä vaan heti alkuun alkaisi käyttää sitä sienivoidetta?
Eli miksi miksi miksi ihmeessä lääkärit määrää reseptillä ne molemmat voiteet ja käskee että ensin pitää kokeilla sitä kortisonivoidetta ja vasta sitten jos se ei toimi niin pitää siirtyä siihen sienivoiteeseen???
Kyllä mä tiedän miksi esim. kivuissa ensin kokeillaan tavallista särkylääkettä ja vasta jos se ei toimi niin pitää mennä lääkärille ja saada antibiootit. Koska me koko himskatin ihmiskunta oltaisiin aika tosi pahassa pulassa jos me aina heti ensimmäisenä jokaikiseen kipuun käytettäisiin antibiootteja! Koko maailma olisi silloin täynnä jotain superbakteereita joita ei niin millään saataisi tapettua!
Mutta onko sienivoiteet sama juttu? Kuin antibiootit? Että sienivoiteiden ylikäyttö voi johtaa meidän koko himskatin terveydenhoitojärjestelmän ja länsimaisen lääketieteen romahtamiseen?
Vai mitä ihmettä?
Kommentit (3)
Jos ihottuma johtuu sienestä, se lähtee sienivoiteella. Sienivoiteella ei taltu muut ihottumat.
Kortisonivoiteilla on tapana lieventää sienirulehdusten oireita siihen pisteeseen asti että sientä ei tunnista. Joten tietenkään et käytä kortisonivoidetta koska se ei paranna sientä vaan peittää hetkellisesti oireet.
piip piip piip